Het is de vraag of er ook maar íets kapot is. Mogelijk is de ruit bij het openen, vanwege de hitte blijven plakken aan het rubber. Als je dan de ruiten opent, heb je kans dat de ruit in het rubber blijft plakken en uit de ruitklem wordt getrokken (de klem gaat omlaag, de ruit blijft nog even op z'n plek). Vervolgens kan de ruit loskomen van het rubber en valt in de deur.
Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad bij bestuurdersdeur waar het raammechanisme was vervangen. Tijdens een vorstperiode wilde ik het raam een klein stukje open doen, maar dat ging niet omdat het raam vastgevroren zat. Na een km of 10, zakt ineens het raam scheef weg in de deur, en kan ik het nog net grijpen met mijn rechterhand. Ruit goed scheef gezet zodat ie nog enigzins dicht zat, en niet in de deur kon verdwijnen. Een paar km verder op het werk met ductape vastgeplakt: op de binnenkant van de ruit, over het portier heen en zo op de buitenkant van de ruit.
Later thuis (in de vrieskou) even losgehaald. De ruit bleek ook losgetrokken te zijn uit de klem, omdat de bout niet vast genoeg zat, en tijdens het rijden was de ruit los gedooid van het raamrubber, waardoor ie ineens naar beneden zakte. Opnieuw goed vastgezet, en nooit meer problemen gehad.