Skoda Superb 1.8TSI 210PK -- Tom

ackten

Actief lid
Sinds 2 weken in het bezit van een Superb. Foto’s moeten een deze dagen even maken als het wat mooier weer is.

Hij is al volledig uitgerust maar er zijn nog wel wat plannetjes:

- Zomervelgen coaten
- Wintervelgen coaten
- DSG dokter software
- Elektrische achterklep laten maken
- Hulpveren of verlagingsveren monteren
- Nieuwe mattenset
 
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt

ackten

Actief lid
30F85FA3-227C-46C4-8A5E-64DE6FB3FA37_1.jpg


eerste update
 

ackten

Actief lid
De 7 euro Ali update. Moeite waard om te proberen. Pasvorm is perfect. Kwaliteit tot nu toe ook. En niet van oem te onderscheiden want hiermee rijd er 1 bij ons op het werk. Hiervan heb ik het rempedaal losgeklikt en vergeleken.
 

lawewing

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf!

En mooie update van de pedalen! Ik heb ook al zo'n setje van Ali gekocht, maar moet 'm nog monteren. Dat ga ik dit weekend maar eens doen.
 

ackten

Actief lid
Inmiddels de auto even aan vdcs gehad bij de lokale garage, vwb de elektrische achterklep stonden er de volgende foutcodes in.

1. Kunnen jullie zien welke motor kapot is?
2. En betekend dit een nieuwe elektrische gasveer?
3. En dan 1 of 2 bestellen, straks gaat de andere ook kapot?

Dus zo een: https://www.ebay.nl/itm/Skoda-Super...769700?hash=item3f779dcbe4:g:GnwAAOSwdJ9aGrJc

Dan valt de prijs nog mee want op winparts zag ik 696 euro, en dan was het onderdeel al afgeprijsd van 1252 euro.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:

error404

Senior Member
Bekend kwaaltje, bij mij eerst de ene binnen een paar maanden de andere. Beide vervangen door een ebay variant (zelfde verkoper) Weer stuk. Heb er daarna voor 30 euro 2 gasveren in gezet. Was er klaar mee. Ze zijn er in een A B en C versie (laatste letter van onderdeel) a is de eerste en goedkoopste zo'n 350 euro. De c versie schijnt het langst mee te gaan maar is behoorlijk aan de prijs.
 

Schmart

Forumguru
De struts op mijn Octavia hebben onderdeelnummer 5E9 827 852 F 02S en 5E9 827 852 F 02S (oktober 2017). Die zitten dus al op revisie F.

Zijn die anders dan van de Superb vraag ik me trouwens af.
 

ackten

Actief lid
Bekend kwaaltje, bij mij eerst de ene binnen een paar maanden de andere. Beide vervangen door een ebay variant (zelfde verkoper) Weer stuk. Heb er daarna voor 30 euro 2 gasveren in gezet. Was er klaar mee. Ze zijn er in een A B en C versie (laatste letter van onderdeel) a is de eerste en goedkoopste zo'n 350 euro. De c versie schijnt het langst mee te gaan maar is behoorlijk aan de prijs.

A/b/c versie geld dat voor de elektrische veren?

Maar als die ook stuk gaan wat is dan de oorzaak van het stuk gaan zou je denken he.
 

ackten

Actief lid
De struts op mijn Octavia hebben onderdeelnummer 5E9 827 852 F 02S en 5E9 827 852 F 02S (oktober 2017). Die zitten dus al op revisie F.

Zijn die anders dan van de Superb vraag ik me trouwens af.

Elektrisch bedoel je? En hoe bedoel je die zitten al op revisie?
 

Highway

Forumguru
Revisie is in dit geval hetzelfde als versie.

Ze verbeteren iets aan het onderdeel, deze krijgt een nieuw revisie nummer:
xxx xxx xxx A
xxx xxx xxx B
xxx xxx xxx C

enzovoorts. Aan de letter achter het getal kan je dus zien welke versie (revisie) het onderdeel is.
 

ackten

Actief lid
Kijk ik leer het al. 7n0959107A is dus die van mij als ik het goed begrijp?

Dus de tip is om die gast van eBay te e-mailen en te vragen om de serienummers van de gasveren?
 

Highway

Forumguru
Niet het serienummer, maar onderdeel nummer. Op de ebay link die jij hebt gepost staat bij: 3T9827851 B

Dat is het onderdeel nummer. Dit is dus versie / revisie B.

Het nummer die jij opgeeft: 7n0959107A is het onderdeel nummer van het regel apparat en niet de veren zelf.
 

ackten

Actief lid
Hey Jasper nog steeds hier dus maar nu een nieuwer type RS? Gaaf man.

Nee heb ik idd niet meer. Die heeft 3 jaar op en neer gereden van Hengelo naar Utrecht, dus die was aan vervanging toe. En had een betere auto nodig voor de caravan. Heb toen een Opel Insignia Opc-line gekocht 2.0 diesel fulloptions. Maar veel pech mee gehad en uiteindelijk weggedaan na een jaar.
 

Bijlagen

  • Image.png
    Image.png
    869,7 KB · Weergaven: 90

Jasper-RS

Forumguru
Hey Jasper nog steeds hier dus maar nu een nieuwer type RS? Gaaf man.

Nee heb ik idd niet meer. Die heeft 3 jaar op en neer gereden van Hengelo naar Utrecht, dus die was aan vervanging toe. En had een betere auto nodig voor de caravan. Heb toen een Opel Insignia Opc-line gekocht 2.0 diesel fulloptions. Maar veel pech mee gehad en uiteindelijk weggedaan na een jaar.

Ja zeker nog fanatiek aanwezig. Eerst 4,5 jaar een 2006 Octavia RS gehad met 250 pk. Wat een heeerlijke auto.

IMG_2843.JPG

Maar toch een half jaar geleden de keuze gemaakt voor wat nieuws.

IMG_0834.JPG

IMG_0836.JPG

IMG_0803.JPG

Een bijna boekje volle Octavia 3 uit 2014. Helaas een gewone Tsi maar wel bijna geheel RS uitgevoerd. Wel miste ik wat vermogen dus laten chippen bij TVS in Varsseveld (dsg dokter). Tot op heden nog geen spijt van.

Jouw ex Opel ziet er ook wel dik uit. Helaas een Opel haha. Jou SuperB keuze is wat mij betreft veel beter.
 

ackten

Actief lid
Nieuwe update;

- Onder de stoelen schoonmaken door stoelen te demonteren;
- Zonder reclame kentekenhouder;
- Nieuwe mattenset.

FOTO'S VOLGEN
 

ackten

Actief lid
Sorry voor de slechte foto's maar heb een tijdelijk leentoestel. Foto's van de buitenkant volgen nog wel een keer wanneer de zomervelgen zijn gespoten en zijn gemonteerd. Iemand nog interesse in de oude mattenset voor weinig?

full

full

full


full

full

full


full

full

full


full

full


full


full
 
Bovenaan Onderaan