Skoda Superb 1.8TSI 210PK -- Tom

ackten

Actief lid
Hij is al volledig uitgerust maar er zijn nog wel wat plannetjes:

- Zomervelgen coaten; PLAN GEWIJZIGD, dit worden de wintervelgen
- Wintervelgen coaten; PLAN GEWIJZIGD, worden verkocht
- DSG dokter software
- Elektrische achterklep laten maken: DONE
- Hulpveren of verlatingsveren monteren: B4 Bilstein en Eibach Pro Kit zijn BESTELD
- Nieuwe mattenset: DONE

NIEUWE PLANNEN:

- Nieuwe velgen kopen, hoe zouden onderstaande velgen staan op een Superb
- LED kentekenverlichting

04_w640.jpg
 

andrehj

Forumguru
Velgen zijn veel te groot. Gewoon 16 of maximaal 17" houden. Is comfortabeler, zuiniger, minder kans op stoeprandschade of lekrijden op scherpe randen en nog veel goedkoper ook.
 

ackten

Actief lid
Ik heb al 18 inch :jaja: originele Skoda Superb velgen. Dus die pretoria's kunnen in 18 danwel 19. Ligt er een beetje aan hoe het onderstel straks valt.
 

eriktv

Forumguru
Wellicht ook moeilijk om voor te stellen, heb ik altijd wel moeite mee.

Ik vind ze persoonlijk best mooi op een nieuwe auto, maar voor de S2 toch iets te modern. De S2 is toch wat klassieker, ronder vormgegeven en daar vind ik massievere velgen beter bij passen. Net als dat ik moderne 2-tone (of hoe heet dat, zwart hoogglans binnenkant en gepolijst aan de buitenkant) in het algemeen niet op ‘oudere’ auto’s vind passen.

18 inch is nog heel netjes, heb dat ook standaard op de S2. In de winter heb ik 17 inch. Dat is overigens dezelfde breedte als de 18 inch zomerband, het verschil in verbruik is over lange tijd gemeten <1%.
 

ackten

Actief lid
Wellicht dat iemand ze eronder kan photoshoppen?

Auto wordt vandaag voorzien van bilstein b4 dempers en eibach pro kit.

Dus het deinen aan de achterkant van de auto met caravan is straks voorbij. En zal hij een stuk strakker op de weg liggen.

39AFD368-7658-459C-96D3-97C9F4D93A2E.jpeg 746CB47F-E7AF-4B75-A31F-279FC0CCABCE.jpeg 81305A00-BEA6-4E47-B6F6-805B3A83AC8B.jpeg 0420D2BB-A464-4775-B3A3-FF5F7E808AD3.jpeg 8C6F4228-E66B-418E-80C6-B9FFC47BB801.jpeg
 

ackten

Actief lid
Nou ik ben overgehaald door de foto’s om mijn hele auto van nieuwe logos te voorzien. Vandaag mijn airbag cover maar eens gedemonteerd om te kijken of dat zou lukken. Met behulp van dit filmpje gelukt.


Vervolgens middels deze handleiding airbag eruit gekregen.

http://www.cars-equipment.com/base/files/shop-attachments/6495308/11548-Airbag-Cover-Replacement.pdf

Nu via eBay even nieuwe cover bestellen a 40 euro. Bij carsequipment is hij 100 euro dus dat scheelt weer.

Naafkappen, logos voor en achter zijn besteld via Ali.
 

Spinal

Forumguru
Dat kijkt wel heel mooi, ik ben zelf ook geen fan van dat chroom in de grille. Heb de mijne ook vervangen (zie avatar)
Heb je een linkje naar die airbag cover?
 
Bovenaan Onderaan