Skoda fabia 2002 1.4 MPI

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Houd ons op de hoogte:thumbsup:

Wellicht wil je jezelf kort, of lang, voorstellen in de meet en greet, dat word hier doorgaans gewaardeerd en je krijgt er een behulpzame hechte community voor terug:thumbsup:
 

Okki

Donateur
Welkom @HendrikFransen

Wat @JeSko zegt is waar, maar je gevoel speelt ook altijd mee.

Mijn vorige auto moest een nieuwe motor in en nog wat zaken...ik zou € 5000 kwijt zijn. Dan had ik er wel "probleemloos" minstens 5 jaar mee kunnen rijden.

Toch maar een andere auto gekocht...minus inruil € 15.000 bij moeten betalen...

Tsja...wat is/was de verstandigste keuze?
 

JimF

Lid
Update:
Pakkingen bij inlaat zijn goed. Nog nergens ergens valse lucht kunnen vinden.
Iemand nog enig idee?
 

Duijzer

Donateur
Je zou de foutcodes kunnen wissen en dan kijken of hij op dezelfde cilinders weer een fout geeft. Dan weet je dat het probleem bij die cilinders zit. Het zou je koppakking kunnen zijn, waardoor compressie ontsnapt.
 

JimF

Lid
Foutcodes wissen heb ik al meerdere keren gedaan en elke keer komen ze weer terug. Koppakking is al vervangen dus helaas kan dat het ook niet zijn.
 

turboturbo

Forumguru
Hier nog een filmpje van het geluid van de motor.
https://imgur.com/JItfKRE
Klinkt als een Peugeot 107 zo! (loopt kortom op 3 cilinders zo te horen)

Ik ben even het overzicht kwijt van de tijdlijn van de problemen en welke precies.

Eerst liep de motor stationair niet goed, je bent toen met het gasklephuis in de weer geweest. Oplossing bleek toen een nieuw bobine blok als ik het goed heb?

Sindsdien niets aan de hand tot recent weer nieuwe problemen zoals je beschrijft in post #13 ?

Aangezien 1 bobine blok verantwoordelijk is voor alle 4 de cilinders, weet ik niet hoe het zit met of het kan dat ééntje het niet doet? Of dat ze dan allebei het niet meer doen?

Bij misfires moet je volgens mij opnieuw gaan uitsluiten of de bougie (goed) vonkt (en of de bobine werkt)
Je kunt dit als volgt testen:


Kan zomaar zijn dat je nieuwe bobineblok of een bougie al vroegtijdig de geest heeft gegeven ondanks dat die nieuw is? Weet niet of je ook echt een van Ridex hebt gekocht of een A merk (zelfde vraag vwb de bougies)

Verder natuurlijk benzine toevoer / injectoren testen, maar dat heb je al gedaan.
 
Laatst bewerkt:

JimF

Lid
Klopt allemaal wat je zegt.
Ik heb getest zoals op het filmpje. Wat vreemd is dat de VAG nog steeds zegt misfire op cilinder 1,4, meerdere. Echter met het checken van de vonken van de bougies, vonken cilinders 1 en 3 niet. De buitenste 2 dus.
Bougies omgewisseld heeft geen effect.
 
Kleine update na het weekend, bobine gedemonteerd en bougies buiten de cilinders getest. Bougie 1 en 4 geen vonk bougies even uitgewisseld 3 naar 1 geen verschil. Wat mij wel opviel is als ik de stekker op het gasklephuis loshaal krijg ik wel de melding "epc" krijg maar geen meldingen van misfire meer? Mijn vermoeden is dat de nieuwe bobine overleden is na 5 weken. Probeer nu onder garantie nieuwe bobine te krijgen. Wordt vervolgd:jaja:
 

Ericw

Forumguru
Zou inderdaad (weer) een defecte bobine kunnen zijn. Maar ook dit heeft een oorzaak: toevallig pech dat deze snel stuk is gegaan of er is een externe oorzaak die weer een defecte bobine heeft veroorzaakt.
Wellicht interessant om te onderzoeken, bedrading in orde? Stekker goed? Goed vastgezet? Bobine zat goed vast? etc

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan