Skoda Fabia Combi 1.0 of 1.2?

Ik ga mij niet voor de zoveelste keer mengen in de DSG discussie want het blijft een welles nietes kwestie; de ene zegt de S stand gebruiken, de andere laat de software wijzigen en ik blijf van mening dat de DSG luistert naar je eigen rechter voet . Ik heb geen ervaring met driecilinder auto’s maar wel met driecilinder buitenboordmotoren (en ook met viercilinders). Wat in mijn beleving een feit is, is dat driecilinders van nature gebalanceerd zijn en veel rustiger en nagenoeg trilingsvrij lopen dan vier cilinders. Dat opvallende verschil zal zonder meer merkbaar zijn, denk ik. Of dat dat opweegt tegen het iets mindere vermogen moet je zelf bepalen natuurlijk.
“There’s no substitute for cubic inches”
 

Rosinfield

† In Memoriam
@MaxiDot ; yeah right, je gaat je niet in een discussie mengen en vervolgens doe je desondanks een irrelevante duit in het zakje? De DSG luistert naar je rechtervoet, dat klopt. Maar dat geldt altijd, zowel voor de standaard als de aangepaste versie. Dat heeft totaal niets te maken met het feit dat het schakelgedrag van beide versies totaal anders is.
 
Ik persoonlijk heb een skoda fabia combi3 1.2 en deze laten tunen bij vag stage1 tuning.
Zelf ben ik zeer tevreden over mijn aankoop en zou deze zo weer kopen

Ik heb niet alle berichten teruggelezen als het gaat om een stukje zuinig rijden in een getunede fabia 1.2 als ik op cruise via de snelweg 100 rijd ben ik nu zuiniger uit dan voor het tunen..
Vond het wel mooi om terug te zien :)
 
Bovenaan Onderaan