Skoda Octavia 2020

Jedewe

Forumguru
Mijn god, mooie auto die nieuwe Octavia !
Maar wat een belabberd motor aanbod !!
En die prijzen!!!
Waar is de diesel ?

Ik denk dat ik nog 20 jaar in me O3 ga rijen, business line, greenline,diesel !
Voor iets meer dan 28 nieuw prijs!
Als ik nieuw zou kopen, met zelfde opties, ben ik 35+ kwijt en heb ik een tuut benzine ding !!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Testedoene

Forumguru
QUOTE
Da’s zeker geen straf want de O3 is een zeer goede wagen.
Maar... de O4 is echt een zware upgrade. Hou rekening met het feit dat de voorlopige ‘basis’-uitvoering ongeveer gelijk is aan de vroegere Style.
Ik rij zelf met de 1.5 TSI 6v en kan zeggen dat hij echt heel aangenaam rijdt. Vooral de multilink achter is een meerwaarde tov mijn vroegere O3 (waar mijn vrouw nu mee rijdt).
 

Spaced

Senior Member
Afgelopen weekend even op en neer geweest naar texel. Voor de grap even de Autbahn meegepakt met de hoop dat het daar wat rustiger zou zijn. We hadden net mazzel dat de brug open ging, en wij vooraanstonden, maar wat loopt dat ding ongenadig hard met die 1.5TSI. Bij 220km/h heb ik er zelf de brui aangegeven, maar ik had niet het idee dat het al op was. Echt boven verwachting. Ook het lawaai bij hogere cruise-snelheiden (140/150) is het interieurgeluid echt heel netjes.

Voor de rest gewoon lekker met de ACC aan gecruised. Door die ACC ga je relaxter rijden, en ik heb idee dat het je verbruik ook drukt, als is het gemak waarmee je naar hoogste illegale snelheden schiet wel steeds verleidelijk.

Enige waar ik af en toe een beetje zenuwachtig van wordt is die lane control. Die staat wel heel assertief afgesteld.

Voor de rest alleen maar pluspunten. Bakken met ruimten, goeie stoelen, goed zicht, mooi dash. Voor dit weekend had ik gelukkig wel de rubbermatten er in liggen. Morgen alles even uitzuigen en omwisselen met de stoffen matten.

Het comfort is wel iets anders dan de C5 met hydropneumatische vering, maar zeker niet verkeerd.

Overigens zag ik van het weekend pas het geintje wat de achterligten doen als je 'm remote ontgrendeld:https://imgur.com/a/ljqEt5S
 
Laatst bewerkt:

Spaced

Senior Member
...en van het tijdig spotten van mobile flitscontroles?
Ach flitsmeister is je vriend. 's avonds na 19:00 is het sowieso op mee meeste plekken 1toch weer 130km/h. Dan zit je er hooguit 10/20km boven.

Net toen ik voorbij A'dam reed moet je je toch aanpassen aan het verkeersbeeld, dus gewoon lekker acc op 100 en laten rollen. Dat is toch waar je hier in de randstad het meeste op uit zal komen.
 

Spaced

Senior Member
Ik was in het begin heel erg kritisch in de zin van "Zal toch niet zo'n ondergemotoriseerde ding zijn, zeker gezien die c5 met 195pk al niet de allersnelste was, maar het valt me echt 100% mee.

Ik heb niet met de 1.0 gereden, maar ik denk dat die net wat te krap is. Zeker als je 'm volgooit met meuk en naar de wintersport wil blaffen ofzo.

Wat betreft de leaseprijs: De catalogusprijzen zijn bekend, dus ke kan toch aan je leasemij vragen of ze eens een offerte willen maken voor je looptijd en km's op basis van de auto die je wil?
 

SCHOLTENS85

Actief lid
QUOTE
Prijzen zijn pas in september bekend toch.

Zal er niet snel mee op wintersport gaan, maarja je weet het nooit. Leaseauto zit je gauw 4 a 5 jaar aan vast. Dus komt niet op 20 euro per maand aan qua lease bedrag
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
@SCHOLTENS85 : mag ik zo brutaal zijn en je op een paar zaken te wijzen? ;)

  1. Als je op een voorgaand bericht antwoordt is het een beetje overkil om het hele bericht te citeren;
  2. Het is een goed gebruik om je als nieuwkomer even voor te stellen in de Meet & Greet;
:thumbsup:
 

otn

Lid
@SCHOLTENS85 1.5 TSI (met DSG) is officieel nog niet bekend gemaakt. Leasemaatschappij verwacht 'm pas januari 2021. Duitse zustersite heeft het over half november. Ik heb mijn 03 contract nog maar verlengd.
 

SCHOLTENS85

Actief lid
@SCHOLTENS85 1.5 TSI (met DSG) is officieel nog niet bekend gemaakt. Leasemaatschappij verwacht 'm pas januari 2021. Duitse zustersite heeft het over half november. Ik heb mijn 03 contract nog maar verlengd.

Dan pas? Op skoda site lees ik prijzen bekend in september. Lastige keuze dan, als de 1.0 binnenkort bij de dealer is kan ik teminste proefrit maken. Handbak vind ik totaal ook geen probleem hoor. Maar denk als prijs verschil met handbak niet zo groot is. Tja dan kies ik liever voor wat meer luxe
 

SCHOLTENS85

Actief lid
Bedankt voor de link. Kan gelukkig wel wachten hoor tot september. Geen haast met bestellen.

First edition kan inderaad ook optie zijn. Maar wou juist sport editie. Mooi zwarte hemel, sportstoelen Etc.
 
Bovenaan Onderaan