Skoda nummer 5

gehaktbal

Forumguru
Mooie Fabia! Vind de zilveren kleur persoonlijk altijd het beste passen bij de scherpe lijnen van Skoda.
Veel plezierige km's gewenst!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Sjoda Octaaf

Actief lid
Zilver grijs saai? je kan altijd nog een stickerpakket overheen plakken.

fab4.jpg

Het zilver kan de Fabia 4 zeker hebben, eerder gezegd met de lijnen en met afsteek zwart delen.
Niks saai aan, en de voorkant smoelt lekker.
Verder mooi pakket erop.
Ga je nog iets doen met de velgen? vind die kunststof kappen op de velgen niks, lijken dan net wieldoppen.

Zelf nooit stoel verwarming gehad na 3 auto's, tot nu de oc3 het heeft.
Zo relax in de koude periode bij het begin rijden, soms wilt mijn vriendin de auto niet uit naar buiten :)

Veel rijplezier!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Zilver grijs saai? je kan altijd nog een stickerpakket overheen plakken.
dat stikkerpakket gaat me dan ook weer te ver...... Maar heb ik het over saai gehad ?? dacht eerder dat ik zei dat ik er aan moest wennen.
Ga je nog iets doen met de velgen? vind die kunststof kappen op de velgen niks
De kappen worden er vanaf gehaald en in de kofferbak gelegd op verzoek.
Dan eens kijken hoe de velg er zonder kappen uitziet, is dat helemaal niets dan gaan die kappen er weer op.
En mocht dat op langere duur niet bevallen dan kijken we wel eens bijvoorbeeld bij Kopanec of die wat leuks hebben liggen...
 

Bakkertje

Forumguru
Gefeliciteerd @EdK mooie Faab.
Heel veel veilige km-ers gewenst.
Paar kleine puntjes als wielen, als we ons daar druk over maken moet de rest wel dik in orde zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Okki

Donateur
@EdK dat was niet de hoofdreden, maar heeft zeer zeker meegespeeld in mijn keuze om die andere velgen over te nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Na bijna 2 weken nu met de FAbia 4 te rijden en te genieten zijn er toch wat kleine dingen die gewenning vragen en eventueel een aanpassing.
Lane Assist , het is mooi alleen je rijgedrag moet je aanpassen hierop !
Nu echt eerst me knipper aanzetten en dan pas de van baan verwisselen, doe je dat niet dan wil je wagen gewoon terug.
Ervaar het niet als agressief corrigeren, maar het is gewenning om je handelingen aan te passen en begin er steeds meer mee te dealen.

Waar ik wel problemen mee had was de armsteun !
Bij de Fab 3 en de Yeti en RR kon ik deze in me gewenste hoogte traploos afstellen, maar tot mijn verbazing kan het in de FAB 4 dus NIET. Het is de deksel (leuning) open of dicht, en in laatste geval licht me arm dan dus schuin naar beneden wat me geheel niet bevalt.
Maar goed hoe los je het op dat de klep op je geliefde hoogte staat !!??
Afijn op zaak eerst eens wat verschillende strookjes hout gezaagd van verschillende dikte dit om te bepalen hoeveel hoger de leuning van de onderbak moest komen.
Na wat woon/werk ritjes was ik er achter wat de hoogte moest wezen ongeveer.
Dus begonnen met het tekenen op papier en er wat maten bij gezet !!
Met dit schetsje naar mijn collega gestapt of hij dit met de 3D printer in zwart kon maken, afijn die gast is zo snel met tekenen in 3D dat met een 10min liet hij het al op beeld in 3D zien hoe het eruit kwam te zien. Printen heb ik er niet van meegemaakt omdat hij nog wat andere objecten ( zakelijk ) moest tekenen en dan werd het gezamenlijk uitgeprint.
Maar heden middag kreeg ik een appje van hem dat ze klaar waren en goed zie onderstaande foto

WhatsApp Image 2023-05-17 at 13.08.46.jpeg

En toen me werkdag er weer eens op zat, meteen voor het wegrijden even geplaatst en moet zeggen dat het precies de juiste hoogte is en me arm nu gewoon prettig ligt richting versnellingspook.
Morgen probeer ik even tijd te maken voor wat foto's van oude situatie, geplaatste blokjes en nieuwe situatie van de armleuning.
Blokjes nog wel even wat afwerken met een vijl en wat foamband op sommige plekken erop plakken
En voor half Juli een afspraak staan met Antera voor de achteruitrijcamera, want man man dat ding mis ik echt. Wat een mens snel ergens aan kan wennen en het dan mist als het er niet opzit bij een volgende bolide...
 

SteGo

Donateur
Ik had dit nieuwe topic over het hoofd gezien.
Maaruh .. fraaie Fabia Ed! Wauw!

Ik kan me helemaal voorstellen dat je die achteruitrijcamera erin wilt hebben ... dat soort luxe went inderdaad snel. En als een volgende auto het dan niet heeft ... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
20230519_162025_resized.jpg 20230519_162012_resized.jpg 20230519_162052_resized.jpg
Afijn hier de fotos van voor verhoging en dat dus je arm naar beneden hangt
Dan open met de 3D geprinte blokjes en dan de deksel met de blokjes ertussen.
En nu zie je het heel duidelijk de blokken , maar is werkelijkheid dus niet.
Zie wel dat ik er nog een schuine kant aan moet maken zodat hij over volledige vlak ondersteund.
Maar goed dat is kwestie van even met de ijzerzaag aan de gang gaan
 

Canon-Eye

Forumguru
Om het wachten tijdens een onderhoudsbeurt wat op te vullen ben ik de showroom eens rondgelopen om even proef te zitten in o.a. een Kamiq en een Arona - en die hadden precies hetzelfde probleem: mijn elleboog haalde bij lange na de arm"steun" niet en geen mogelijkheid om die hoger in te stellen.
Ik snap werkelijk niet wat ontwerpers bezielt om enerzijds ten koste van het comfort dat soort microbezuinigingen door te voeren en anderzijds allerlei elektronische gadgets te verzinnen die vaak meer problemen oproepen dan oplossen...
 

EdK

Forumguru
Ja ik was er ook verbaast over.
En snap niet waarom je op zo'n lullig iets gaat bezuinigen.
Krijg wel een lendesteun in de stoel, en oké tis lekker in de rug maar heb dit nooit gehad en als must gezien.
Maar een armleuning niet instelbaar ??? Maar goed heb dan de massel dat ik via werk met de "beste "collega achter de 3D printer een tooltje kan maken.
En als ik zou willen dan maakt hij ook zo een rondom rand in juiste stand. Maar ach zo werkt het ook, alleen dus nog even fijn tunen binnenkort.
Maar eerst het storingsweekend maar zien door te komen.....
 

Alpha

Donateur
Mooie auto man! Altijd genoten van mijn Fabia vroeger! Ik vind de nieuwe echt gaaf! Zie hem ook steeds vaker rijden nu.

Vele veilige kilometers gewenst!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan