Skoda Octavia 2020

clankheet

Nieuw lid
Ik ben erg enthousiast over de nieuwe Skoda Octavia die medio 2020 leverbaar zal zijn.

Wat denken jullie zal Skoda dit model Octavia leveren met Diesel motoren in Nederland?
 

hemi24

Forumguru
Waarom niet? Vraag is alleen of er wel een 1.6TDI beschikbaar zal komen; voorlopig enkel de 2.0TDI in de configurator in Tsjechië, naast de 1.5TSI...
Als 85KW handgeschakeld of 110KW DSG.
 

EdK

Forumguru
Vraag is alleen of er wel een 1.6TDI beschikbaar zal komen; voorlopig enkel de 2.0TDI in de configurator
Ga er maar vanuit dat de 1,6TDI is vervangen voor de 2,0TDI
Verleden jaar heeft werkgever een Caddy voor me besteld en ikzelf had nog gezegd , doe maar een 1,6TDI is me goed bevallen bij deze ( waar ik nu nog mee rij ) Caddy.
Affijn bij bestelling werd er gezegd dat de 1,6TDI er geheel uit zou gaan en vervangen zou worden voor de 2,0TDI
Dit zou een staartje zijn van de sjoemelsoftware ..... wat ze natuurlijk weer niet hardop mogen zeggen maar je wel kunt opmaken aan de manier van het vertelde verhaal
 

Testedoene

Forumguru
In België kan je de Octavia Combi in een beperkende serie bestellen! Het betreft een ambition 1.5 TSI die all-in 24.990 euro moet kosten (salonactie tbv 3935 euro, lanceringspack* en overname van 1555 euro.
(* Columbus, verwarmde zetels, kessy, virtual cockpit, sensoren, smartlink)
 

jongetje

Forumguru
Als ik de dealer zo spreek gaat het nog een half jaar duren voordat er iets te bestellen valt, wat mij vrij lang lijkt...
 

Robbie146

Senior Member
Als ik de dealer zo spreek gaat het nog een half jaar duren voordat er iets te bestellen valt, wat mij vrij lang lijkt...

Misschien wil PON eerst van zijn oude voorraden af?
Ik houd het ook met een half ook in de gaten, de S3 moet nog een jaar mee maar ik vermoed dat de opvolger een O4 gaat worden.
 

Sonck

Lid
Gisteren deze knappe wagen mogen gaan bewonderen op het salon in België , echt top en is zelf een kandidaat opvolger voor mijn huidige Superb !
Van heel het salon vond ik hem zelf de knapste break , de nieuwe styling lijn langs heen de body is duidelijk zichtbaar en ook de achterzijde van de wagen vind ik in het echt top en veel beter dan op foto of zelf in de video's ...
Ruimte zat met nog grotere koffer dan voorheen en binnenin echt klasse zonder veel bling bling :)

Nu afwachten wat een test rit zal geven of ze aan de geluidsisolatie veel verbeterd hebben en of hij dan op het zelfde niveau als de huidige Superb zit ... de vorige Octavia vind ik echt de luid als je zo veel op de baan zit als ik ... (80.000km/j gemiddeld met soms jaren van meer )

Nu vind ik de nieuwe Octavia zelf perfect staan naast een Audi A4 ... en dan zou ik zelf gaan voor de Octavia ... en niet om de prijs die veel goedkoper is maar echt om de look extern als het interieur en dan nog eens die mega ruimte in zijn klasse ...
 

EdK

Forumguru
Ik ga verhuizen naar België!
Wil je toch niet eens dood gevonden worden , laat staan wonen !!
Die Belgen klagen als hollanders hier op forum over hun regels en wetten....:D

Gras lijkt bij een ander altijd veel groener....
 

Testedoene

Forumguru
Ik ging na het Autosalon in Brussel overgaan tot de aankoop van de ‘oude’ Octavia maar we hebben hier toch maar besloten om voor de nieuwe te gaan... de nieuwe is echt ruim uitgerust (zie link hierboven) waardoor het echt een aantrekkelijke koop wordt. Nog even de verwarmde voorruit, trekhaak, achteruitrijcamera, verwarmde zetels achter (belofte aan de kids) en enkele kleinigheidjes toevoegen en we hebben onze ideale configuratie! Dat was nu nog niet mogelijk omdat de camera niet kon toegevoegd worden. Men moet nog even bellen naar de importeur.

Nu bestellen is levering in de zomer
 

Mitico

Actief lid
Eens kijken of mijn werkgever mee wil in deze nieuwe Octavia. Mijn huidige leasecontract loopt per 1 april af en mijn werkgever ziet zijn wagenpark bij voorkeur volledig richting elektrisch gaan. Misschien dat de hybride uitvoering als tussenoplossing wordt gedoogd en ben dus zeer benieuwd wat de uiteindelijke (lease)prijs gaat worden.

Vis LeasePlan kan ik in ieder geval mijn huidige Octavia met 2 x 6 maanden verlengen. Volledig elektrisch kan me qua modellen nog niet echt boeien. De Skoda VISION E is overigens wel een kandidaat die me kan bekoren en zal uiteraard qua bijtelling een heel stuk gunstiger zijn.
 

MrBos

Lid
Ik ging na het Autosalon in Brussel overgaan tot de aankoop van de ‘oude’ Octavia maar we hebben hier toch maar besloten om voor de nieuwe te gaan... de nieuwe is echt ruim uitgerust (zie link hierboven) waardoor het echt een aantrekkelijke koop wordt. Nog even de verwarmde voorruit, trekhaak, achteruitrijcamera, verwarmde zetels achter (belofte aan de kids) en enkele kleinigheidjes toevoegen en we hebben onze ideale configuratie! Dat was nu nog niet mogelijk omdat de camera niet kon toegevoegd worden. Men moet nog even bellen naar de importeur.

Nu bestellen is levering in de zomer

Heb jij al meer nieuws over of de achteruitrijcamera te leveren is? Die is nu namelijk niet te selecteren en zit ook niet in de standaard uitrusting van de First Edition in NL.
 
Bovenaan Onderaan