Skoda Rapid opvolger als Golf concurrent.

Peterson

Actief lid
De Rapid Spaceback leek altijd al wel op de Audi A3 Sportback..

Ik vind de uitlaten en achterlichten erg mooi! Maar er mag wel meer gebeuren om richting de prijs van een Golf te gaan..

Momenteel zit de Octavia richting een Golf en de Rapid meer naast de Polo!
 

TurboT

Forumguru
Ik vind de Octavia meer tussen de Golf en Passat zitten.

De Rapid tussen de Polo en Golf. Wat dat betreft is dat wel slim aangepakt. De Polo is echt een stuk kleiner dan de Rapid Spaceback.
 

sitechris

Donateur
Goedkoper, ja, eenvoudiger, ik weet het nog zo net niet.
Mijn Octavia is véél geavanceerder dan de Passats en A4 van mijn collega's, maar toch goedkoper.

Dat is onzin. Je kunt een passat en A4 veel verder speccen met veiligheidsvoorzieningen, audio, luxe (leersoorten) etc. Ook zij die auto's op gebied van onderstel (multilink), multimedia (active display) etc etc duidelijk verder.
 

TurboT

Forumguru
De eerste technieken worden eerst op de Audi en VW toegepast daarna Skoda. Er moet ergens een verschil zitten. Materiaalgebruik is ook iets minder op de Skoda.

Skoda blinkt op andere gebieden uit. Dat is ook hun propositie. Wij zuinige nederlanders houden namelijk van Value for Money. Mag ook met de absurde BPM prijzen.
 

servies

Forumguru
Dat is onzin. Je kunt een passat en A4 veel verder speccen met veiligheidsvoorzieningen, audio, luxe (leersoorten) etc. Ook zij die auto's op gebied van onderstel (multilink), multimedia (active display) etc etc duidelijk verder.
Ja, sommige nieuwe technieken liggen de 'topmerken' van VAG een modeljaar voor. Maar het verder kunnen speccen van een Passat en A4 ligt bijna 100% aan Pon, als je op de Duitse Skoda site kijkt gaat er een wereld aan opties voor je open...
 

sitechris

Donateur
Ook dan geldt dat nieuwe features eerst in de audi en daarna vw worden geleverd. Zal altijd zo blijven. Plus dat je bij bijvoorbeeld audi veel meer opties hebt om je auto te personaliseren. Je hebt meer opties om uit te kiezen en je kunt ze meestal los bestellen. Geeft je veel meer mogelijkheden. Kost ook meer maar dat is een andere discussie.
 

servies

Forumguru
Ook dan geldt dat nieuwe features eerst in de audi en daarna vw worden geleverd. Zal altijd zo blijven. Plus dat je bij bijvoorbeeld audi veel meer opties hebt om je auto te personaliseren. Je hebt meer opties om uit te kiezen en je kunt ze meestal los bestellen. Geeft je veel meer mogelijkheden. Kost ook meer maar dat is een andere discussie.
Nou blijft nog de vraag of dezelfde opties bij VW en Audi net zo betaalbaar zijn als bij Skoda... in het 2e geval weet ik wel zeker van niet...
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat is onzin. Je kunt een passat en A4 veel verder speccen met veiligheidsvoorzieningen, audio, luxe (leersoorten) etc. Ook zij die auto's op gebied van onderstel (multilink), multimedia (active display) etc etc duidelijk verder.
Nope, geen onzin, mijn Octavia is wel degelijk geavanceerder dan de Passat's en Audi's van mijn collega's. Ik weet wel wat ik zeg, maak je maar geen zorgen, verbeteren is niet nodig.

Ik zeg dus niet, dat Skoda's geavanceerder zijn dan Volkswagens en Audi's, dat maak jij er van, maar dat zeg ik dus niet.
Natuurlijk worden de nieuwe technieken eerder op Audi en Volkswagen verkrijgbaar, vaak in die volgorde, alleen is dat dan nog niet betaalbaar voor de gemiddelde leaserijder. Dus krijg je, dat wanneer iemand Skoda gaat rijden en er net zoveel geld tegenaan gooit als iemand die Volkswagen of Audi kiest, dat dan de Skoda meer uitgebreid uitgerust is.
Goed lezen! :thumbsup:
 

B.Stuurder

Forumguru
Ook dan geldt dat nieuwe features eerst in de audi en daarna vw worden geleverd. Zal altijd zo blijven. Plus dat je bij bijvoorbeeld audi veel meer opties hebt om je auto te personaliseren. Je hebt meer opties om uit te kiezen en je kunt ze meestal los bestellen. Geeft je veel meer mogelijkheden. Kost ook meer maar dat is een andere discussie.
Af fabriek wel ja, maar wat ik af dealer heb laten doen, kan alleen bij Audi af fabriek denk ik, met Individual, tegen gruwelijke prijzen.
Als je er voldoende geld tegenaan gooit, kun je altijd meer kanten op, bij elk merk! Punt is dat de "Premium" merken wel degelijk betere materialen gebruiken en af fabriek meer bieden, voor de "luie" koper. En mensen ontlenen meer status aan "Premium" merken. Tja, als je dat nodig hebt voor je zelfvertrouwen, dan moet je dat vooral doen denk ik dan.

(Overigens niet iedereen die "Premium" rijdt heeft een minderwaardigheidscomplex, dat zeg ik dus niet, voor het geval er weer woorden in mijn mond worden gelegd. Maar met name in een BMW zie je wel vaak dergelijke mannetjes zitten. :maakmegek:)
 

sitechris

Donateur
Nope, geen onzin, mijn Octavia is wel degelijk geavanceerder dan de Passat's en Audi's van mijn collega's. Ik weet wel wat ik zeg, maak je maar geen zorgen, verbeteren is niet nodig.

Ik zeg dus niet, dat Skoda's geavanceerder zijn dan Volkswagens en Audi's, dat maak jij er van, maar dat zeg ik dus niet.
Natuurlijk worden de nieuwe technieken eerder op Audi en Volkswagen verkrijgbaar, vaak in die volgorde, alleen is dat dan nog niet betaalbaar voor de gemiddelde leaserijder. Dus krijg je, dat wanneer iemand Skoda gaat rijden en er net zoveel geld tegenaan gooit als iemand die Volkswagen of Audi kiest, dat dan de Skoda meer uitgebreid uitgerust is.
Goed lezen! :thumbsup:

Goedkoper, ja, eenvoudiger, ik weet het nog zo net niet. Mijn Octavia is véél geavanceerder dan de Passats en A4 van mijn collega's, maar toch goedkoper.
Ik lees nog een keer goed, maar er staat toch echt dat je Octavia goedkoper is, maar wel véél geavanceerder. De nuance die jij in de post maakt dat je voor hetzelfde geld meer uitrusting hebt lees ik niet in je originele post terug. Met andere woorden, ik reageer op wat er letterlijk staat. Niet op wat je bedoelde.

Is afreageren op andere merken overigens ook niet een vorm van een minderwaardigheidscomplex? Wij zijn klein en worden in de wereld niet serieus genomen en dat is niet eerlijk?

Ik doe dat overigens zelf ook bij sommige merken/modellen hoor, ter nuancering. Als je al mijn beledigingen over bestuurders/auto's en merken moet nazoeken ben je wel even een paar uurtjes zoet.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik lees nog een keer goed, maar er staat toch echt dat je Octavia goedkoper is, maar wel véél geavanceerder.
Klopt, dan de specifieke auto's van mijn collega's. Beetje spijkers op laag water zoeken induceren van mij natuurlijk, want uiteraard heeft Skoda de techniek die een aantal jaren geleden bij Audi geïntroduceerd werd. Alhoewel ik wel de indruk heb dat die tijdspanne steeds korter wordt.....
 

MaxN

Donateur
Zal dit hem zijn?
kxqypzqbzk60.jpg

z2qyvq8bai47.jpg
 

hemi24

Forumguru
Da's een Skaudi-neus...

:nailbiting:

Lijkt inderdaad wel op de Vision RS, maar ook op de neus van de recente foto's van de O4.

skoda_vision_rs_90_5b86a6fcc3312.jpg



Skoda-Octavia-21_5b8d02f276f6f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan