Skoda Octavia Combi 2.0 V/RS

Antera

Donateur
Word een nieuwe raammechanisme. Ik verwacht dat de staalkabel gebroken is. Blokjes waren bij de golf 4 modellen wel de problemen idd. Ik had als ANWB zijnde het raam omhoog gevist en omhoog vast geplakt.

Ductape op de lak is geen aanrader
 

Cordoba

Forumguru
Het is de vraag of er ook maar íets kapot is. Mogelijk is de ruit bij het openen, vanwege de hitte blijven plakken aan het rubber. Als je dan de ruiten opent, heb je kans dat de ruit in het rubber blijft plakken en uit de ruitklem wordt getrokken (de klem gaat omlaag, de ruit blijft nog even op z'n plek). Vervolgens kan de ruit loskomen van het rubber en valt in de deur.

Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad bij bestuurdersdeur waar het raammechanisme was vervangen. Tijdens een vorstperiode wilde ik het raam een klein stukje open doen, maar dat ging niet omdat het raam vastgevroren zat. Na een km of 10, zakt ineens het raam scheef weg in de deur, en kan ik het nog net grijpen met mijn rechterhand. Ruit goed scheef gezet zodat ie nog enigzins dicht zat, en niet in de deur kon verdwijnen. Een paar km verder op het werk met ductape vastgeplakt: op de binnenkant van de ruit, over het portier heen en zo op de buitenkant van de ruit.

Later thuis (in de vrieskou) even losgehaald. De ruit bleek ook losgetrokken te zijn uit de klem, omdat de bout niet vast genoeg zat, en tijdens het rijden was de ruit los gedooid van het raamrubber, waardoor ie ineens naar beneden zakte. Opnieuw goed vastgezet, en nooit meer problemen gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rem82sch

Senior Member
Het ruit probleem is voor 99% opgelost.
Hij zit weer in de geleiders de ruitenklem was niet gebroken, de borgpen zat er inderdaad niet in @Cordoba.
image.jpg
Maar nu komt het rare waar is de borgpen? Er ligt namelijk niets in de deur!!!:pieker:
M'n ouwe heer heeft nog gekeken maar die kon ook niks vinden in de deur:nono:
Heb maar even een tijdelijke kunstof borgpen gemaakt.
Nu kijken voor een originele.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CoesDoes

Forumguru
een filmpje/werkinstructie gemaakt voor het semi-automatich openen van de kofferklep,
van een SKODA OCTAVIA COMBI


De stempelveren zijn te bestellen bij Alcomex artikel.nr ST11540.

Dat is best een leuke optie! Hoe heb je bepaald welke stempelveren je nodig hebt?
Vraag me namelijk af of dit ook op een O3 zou werken (en welke veren er dan evt nodig zijn).
 

Rem82sch

Senior Member
Door veel zoekwerk op het net :lezen: op meerdere forums informatie verzameld over bevindingen van andere gebruikers en hoe ze dit hebben toegepast.
Als eerste zal je moeten bepalen vanaf welk punt de kofferbak zelf open gaat voor de N.
Daarna de vrije speling op de gascilinder meten in dichte toestand, voor de lengte van de veer.
Niet te vergeten de as diameter van de cilinder.
De diameter van de cilinder ivm maximale diameter veer.
Dan een setje bestellen en kijken of het werkt.:pieker:
Als je de as en de bus en de lengte weet ben je al goed op weg
 

CoesDoes

Forumguru
Dat klinkt helaas een stukje lastiger dan ik had gehoopt.
Ik denk dat ik nog even wacht tot anderen wat meer uitgezocht hebben :pardon:
 

Jee13

Forumguru
Leuk om te zien wat je tot nu toe aan je RS gedaan hebt Remko

Wist je dat je die stoelbadjes ook met RS logo hebt?
Heb je nog andere mods in de planning staan?
 

Rem82sch

Senior Member
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "stoel badges" ik heb zelf bewust gekozen voor insert badge tbv rugleuning met Octavia er op, ik weet dat die ook met het RS logo te verkrijgen zijn.
Wat verder op de planning op kort termijn staat, Afneembare trekhaak en chip op maat.
 
Bovenaan Onderaan