Skoda Karoq

Canon-Eye

Forumguru
Dit is een Lettmann Atlantik zee- c.q. grootwaterkajak, die heeft aardig wat voetruimte. Ik kom zelf overigens niet verder dan 44, maar dat terzijde.
We zijn wel een beetje :ot: aan het afdrijven overigens... ;)
Ik neem dus in elk geval géén Karoq, zoveel is helder.
 

RefleCs

Forumguru
Prijzen van de Karoq vallen me wat tegen maar op zich kan ik dat nog wel verkopen.... wat ik echter wel een ding vindt van de gehele SUV vloot van VAG is de hoge CO2 uitstoot waardoor ze voor mij direct afvallen gezien ons lease beleid.
 

B.Stuurder

Forumguru
Prijzen van de Karoq vallen me wat tegen maar op zich kan ik dat nog wel verkopen.... wat ik echter wel een ding vindt van de gehele SUV vloot van VAG is de hoge CO2 uitstoot waardoor ze voor mij direct afvallen gezien ons lease beleid.
Dat komt door die enorme V8 motoren in die SUV, die vervuilen enorm! Op een zondig niveau gewoon!
En toen keek ik een documentaire waarin werd beschreven (wat ik eigenlijk al lang wist) dat alle grote stookolie leveranciers met chemisch afval aangelengde stookolie aan alle schepen ter wereld leveren, waardoor in hun verbrandingsmotoren de grootst mogelijke troep wordt verbrand en vervolgens de lucht in wordt geblazen. Zóveel, dat jij met je SUV ongeveer 6500 jaar moet rondrijden om equivalent aan 1 jaar vervuiling te produceren van 1 groot containerschip. Nog niet te spreken van de branden bij Shell, Esso en Chemiepak, waarbij nog eens voor 10.000 jaar aan vervuiling de lucht in is geblazen. En wij maar kijken naar de uitstoot van onze knullige autootjes.
 

Horkje

Forumguru
En toen keek ik een documentaire waarin werd beschreven (wat ik eigenlijk al lang wist) dat alle grote stookolie leveranciers met chemisch afval aangelengde stookolie aan alle schepen ter wereld leveren, waardoor in hun verbrandingsmotoren de grootst mogelijke troep wordt verbrand en vervolgens de lucht in wordt geblazen.

Yep, ook gezien. Zeer interessant.

En los daarvan ondertussen in de derde wereld worden oude banden verbrand en al het andere afval waar we niks mee kunnen of willen. Doe er nog een paar vulkaanuitbarstingen bij en voilà, genoeg ingrediënten voor aardig wat vervuiling.

En wij ons hier druk maken of een grammetje uitstoot meer of minder.

Over een jaar of wat waarschijnlijk volop elektrische SUV’s? Zou die Karoq of andere “vervuilende” auto’s dan nog wat opbrengen? Misschien tegen die tijd een inleversubsidie o.id.
 

CDK

Forumguru
Zou die Karoq of andere “vervuilende” auto’s dan nog wat opbrengen? Misschien tegen die tijd een inleversubsidie o.id.
Het gaat bij mij regelmatig door mijn hoofd dat mijn huidige auto wel eens de laatste nieuw aangeschafte auto op fossiele brandstof geweest zou kunnen zijn..... :cry:
 

Bakboord1

Forumguru
Prijzen van de Karoq vallen me wat tegen maar op zich kan ik dat nog wel verkopen.... wat ik echter wel een ding vindt van de gehele SUV vloot van VAG is de hoge CO2 uitstoot waardoor ze voor mij direct afvallen gezien ons lease beleid.

C-label heeft een tiguan tsi. Is dat al niet meer toereikend?
 

Bakboord1

Forumguru
Dat is idd serieus veel!
Zelf zit ik rond de 40dkm en dan kan benzine nog net uit. (Al haal ik het normverbruik totaal niet)
 

RefleCs

Forumguru
Tsja dat krijg je als je van klant naar klant moet. Vandaar dat ik nu ook al aan het uitkijken ben naar de vervanger van mijn Superb. Dat duurt namelijk nog maar 50.000km tot die eruit gaat. Dat is geen vol jaar meer. Ik hoopte dat de Karoq een mogelijke vervanger zou zijn maar dat wordt lastig ben ik bang.
 

MaxN

Donateur
Dat is idd serieus veel!
Zelf zit ik rond de 40dkm en dan kan benzine nog net uit. (Al haal ik het normverbruik totaal niet)

40dkm met benzine dat uit kan?
wij rijden net geen 35, maar kan minstens 1000,- per jaar besparen met een diesel, dus ook hard op zoek naar een leuke diesel.
 
Bovenaan Onderaan