Skoda Connect problemen

Nick2203

Forumguru
Google Maps heeft wel als voordeel dat je de vertraging op lokale wegen kunt zien. Ik betrap me er zelf op dat ik Google Maps daarom vaker gebruik dan de navigatie van de Columbus. Met de normale navigatie ben je afhankelijk van TMC voor de filemeldingen en die kent geen filemeldingen/vertragingen op lokale wegen.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Als je de Columbus navigatie met een Sim of WiFi verbinding laat maken met Skoda Connect, dan ontvang je TomTom file informatie. Waarom zou je dan Google Maps gebruiken?
 

Michel

Forumguru
De SIM optie heb ik niet in mijn Columbus en dus moet ik altijd mijn iPhone als hotspot inzetten. Dat werkt niet altijd even vlot, met name het opzetten van een verbinding kost veel tijd en gaat vaak meerdere malen verkeerd. Dan is het aansluiten van mijn iPhone op de Columbus en via Apple Car de kaarten (ik meldde in mijn vorige posts abusievelijk Google Maps, maar dat moet natuurlijk de Kaarten app van Apple zijn) een stuk sneller en simpeler.

Een dongle kan natuurlijk ook, maar zo vaak gebruik ik Skoda Connect niet en dus is de aanschaf van een extra SIM voor mij ook niet direct een overweging.
 

oco1979

Forumguru
Weetje: er zijn al merken waarbij je internet nodig hebt in de wagen of deze start niet meer ......:pieker::sterretjes:
Dat beloofd in de toekomst
 
Bovenaan Onderaan