Skoda Rapid 1.2 TSI

sitechris

Donateur
Die arme Christian Schilder is eigenlijk ongeschikt om reviews te schrijven. Ongeacht de auto waarin hij zit, moppert hij over de stoelen (tenzij sport). Ik zou hem graag een paar maandjes meenemen naar de sportschool, zodat hij niet langer de stoelen van een auto, maar zichzelf af kan beulen...

Afvallen om in een auto te passen? Nee, dan koop ik meestal gewoon een nieuwe auto ;)
 

EdK

Forumguru
Wel als Fred het voor het zeggen gaat hebben dan vallen er veel van je wagens af sitechris....
Gelukkig zullen stoelen hem wat minder boeien, dus daar mag jij dan over blijven klagen of loff songs over blijven schrijven.....:pardon:
 

Okki

Donateur
Jemig de pemig....mozes kriebel.....

Schermafbeelding-2017-03-22-om-14.51.17-720x551.jpg
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Kortom in mijn optiek een sterk ondergewaardeerde auto die een dergelijk chagrijnig stuk niet verdiend.

Waar is de persvrijheid gebleven :deuk:

Geweldig stuk weer en mooie reacties in dit topic :thumbsup:
Tja wat kun je verwachten voor die prijzen :pieker: Mooi toch dat het sterke punt RUIMTE van Skoda ook bij dit model weer snor zit.

Voor wegligging en een stel strakke stoelen en dat binnen een redelijk budget dan zul je binnen VAG toch moeten shoppen bij ....................... Sejat :D

En wil je alles van een strak interieur tot een mooie koets, een beest van een motor en voldoende ruimte en ben je bereid een wat breder budget te hanteren dan kom je binnen de VAG groep uit bij een Bentley. Simpley clever toch :lezen: Daar dromen we allemaal van
 

AGTon

Forumguru
En wil je alles van een strak interieur tot een mooie koets, een beest van een motor en voldoende ruimte en ben je bereid een wat breder budget te hanteren dan kom je binnen de VAG groep uit bij een Bentley. Simpley clever toch :lezen: Daar dromen we allemaal van

Shit, ik droom echt niet van een Bentley. Moet ik de groep nu verlaten?!?
 

ertromp

Forumguru
Ach @Okki als je de luxe, snelheid en topzetels er zelf een beetje bij denkt kom je toch een heel eind in een Rapid ;):DDaar voel je jezelf toch ook een koning in.
...............................
...............................
Ik durf al geen negatieve punten meer van een Rapid of Skoda uberhaupt op te noemen hier :nailbiting::deuk: Welk forum zitten we hier ook al weer???:pieker::maakmegek:
 

Okki

Donateur
Ach @Okki als je de luxe, snelheid en topzetels er zelf een beetje bij denkt kom je toch een heel eind in een Rapid ;):DDaar voel je jezelf toch ook een koning in.
...............................
...............................
Ik durf al geen negatieve punten meer van een Rapid of Skoda uberhaupt op te noemen hier :nailbiting::deuk: Welk forum zitten we hier ook al weer???:pieker::maakmegek:

Volgens mij mag iedereen op dit forum zeggen wat hij/zij wil. Maakt het juist wel zo leuk. Ik hou wel van een beetje plagen hier en daar.....

En Badge Engineering is zo gek nog niet......denk maar aan een Toyota IQ met een Aston Martin logo....schijnen toch mensen in te trappen.

Je rijdt natuurlijk ook liever een Renault of Nissan dan een Dacia.....toch?

Nissan-Terrano-renault-Duster.jpg


Of toch liever een VW dan een Skoda?

VW-Skoda-Spied-3.jpg
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Over de al dan niet perfecte auto gesproken: :pieker::koffie:

Er bestaat geen perfecte auto!
Nu zullen een heleboel mensen roepen; ja maar, een absurd dure Bentley of Rolls-Royce dan?
Neen. Want die auto's zuipen brandstof, zijn enorm zwaar en log, passen niet in menig parkeervak en als er iets mis mee is, zit je vast aan gespecialiseerd bedrijf om problemen op te lossen. Auto technisch gesproken eigenlijk een wangedrocht.
Wil je b.v. smalle bergweggetjes rijden in Noord-Italië; dan zijn zulke gedrochten vrijwel onbruikbaar. Het past gewoonweg niet...

En prijzige sportauto's, zoals een Ferrari, AMG GT, een Lambo of een Audi R8 dan?
Ook niet; Ten eerste krijg je pijn in je rug bij het in- en uitstappen. Het brandstof- en andere resources verbruik is enorm (verkwistend). Je kunt vrijwel niks meenemen.
De berijderspositie is zodanig dat je een beroerd overzicht hebt over de verkeerssituatie om je heen. Het ongevalsrisico is vrij hoog en de bescherming van die 1 (of maximaal 2) inzittenden is vaak een stuk slechter dan bij een gemiddelde gezinsauto.

Nog een poging dan. De monstrueuze super SUVs; a la Q7, MB GLS, Bentayga, Cadillac Escalade? Is idd aan te bevelen indien de bestuurder last zou hebben van de welbekende penis minima forma afwijking. :D
Ook hier gelden weer veel van de al eerder genoemde nadelen. Kortom, wederom ongeschikt voor dagelijks praktisch gebruik en letterlijk een gedrocht op de weg.
Een enorme massa aan nutteloos blik wat het grootste deel van z'n levensduur stilstaand aan het wegkwijnen is.

De perfecte auto zou (o.a.):
  • Voldoende ruimte voor de te verplaatsen personen en hun spullen
  • Hoog niveau van de toegepaste ergonomie
  • Efficiënt + effectief qua krachtbron, voortbeweging, levensduur en energieverbruik
  • Veilig
  • Handelbaar
  • Prettig en leuk om in te rijden
  • Betaalbaar (!)
  • non-invasief in andermans verkeersruimte en -deelneming.

Het is zo jammer dat menigeen denkt dat kwaliteit vormgegeven wordt door overdaad, het toevoegen van tierlantijnen, het uiten van expressieve bling-bling.
Toegegeven, het is zeer zeker veel lastiger, maar kwaliteit uit zich in de kunst van het weglaten. En in het niet zichtbaar zijn van technologisch vernuft. Geavanceerde technologie en verfijning toepassen, zonder schreeuwerig te zijn, is moeilijk.
Groot nadeel van die ingetogenheid: het is lastig pronken ermee. :jaja: Want de beoogde bewonderaar zal niet, al mondvocht verliezend, langs de tentoongestelde vacca sanctus schrijden...

Voor zover deze aflevering van ene mijmerende techneut. :koffie:
En ja, in al dat soort vehikels heeft ondergetekende wel eens kortere of langere tijd (mee)gereden.
 

AGTon

Forumguru
Volgens mij is de perfecte auto, de auto die he kan gebruiken voor het doel dat jij voor ogen hebt.

Met andere woorden, een boswachter heeft niks aan een twingo en een taxichauffeur niks aan een Ferrari.
 
Bovenaan Onderaan