Je hebt gelijk, heb dit verkeerd verwoord. De olie moet om de 60.000 (?) km vervangen worden bij de DQ381 als ik het goed heb onthouden. Maar dit is een paar 100 euro vergelijken met de 2000eu kosten die je hebt bij een DQ200 als er iets kapot gaat. En de kans is daar gewoon groter dat het kapot gaat.Helaas, tegendeel is waar!
Een DQ381 kent juist voorgeschreven periodiek onderhoud, waar een DQ200 in principe “onderhoudsvrij” is.
Dankjewel! Als ik google zie ik adt de Focus MK3 station een bagageruimte heeft van 476L tegen de 521L van de Karoq. Dit is dus vergelijkbaar. Had jij de dakkoffer nodig voor kampeerspullen of sliepen jullie in een hotel en waren het de normale spullen die al teveel werden?@Marcie216 Ik kan alleen uit ervaring spreken bij mezelf, heb geen Kodiaq of Karoq. Hier voor had ik een Focus mk3 station toen we nog 1 kleine hadden, met de 2de werd het krapper maar ging nog (incl dakkoffer).
....
En waarom geen Octavia combi 1.5 TSI? Zijn stukken lichter (dus goedkopere MRB) dan een Kodiaq en veel ruimte achterin en bagage.
We hadden eerst de Octavia combi op de lijst staan, maar we vinden SUV's gewoon veel mooier dus toch de keus gemaakt om dan maar meer te betalen voor de Skaroq of Kodiaq.
Ik snap wat je zegt, Kodiaq kom je als het goed is nooit ruimte te kort.
Ik kom zojuist achter iets anders, schijnbaar heeft niet elke Kodiaq 1.5 standaard een DQ381? Alleen als het AWD of 4x4 zijn, anders zijn ze met DQ200. Klopt dit? Ik dacht dat alle modellen geleverd werden met een DQ381.
Laatst bewerkt door een moderator: