Skoda Fabia Combi 1.0 Greenline (2015)

Ridley

Forumguru
De 1.0 motor uit de Citigo is geen TSI motor. Dit is een turboloze motor (al dan niet geknepen naar 60pk) deze motor zit ook in de nieuwe Fabia. Juist omdat die geen turbo heeft vrezen 'we' (de reaguurders hier) dat die icm het gewicht vd Fabia te weinig power heeft in gewoon lekker met het verkeer mee te kunnen. In de Citigo is dat een ander verhaal daar die veel lichter is.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
ik rijd dus wel in de 1.0 mpi.. (de 75 pk versie) in de fabia III. Uiteraard is het geen strepentrekker. Hiervoor reed ik de fabia II combi greenline.
Ik rij zo`n 4x in de week voornamelijk snelwegkilometers 50 heen en 50 terug naar mijn werk. Invoegen doe ik maar 1x per rit als ik de snelweg opga. Het motortje voldoet prima in mijn geval en het verbruik van rond de 1 op 17 1 op 18 valt me ook nog wel mee gezien de 16 inch brede banden.
 

Ridley

Forumguru
Daar heb je een punt, zoals gezegd: het is mijn persoonlijke belevingswereld (en je zou eens moeten weten wat daarnaast allemaal speelt )
 
ik rijd dus wel in de 1.0 mpi.. (de 75 pk versie) in de fabia III. Uiteraard is het geen strepentrekker. Hiervoor reed ik de fabia II combi greenline.
Ik rij zo`n 4x in de week voornamelijk snelwegkilometers 50 heen en 50 terug naar mijn werk. Invoegen doe ik maar 1x per rit als ik de snelweg opga. Het motortje voldoet prima in mijn geval en het verbruik van rond de 1 op 17 1 op 18 valt me ook nog wel mee gezien de 16 inch brede banden.

Okee...en het inhalen e.d.??? Ik heb de optie om te leasen en dan de Citigo of de Fabia Combi? Verder nog op of aanmerkingen m.b.t. de Fabia 1.0? Hoe werkt de Mirrorlink? En dan in het bijzonder Navigeren?

BVD
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ridley

Forumguru
Nu gaat het goed. Je citeert een quote en vervolgens geef je een Enter en zet je je commentaar eronder. Helemaal goed
 
mbt het inhalen (op de snelweg) daar moet je op anticiperen maar dat moest ik ook al met de combi greenline 1.2 destijds dus dat is niet anders.
Mirrorlink heb ik (gelukkig) niet. je hebt overigens 2 versies van de 1.0 mpi alhoewel in de combi alleen de 75 pk variant leverbaar is volgens mij.
 

Noord26

Forumguru
De 1.2 Tdi is op de snelweg heel wat potenter als een 1.0 MPI kan ik inmiddels uit ervaring vertellen. Zal wel door het zeer grote (2-voudige) verschil in koppel komen.
 

michiel9876

Nieuw lid
Is er al iets bekend over de nieuwe Fabia Greenline?

Mijn dealer heeft lang volgehouden dat de Greenline rond week 20 te bestellen zou zijn, maar nu lijkt hij daar van terug te komen.

Hij lijkt niets te kunnen of mogen vertellen over een mogelijke datum.
 

michiel9876

Nieuw lid
Vandaag van dealer Göritzlehner (Hengelo) begrepen dat de Fabia Greenline er helemaal niet gaat komen.

De fabricant ziet er van af om onbekende redenen.
 

atheena

Nieuw lid
Vandaag van dealer Göritzlehner (Hengelo) begrepen dat de Fabia Greenline er helemaal niet gaat komen.

De fabricant ziet er van af om onbekende redenen.
Navraag bij dealer A'dam levert het volgende antwoord op: Helaas is er nog geen berichtgeving over de Fabia Greenline. Dat is geen goed nieuws maar ook zeker geen slecht nieuws.
 
Bovenaan Onderaan