Skoda Fabia Combi 1.0 Greenline (2015)

CDK

Forumguru
@bunnys, heb er geen ervaring mee in de Fabia, maar wel mee gereden in de Citigo en de Mii, in die auto's volstaat de 1.0 MPI, maar zou zelf nooit overwegen om de combinatie Fabia en 1.0 MPI aan te schaffen, omdat de Fabia een stuk zwaarder is en de lichtste 1.2 TSI maar net voldoet op korte invoegstroken waar je flink moet versnellen. Maar voor stadsverkeer is het een prima motortje die 1.0 MPI.

Edit: een proefrit aanvragen is aan te bevelen, wellicht heb je zelf een andere verwachtingen als ik ;)
 

Noord26

Forumguru
VW heeft de 1.0 TSI in de Polo inmiddels beschikbaar gemaakt. 95pk. Dat is meer als de instap 1.2TSI; waarom niet in de F3 leggen? ;)
 

CDK

Forumguru
@Noord26, omdat Skoda altijd een stiefzusje zal blijven van VW denk ik ;)
In de S3 komt ook de 2.0 TDI bi turbo uit de Passat niet :(
 

Joske

Forumguru
Als ik het goed begrepen heb, komt de GL midden dit jaar beschikbaar, tesamen met MY2016 uitvoeringen. Dus ik denk niet dat er zo al een exemplaar klaar staat? Anders even de Ponnetjes contacteren en hier terugkoppelen ;)
 

Racebluetje

Senior Member
@bunnys, heb er geen ervaring mee in de Fabia, maar wel mee gereden in de Citigo en de Mii, in die auto's volstaat de 1.0 MPI, maar zou zelf nooit overwegen om de combinatie Fabia en 1.0 MPI aan te schaffen, omdat de Fabia een stuk zwaarder is en de lichtste 1.2 TSI maar net voldoet op korte invoegstroken waar je flink moet versnellen. Maar voor stadsverkeer is het een prima motortje die 1.0 MPI.

Edit: een proefrit aanvragen is aan te bevelen, wellicht heb je zelf een andere verwachtingen als ik ;)

Wij hebben zelf 2 Seat mii"s met een 1.0 MPI motor het zijn zeker niet alleen stads autotjes op vakantie naar de ardennen met volle bepakking geen probleem ze rijden super fijn ook op lange afstanden ook als je 150 Rijd net zo relaxT :D

Maar ik ben het wel eens met @Corné de Kluijver dat je deze 1.0 MPI motor niet in je Fabia 3 moet nemen omdat deze auto ook zwaarder is.
 
Bedankt...! Vindt de Citigo ook een leuke auto maar om van een Opel Zafira naar een Citigo te gaan..? Is wel een hele stap terug, daarom leek mij de Fabia Combi een goede tussen oplossing? Ga namelijk nog weleens naar de bouwmarkt e.d.....?
 

Racebluetje

Senior Member
Bedankt...! Vindt de Citigo ook een leuke auto maar om van een Opel Zafira naar een Citigo te gaan..? Is wel een hele stap terug, daarom leek mij de Fabia Combi een goede tussen oplossing? Ga namelijk nog weleens naar de bouwmarkt e.d.....?

Heb je helemaal goed @bunnys wij hebben daarom ook 1 Seat Mii ingeruild voor een Fabia Combi ook om de ruimte wie er in zit en ook wij gaan geregeld naar de bouwmarkt ;) wij zijn voor de 90 pk gegaan voelt lekker aan.
 

Ridley

Forumguru
Zo'n 1.0 TSI lijkt me eerlijk gezegd ook geen lang leven beschoren in een auto van 1100 kg. Met alle respect voor dat downsizen, maar de 1.2 TSI vind ik echt de max... Ongetwijfeld zullen de verbruikscijfers de BPM drukken, maar not my cup of tea.
 

Noord26

Forumguru
Mwa, zo'n 125pk EcoBoost (1.0 3-cil tubo) uit een Ford hebben ze onlangs uit elkaar gehaald met 150.000km op de teller: als nieuw was de conclusie.

Of bouwt Ford gewoon beter motoren als VAG?
 

Ridley

Forumguru
Of bouwt Ford gewoon beter motoren als VAG?

Seriously

Zonder gekheid, ik vind die combinatie ook krent bij Ford. Loopt gewoon niet zo soepel zo'n driecilinder. Krijg daar een beetje hetzelfde gevoel in als de TwinAir motortjes in de Fiat. Een beetje het Senseo gevoel zal ik maar zeggen. Maar goed dat is mijn persoonlijke beleving. 150.000 en als nieuw is overigens wel een nette constatering
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
TwinAir hebben we 5 weken te leen gehad toen de Superb weg was. Drama. Is Ecoboost niet mee te vergelijken kan ik je vertellen.
 

Ridley

Forumguru
Vrienden van me hebben een focus met die motor, maar ik ben nu niet echt enthousiast hoor. En ik heb stiekum nog een zwak voor Ford aangezien mijn pa 20 jaar Ford heeft gereden (tot ik hem overgehaald heb om Skoda te gaan rijden natuurlijk )
 

Cordoba

Forumguru
Wat het downsizen betreft: het moet gewoon niet te snel gaan, om de levensduur van de motoren te kunnen blijven garanderen. Zo'n 50-60 jaar terug toen ook de 'normale' mensen steeds meer een eigen auto konden kopen, toen was een 1500 blokje toch wel klein, de ruimte voor de passagiers was in de doorsnee auto's zeer beperkt, en soms haalden die (grotere) motorblokken wel 100.000 km, als ze tenminste iedere 5000 km netjes hun beurten deden. Als je nog een paar decennia verder terug gaat, zie je motorblokken van 2, 3, 4 liter, en nog meer benodigd onderhoud, en nog meer onzekerheid over de levensduur.

Als je dat afzet tegen de huidige auto's waar 1400 blokken toch al de wat grotere jongens zijn, auto's heel veel zwaarder (door de veiligheidsmaatregelen) dan zo'n 50 jaar terug, veel sneller, en een auto waarbij het blok na 200.000 km aan een revisie toe is, is toch wel buitengewoon slecht. Kortom het downsizen zal nog wel een poosje doorgaan, maar zal vanwege de technologie wel sprongsgewijs gaan, net zoals de invloed van de turbo bijvoorbeeld weer een stap in het downsizen heeft veroorzaakt.
 
Seriously

Zonder gekheid, ik vind die combinatie ook krent bij Ford. Loopt gewoon niet zo soepel zo'n driecilinder. Krijg daar een beetje hetzelfde gevoel in als de TwinAir motortjes in de Fiat. Een beetje het Senseo gevoel zal ik maar zeggen. Maar goed dat is mijn persoonlijke beleving. 150.000 en als nieuw is overigens wel een nette constatering
 
Bovenaan Onderaan