Skoda Superb 1.8 TSI 2011 icm LPG?

kansberg

Forumguru
Hier dezelfde ervaring met LPG, destijds een half jaar met een XM gereden op LPG... een hele fijne auto maar wat was ik blij hem (gunstig) in te kunnen ruilen voor een XM diesel. De éne na de andere storing in het LPG systeem.

Daarna was ik klaar met gas. Maar de eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik twee vrienden heb die beide op LPI rijden (Citroën DS4 en Mitsubishi ASX) en lyrisch zijn hierover zijn. Storingsvrij en zuinig. Dus de systemen zijn wel verbeterd de laatste decennia. En het zal ongetwijfeld verschillen per merk/type auto.
 

Stejogini

Actief lid
Nou wij hadden een nieuw systeem, ingebouwd in 2010 bij Leto in Wijchen.. heeft flink wat geld gekost om in te bouwen en dan heb ik het nog niet over het onderhoud... Nee is voor mij een afgesloten hoofdstuk...
 

jonbongoofy

Forumguru
Hierbij ook een reactie van een ervaringsdeskundige met een skoda 1.8tsi voorzien van lpg. Ik heb me lange tijd georiënteerd en heb met alle aanbieders van lpg (Vogels, Prins & Vialle) contact opgenomen. Het advies was om de auto te voorzien van een conventionele lpg installatie en niet van de directe gas injectie. Hiervoor waren 2 redenen ten eerste de meerprijs van het nieuwe systeem en de betrouwbaarheid (of onbetrouwbaarheid) hiervan. Daarna veel gegoogled en even langs gegaan bij een grote VAG dealer in Duitsland (aangezien ze daar veel meer auto's op lpg zetten vanwege de gunstige regelingen) en die vertelde me dat hij meerdere tsi in het bestand had welke voorzien zijn van autogas. Op basis van deze ervaringen en het advies van mijn inbouw station ook de overstap gemaakt naar lpg.
 

jonbongoofy

Forumguru
mijn verbruik op lpg is gedurende deze km's 1 op 13 waarbij opgemerkt dient te worden dat de installatie altijd benzine erbij blijft gebruiken ongeveer 10/12% volgens de inbouwer. Moet dit nog narekenen als ik hem binnenkort weer een keer vol gooi met benzine.
 

Falcon

Donateur
Mijn lpg installatie zit er net in en heb nog maar 2200 km op autogas gereden.

Ok, dan weten we hoeveel expertise/ervaring jij precies hebt met een conventionele gasinstallatie en 1.8tsi motor. Mocht je de 10.000 hebt bereikt zie ik graag een update vanuit jou, is dat mogelijk?

Welke installatie heb jij nu precies?
 

jonbongoofy

Forumguru
Zodra ik de 10000 km erop heb plaats ik een update. Mocht er voordien iets te melden zijn (wat dan niet voorzien was dus geen goed bericht) plaats ik dat ook.

Mijn gas installatie is een Vogels VGI.
 

jonbongoofy

Forumguru
De installatie & inbouw € 1900,00 voor deze vogel. Een prins vsi was €300 meer en vloeibare gasinstallatie €3259,00 keuze was makkelijk
 

jonbongoofy

Forumguru
Momenteel zit ik ongeveer op 250/300km per week woon werk en 150 km prive per week dus ongeveer 24000km per jaar. Alleen zit er binnenkort een wijziging aan te komen met het werk waardoor ik 250 km per dag ga rijden woon werk tot ik een baan dichterbij huis heb gevonden. En bij 0 ct/km vergoeding is lpg de meest voordelige keuze :D
 

jonbongoofy

Forumguru
Nog even een foto van het autogas metertje (gewoon omdat het kan) netjes weggewerkt zonder dat die prominent in het oog springt. Beoogde plek is naast de pook.
 

Bijlagen

  • meter.jpg
    meter.jpg
    353 KB · Weergaven: 63

jonbongoofy

Forumguru
Om eerlijk te zijn merk je helemaal niets van het feit dat je op lpg aan het rijden bent. (met uitzondering dan bij de tank) Ook de actieradius valt me mee. Gooi hem nu rond de 500km weer vol. Wat je wel merkt is dat je onbewust meer gaat rijden. De Skoda is nu bijna altijd in gebruik en onze Opel gaat mee met degene die het minste km's moet rijden.
 
Bovenaan Onderaan