Skoda nummer 5

EdK

Forumguru
Ja heren, misschien dat er al een paar hier waren die dachten mudflaps, windscreen ?
opmerking dat VAG Techniek dit blok nog niet kan tunen
Besteld bij Superskoda ? Maar dat had hij toch al ??

Maar goed na Dacia voorbij te laten gaan en de Bayon van Hyundai even bekeken te hebben en veel voorraad wagens voorbij te hebben laten gaan kwam ik verleden week opeens weer een Fabia 4 tegen die ik al eens eerder bij de dealer had zien staan.
Ging om een Business edition maar boven budget wat ik wilde uitgeven.
Dus lekker door scrollen en geen haast dus we komen wel wat tegen.
En ja verleden week kwam ik op die site weer terecht en kwam weer die Fabia tegen en hé ze hebben de prijs verlaagd !!??
Maar goed waar gaat het dus om ?



Wel de Fabia 4 HB , business edition Briliant silver.
Ja de kleur moest toch anders worden want Skoda wereldkleur is niet meer….. snik
Maar wat zat er aan opties verder bij ?

Wel Sunset ramen achter
LM velgen 16 inch proxima aero ipv de 15 inch
Bi Led koplampen
Hill start assist
Winterpakket bestaande uit voorruit / stoel en stuur verarming
Navigatiepakket
En ja Skoda connect met de ergernis app voor 1 jaar graties

En dan de standaard hulpmiddelen en luxe die bij dit model behoren.

Dus ja maar een mail gestuurd voor afspraak en proefrit en dan maar eens kijken waar het eindigt !
Dus afgelopen zaterdag maar eens naar de dealer gereden en een proefrit in een monte carlo kunnen maken. Zelfde blok en handbak digitale tellerunit navi pakket etc alleen binnenin erg veel rood maar op winterpakket na min of meer gelijk aan de business edition.

Na proefrit van een half uurtje en waar ik ongelooflijk moest wennen aan het lane assist ervaarde ik wel dat de Fab 4 tov de 3 weer een klasse beter was geworden.

Maar goed er moet een bedrag bijgelegd worden en dat is voor mij altijd bepalend.
In zijn eerste offerte kon ik me zeker niet vinden, en na wat heen en weer gepraat en een belletje van de dealer kwam er een tweede voorstel naar voren waar ik me wel in kon vinden.
Kijk de restwaarde van je inruilwagen valt in algemeen altijd tegen, je vind de jouwe altijd specialer dan de andere die te koop staan.
Maar goed kon me er in vinden en beide hadden we uiteindelijk een goed gevoel waar het uiteindelijk om gaat.

Verdere opties vond ik niet nodig op één ding na en dat was de bescherming op de achterbumper bij de klep.
Daar ik bij de Fab3 voor eerst de doorzichtige folie had genomen en daar zeer tevreden over was heb ik die er nog bij genomen, Heb liever dat zij deze plakken en dat fout gaat dan dat ik daar zelf mee aan de gang ga.
En ja opgelegde letters op de gele plaat…… tsja geef me maar gewone hoor…
Na wat heen en weer gepraat met de verkoper die hiervan vind dat dit hoort op een wagen en mijn nuchtere mening van doe maar de gewone. Kreeg ik deze voor de prijs van de gewone..
Blij ? mwahhh boeit me eigenlijk niet, maar misschien dat ik er in een nieuw leven anders over ga denken.
Ehh reservewiel ?? zit dat erin ?? Nee dus toen we gingen kijken…
Mmmm jammer…
Wel dan zetten we toch gewoon het reservewiel met spullen van de Fab3 over in de Fab 4 en dat spuitbussie met compressor van de Fab4 in de Fab 3 !!
Wel dat vond ik wel een strak plan !! Dus dat word bij ophalen nog even overgezet…..

En ja wachttijden wachttijden, brand in een fabriek, schaarste aan chips, ehhh wat nog meer is er hier voorbij gekomen ???

Wel wachttijd is zegge en schrijven 1 hele week jaja 1 hele week……

En dan blijven er 2 dingen over die ik in nabije toekomst nog gedaan wil hebben !!

Dat is de achteruitrij camera die er niet opzit !
En zodra VAG Techniek zover is dat ze de fabrieksupdate voor dit blok hebben gekraakt dan is dit wat er nog ingezet moet worden.
Tsja en verder is het een zo complete wagen dat er niet veel wensen overblijven.
Of Superskoda moet nog komen met het logo in kleur !! Dan is dit zeker wel een gadget dat aangeschaft gaat worden.
Verlagen en of KW set eronder ??
Ligt er gehaal aan hoe de wegligging me gaat bevallen van de Fab4.
Eerste indruk met de Monte Carlo was goed, maar ja wat zegt een ritje van een half uur hierover ?
Dus eerst maar eens wat weken rijden op de wegen die ik dagelijks rijd en aan de hand van het gedrag van de wagen kan ik dan wel bepalen of ik het deze keer ook weer nodig vind….


Plaatje bij het praatje !! twee dealer foto’s

image-1600x0-škoda fabia-03.jpg
image-1600x0-škoda fabia-05.jpg
Eigen foto’s gaan later wel komen
 

JeSko

Forumguru
Gefeliciteerd! Hele mooie auto en dito uitvoering, en dat grijs is niet spannend maar ik vind het wel mooi, staat hem sjiek!!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Dikke proficiat met de nieuwe aanwinst. Maar die stuur “verarming” .. wat houdt dat in? Zoals een tesla stuurtje dat eraf kan? :deuk:

Ben wel eens benieuwd waarom de dacia en bayon afgevallen is. Is zo een Dacia prijstechnisch niet interessanter?
 

Tees

Donateur
Tóch een nieuwe Faab Ed?!? Voor díé prijzen (heb ik je een keer of 300 hier horen verkondigen)?!? Was toch voor een Dacia gegaan joh, maar ja, de buren ;););)

Genoeg gekkigheid, geniet ervan. Niets mis met een mooie zilvergrijze wagen, tis misschien geen blauw, maar ik heb ook 5 jaar naar volle tevredenheid in een zilveren Faab rondgereden
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
dat grijs is niet spannend maar ik vind het wel mooi, staat hem sjiek!
Ja ik ben begonnen met Fab1combi in Sahara Beige, die kleur ging er uit althans de naam werd cappuccino beige !
En die kleur heb ik met de RR de Yeti en de Fab 3 gehad.
Prima kleur en vuil zag/zie je er nagenoeg niet op totdat je smerige vingers hebt van de achterklep dichtdoen.
En ja liefst had ik de Fab 4 ook weer in die kleur gehad
Maar goed met een voorraad wagen heb je weinig keuze, en helaas word de kleur niet meer gevoerd bij Skoda...
Maar vind deze kleur zeker niet lelijk, moet er alleen ergggg aan wennen...
 

EdK

Forumguru
tis misschien geen blauw
Dagelijks rij ik ook in een blauwe wagen hoor @Tees !
En me eerste privé wagen (peus 206 ) was ook blauw !
Maar ben er vanaf gestapt om dat blauw prive te rijden omdat het de bedrijfs kleur dus ook is !
En ja 12 uur per dag een blauwe wagen vind ik wel genoeg
 

EdK

Forumguru
Deze optie vraagt om nadere uitleg .. :jaja:;):jaja:
Wat wil je horen ??
Dat ik een watje ben ??
Of dat het er nu eenmaal als optie al inzat doordat het een voorraad wagen is.
Stoelverwarming moest ik vloegel niets van weten, maar de botten en het vlees eromheen word een dagje ouder en na een zware dag van werken (voornamelijk buiten) is het dan heerlijk om ff dat ruggetje op te warmen.
Tsja ruitverwarming is makkelijk, nodig ? NEE. Zou het niet zelf apart aangevinkt hebben ! Voordeel ? ja hoef nu alleen nog de zijramen te krabben als ze bevroren zijn.
Stuurverwarming ?? tsja ook hiermee. Het zit erin vanwege voorraad wagen !
Of ik het ga gebruiken ?? Vermoed van niet ! Handen kunnen nu goed tegen de kou, en zijn hoe koud ook is in algemeen altijd warm.
Met die verwarming zou ik dit alleen maar verpesten....
Maar uiteraard ga je het een keer uitproberen en misschien dat ik overstag ga ! Nu zeg ik nog dat ik het niet zal gaan gebruiken...
 

EdK

Forumguru
Ja joh alles mbt verwarming noem ik verarming
Komt eigenlijk doordat we hier waarschijnlijk overgaan naar stads ver(w)arming...
En daar word je echt niet beter van, en vandaar die verarming.... :pieker:
 

JPs_OC2

Donateur
Qua stadsverwarming heb je absoluut gelijk, is alles behalve een verrijking. Heb hier iemand in huis rondhollen die alles weet van in de installaties in de centrales tot de installaties bij de gebruikers thuis....

In ieder geval > Fabia nr.5 heeft een winterpakket dus mocht je er in een dolle bui behoefte aan hebben kan je 't gebruiken. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Okki

Donateur
Gefeliciteerd @EdK

Ik moest ook een hele week wachten. Duurt toch langer dan je denkt.
Bekend interieurtje trouwens met die ronde luchtroosters...

Moet nog steeds wel wennen aan dat stuur waar ze een spaak uitgezaagd hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Knappe auto! Kleur is ook zeker niet verkeerd!
Stuurverwarming zat er bij mij ook standaard op, moest er ook niets van hebben voordat ik de auto kreeg. Maar als ik eerlijk ben heeft het vanaf januari tot aan maart eigenlijk non stop aan gestaan, al was het op standje 1. Fantastische optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan