Skoda Octavia Combi bezitter

Cordoba

Forumguru
Mijn ervaring met DSG is dat ze inderdaad soms niet lijken te reageren op iets gas bij geven, doordat je geen respons krijgt geef je dan automatisch extra gas, met als gevolg dat ie ineens reageert en er met piepende banden vandoor gaat. Als je er meer aan gewend geraakt bent, heb je er geen last meer van, maar de eerste ritjes met DSG is wennen aan elkaar (de bestuurder aan de auto en andersom)

En natuurlijk welkom Ben:bloemen:
 

Fxtra

Lid
Welkom op het forum Ben, ik ben sinds afgelopen weekend eigenaar van een Octavia Combi uit dat bouwjaar. Na een week weer ik het al zeker, je zal er geen spijt van krijgen! Succes met de zoektocht!
 

Beedeewee

Forumguru
Hoe zit het eigenlijk met de bediening op het stuur? Vraag me af, wanneer je geen stuurbediening hebt, hoe je dan die meldingen achter je stuur bevestigd/aanklikt.
 

tpors

Lid
Bedoel je de schakelflippers?
Zonder stuurbediening schakel je de DSG handmatig met de pook (+ naar voren en - naar achteren).
upload_2015-5-19_8-42-16.png
 

Beedeewee

Forumguru
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel die meldingen die soms op dat scherm staan, bijvoorbeeld je telefoon koppelen, of instellingen die je daar kan veranderen. Met stuurbediening scroll je met dat wieltje. Maar hoe doe je dat, wanneer je geen bediening hebt.
 

Joske

Forumguru
Maar hoe doe je dat, wanneer je geen bediening hebt.
met de stengel voor de richtingaanwijzers te bedienen vermoed ik? Althans zo was het toch op de O2 van mijn schoonbroer. Dan zitten er knopjes op de buitenkant waarmee je kan wisselen van menu.

EDIT: staat duidelijk in handleiding:

Naamloos.png
 

Beedeewee

Forumguru
Het is dus een 1.2 TSI uit 2010 geworden met 120.000 km op de teller. Met lekker veel opties :-)

Nu alleen nog een set velgen met zomerbanden, een kaartupdate van de Columbus (denk ik), nieuw setje automatten, andere logo's, achterramen blinderen en waarschijnlijk chiptunen.
 

Octavia32

Forumguru
Welkom en ik kan je wel helpen hoor
Hangt er vanaf waar je woont,
Woon je in de buurt van Breda zou ik @Antera benaderen en woon je in de buurt van Zwolle, zou ik @ertromp benaderen.

Ik woon in Renkum en kan je eventueel ook helpen.
 
Bovenaan Onderaan