Skoda nummer 5

MathijsNmgn

Actief lid
Gave auto EDK. Mooie oplossing voor de armsteun. Altijd hendig zo'n collega met een 3d printer. Geniet van de nieuwe auto!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Zo we rijden al weer een tijdje nu met de Fab 4 , en het blijft een fijne wagen om mee te rijden.
Zonder meer een klasse beter dan de Fab 3 Combi. En mis ik de ruimte in de 4 die ik in de 3 had ? Ja toch wel !
Niet dat ik met alles moet passen en meten hoor maar dat halve metertje inleveren dat merk je toch wel.
Maar zoals met alles, je leert er mee leven en zal zeker geen reden zijn om naar groter te gaan kijken...

Het verbruik is echt verrassend nu na bijna 5000Km. Zit op een gemiddelde van 1 op 19,6 Km met spritmonitor. ritten van 1 op 20 zijn eigenlijk geheel normaal.
En waar ik op bepaald moment achter kwam was dat als ik 101 op teller rij dat ik dan volgens de GPS excact 100 rij.
Voorheen was dit met alle wagens die ik van Skoda had en de VAG wagens zakelijk nog steeds dat de 106 op teller dus 100 op GPS is.
Ben er niet achter gekomen doordat ik een brief met een snelheids overtreding op de mat heb gekregen, maar kwam er redelijk snel achter op lange rit met FM aan.
Maar goed dit is wat aanpassen en niet storend verder hoor !
Tsja Lane assist, het is mooi als techniek maar kan er nog steeds niet echt aan wennen, en schakel hem dan ook vaak uit.
Doordat ik met woon/werk verkeer veel op spitsstrook rij en dat dan de assist reageert op de strepen van een verdrijvingsvlak...... ja dat is hinderlijk.
Laatst ook op een zwarte streep (weg reparatie met bitumen oid ) in lengte schuin op weg begon hij te reageren... en dan heb je echt zoiets van wat the F.....
Dus schakel hem nu vaak uit na de eerste meters.
En als ik binnenkort ( volgende maand) bij Antera langs ga dan laat ik dit zo instellen dat hij in de laatst ingestelde instelling blijft staan tijdens opnieuw starten...

En in eerder bericht zou ik een afspraak in Juni hebben met Antera voor inbouw achteruitrij camera.
Maar om privé redenen van hem werd deze afspraak helaas geannuleerd , maar onlangs dus weer nieuwe afspraak gemaakt en als allles goed gaat dan dus in October even in de ochtend bij hem langs voor de inbouw en wat instellingen laten aanpassen.

Ook dan me media unit laten updaten, want de laatste dagen begint de unit een beetje vreemd te doen.
Spontane reset van de unit, volumeknop kun je draaien of de + toets indrukken maar geluid gaat niet harder of zachter.
Na een reset van 10sec powerknop aanraken dan werkt dit weer wel.
En volgens mij heb ik een oude softwareversie op de unit staan, dus zal met update wel verholpen zijn.
Zo niet dan gaan we de after sales testen van de dealer in heerenveen....
En ja de vering, die verrast me zeker in positieve zin, na in de Fabia 3 er een streetset van Corné onder gehad te hebben verwachte ik dat ik deze zou gaan missen, maar de fabrieksvering verrast me echt in positieve zin, en zie dan ook geen enkele reden om deze te vervangen.
En dan de fabrieksupdate voor de motor, VAGTechniek heeft nog steeds niet de boordcomputer weten te kraken.
En hierop wachten we dan ook met geduld..... collega die met zijn nieuwe Transporter echt Nm te kort komt als hij de slijpaanhanger mee heeft staat ook op de wachtlijst bij hun. Maar ook voor dit TDI 2,0 blok is het probleem dat hij nog niet is gehackt en ook hij staat dus nog op de wachtlijst om gemaild te worden zodra men het wel kan....

Tsja al met al ben ik zeer tevreden met de Fabia 4 en kun je het je veroorloven en je zoekt iets , dan kan ik hem je zeker aanraden..
 

Sneeuwwitje

Senior Member
dat de teller nauwelijks afwijkt is me bij de O4 ook opgevallen zit echt niks meer tussen teller en gps snelheid, bij de S3 reed ik altijd +8 tot 10 km op de teller zonder ooit een bon, maar dat moet nu iets minder. Wel jammer dat je er door de fanmail van het CJIB achter bent gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Lane assist is idd soms een kreng. Op een bepaalde stukje weg naar ons thuis heb ik ook continue miserie met de lane assist van de Passat. Is een stukje waar de baan versmalt. En iedere keer stuur de lane assist de Passat terug de andere kant op. Eerste keer dat ik dat voorhad , had ik bijna een fietser mee. :banghead:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Merkwaardig dat de teller zo weinig afwijkt. Wettelijk hoort de teller namelijk een km of 5 (bij 100) naar boven af te wijken, juist om te voorkomen dat je per ongeluk te hard rijdt. Dat wordt soms deels teniet gedaan door andere bandenmaten dan standaard, maar 101 op de teller dat gelijk staat met 100 is wel straf.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Rallye

Forumguru
Mijn ervaring met de Lane assist is hetzelfde dan de jouwe. Ik heb ook dezelfde oplossing gekozen. Waarbij dat reageren op die strepen dan wel weer op Travel assist lijkt. Lane assist stuur toch niet zo fors bij (ik heb beide niet veel aan gehad).
Heb je de snelheid gemeten met je eigen GPS (Flitsmeister bijvoorbeeld) of die van de auto?

De truc met de powerknop is overigens volgens mij een reboot, geen reset. Instellingen blijven behouden toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
snelheid gemeten met je eigen GPS
Zoals gezegd de flitsmeister en die komt vanaf de smartphone en omdat ik hieraan twijfelde heb ik die van me zakelijke tablet er ook eens bijgepakt. En dit enkele keren op verschillende dagen met verschillend weer getest.

Dus die afwijking die ik meet is echt zo !
En mbt de reset / reboot. Ja instellingen blijven behouden.

101 op de teller dat gelijk staat met 100 is wel straf.
Ach het is even wennen, alleen het is wel omschakelen als ik hele dag in de Caddy gereden heb waar ik 106 kan aanhouden en je daarna overstapt in de Fab om naar huis te gaan.
Gelukkig is dat traject geen trajectcontrole of met flitspalen want dan had ik begin al wat kans gehad op kleine boete's
 
Bovenaan Onderaan