Skoda Octavia RS Combi (2014)

StefanAR

Forumguru
Vandaag bij Tom van HBT Techniek geweest voor inlaatreiniging (walnut blasting).

Eenmaal daar gaf hij al direct aan dat vanwege het nieuwe type blok de inlaat waarschijnlijk niet ernstig vervuild is. Hij bood zelf aan om het toch open te gooien en bij geen vervuiling ook niets in rekening te brengen.

Eenmaal open bleek er lichte afzetting op de kleppen te zitten. Zelf gaf Tom aan dat met of zonder reiniging er geen merkbaar effect zou zijn. Zelf maar besloten om het toch te laten reinigen aangezien het toch open lag.

De foto's
IMG-20181022-WA0007.jpg
IMG-20181022-WA0005.jpg
 

oco1979

Forumguru
Vandaag bij Tom van HBT Techniek geweest voor inlaatreiniging (walnut blasting).

Eenmaal daar gaf hij al direct aan dat vanwege het nieuwe type blok de inlaat waarschijnlijk niet ernstig vervuild is. Hij bood zelf aan om het toch open te gooien en bij geen vervuiling ook niets in rekening te brengen.

Eenmaal open bleek er lichte afzetting op de kleppen te zitten. Zelf gaf Tom aan dat met of zonder reiniging er geen merkbaar effect zou zijn. Zelf maar besloten om het toch te laten reinigen aangezien het toch open lag.

De foto's
Bekijk bijlage 69332
Bekijk bijlage 69331

super je foto's hebt.

Is inderdaad niet echt mega vuil.
Maar hebt er goed aangedaan ze toch te reinigen, mits deze zoals je zei toch open was.
 

CDK

Forumguru
Lekker bezig geweest :thumbsup:!
En nu heb je kerstverlichting op je dashboard?
Ik heb nog wel een tip voor wat betreft een volgende mod......, die kale motorkap ziet er echt niet uit :banghead: ongelooflijk dat een RS afgeleverd is zonder motorkap isolatie :nono:
 

StefanAR

Forumguru
Lekker bezig geweest :thumbsup:!
En nu heb je kerstverlichting op je dashboard?
Ik heb nog wel een tip voor wat betreft een volgende mod......, die kale motorkap ziet er echt niet uit :banghead: ongelooflijk dat een RS afgeleverd is zonder motorkap isolatie :nono:

Geen (fout)meldingen op mijn dashboard :dankje: Had des te meer wel een reden geweest om nog sneller te laten chippen :D Maandag even Rico van TVS een app sturen.

Jij een tip waar ik die isolatie vandaan kan halen?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
Ik had geen geduld meer, dus vanmiddag op de oprit de downpipe zelf gemonteerd. Uiteindelijk 2 uurtjes over gedaan, vond ik nog netjes aangezien ik financial controller van beroep ben :D

:thumbsup: respect.

Waar een wil is , is een weg.

Of lijk roger,wat je zelf doe,doe je "meestal" beter ;)
 

oco1979

Forumguru
Als je die oemdownpipe zie.
Is ook niet ideaal voor performance.
Tegendruk aan de turbo.
Is om rap katalysator te kunnen opwarmen(milieu)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

StefanAR

Forumguru
Gisteren bij TVS geweest voor motortuning stage 2+ / DSG tuning stage 3. Om 10.30 uur aanwezig en uiteindelijk om 12.30 uur mocht ik mijn eerste proefrit maken, wat een verschil! Naast de enorme vermogenstoename, ben ik ook vooral tevreden over de DSG software! Daarna de rollenbank op, waarbij ze tot de conclusie kwamen dat er in de koppelcurve een kleine dip zat, vervolgens de software weer aangepast en de dip is eruit. Scheelde in dat toeren gebied ongeveer 20 nm aan koppel. Uiteindelijk om 14.15 uur weer richting huis, 115 km met een big smile :D

Uiteindelijke resultaat 330 pk en 519 nm!

Setup is als volgt:

GFB DV+
Racingline Intake System - VWR R600
Racingline Intake System - Silicone Hose
Racingline Intake System - Flow Turbo Inlet
Racingline MQB 2.0TSI Turbo Muffler Delete
JM Tuning Downpipe / 200 cells racekat

Voor nu zijn we wel even klaar met de upgrades/updates, begin volgend jaar eerst de 120.000 km beurt inclusief nieuwe motorolie, DSG olie, filters en bougies.

Wellicht richting het voorjaar nog een nieuwe uitlaat met kleppensysteem van JM Tuning..
 

Bijlagen

  • Rollenbank (1).pdf
    460,7 KB · Weergaven: 29
  • Rollenbank(2).jpg
    Rollenbank(2).jpg
    102,7 KB · Weergaven: 33
Bovenaan Onderaan