Skoda Connect problemen

klousf

Lid
Gister werkte het bij mij niet en vanmorgen ineens weer wel. Was voor mij de 1e storing van connect in 4 maanden rijden.
 

Horkje

Forumguru
Er was gisteren (23-11-2017) een vrij grote storing bij T-mobile in een groot deel van Nederland dus als dat jullie provider is, dan zou dat de oorzaak geweest kunnen zijn.

Had toevallig gisterenavond mijn nieuwe data-sim in de auto getest en Skoda Connect werkte toen prima.
 

Japanese Power

Donateur
Na 1 maand rijden ook maar eens geactiveerd, maar als ik na de eerste rit kijk wat hij allemaal bijhoud qua rijstijl, routes en dergelijke denk ik dat ik hem niet lang actief zal houden. Leuk hoor connected, maar PON kan veel te veel volgen. De tijd zal leren wat dit voor mij nu werkelijk meerwaarde heeft.
 

Stuiver

Forumguru
Ik heb een berichtje gestuurs aan skoda. Gevraagd wanneer het wel werkt.
Kan op twee manieren geen poi’s aanbrengen in mijn Columbus.
 

Rallye

Forumguru
Na 1 maand rijden ook maar eens geactiveerd, maar als ik na de eerste rit kijk wat hij allemaal bijhoud qua rijstijl, routes en dergelijke denk ik dat ik hem niet lang actief zal houden. Leuk hoor connected, maar PON kan veel te veel volgen.

De data van Skoda Connect gaan naar Skoda, niet naar Pon. Daarom heeft Pon een eigen MijnSkoda-module.....
 

Horkje

Forumguru
.....ook maar eens geactiveerd, maar als ik na de eerste rit kijk wat hij allemaal bijhoud qua rijstijl, routes en dergelijke denk ik dat ik hem niet lang actief zal houden. Leuk hoor connected, maar PON kan veel te veel volgen.

@Japanese Power had je niet eerst alleen de “myskoda” app gebruikt? Dan heb je sowieso die rijstijlscore en routes ook al goed in beeld onder andere.

Met Skoda Connected heb je echt in je auto wat extra faciliteiten zoals Google Earth, brandstofprijzen bij de dichtstbijzijnde pompen en parkeergarage info.

Wellicht dat er nog een instelling is of een soort privemodus is waar bepaalde data niet gedeeld wordt.
 

Japanese Power

Donateur
Je hebt i.d.d. de Skoda Connect, deze is van Skoda zelf, daar heb ik voldoende aan. Maar ik heb gisteravond de Mijn Skoda app geactiveerd en die is van PON. Vind dat ze wel erg veel kunnen halen uit de data die wordt gegenereerd. Ik heb zojuist de ritgegevens verwijderd en m'n Kodiaq ontkoppeld. Gaat ze geen @#$% aan wat ik met m'n auto doe. En zelf heb ik al die data niet nodig. Leuk om een keer te zien en prettig om nu een mail binnen te krijgen dat m'n auto is decoupled, oftewel ontkoppeld ;)

Maar even to-the-point. De Skoda Connect waar hier over wordt gesproken heb ik in het begin een enkele keer gebruikt. Vind het een erg hoog gadget gehalte hebben en vind het persoonlijk weinig toegevoegde waarde hebben t.o.v. m'n iPhone. Mocht ik het echt een keer nodig hebben is hij met 1 klik weer gekoppeld. En nu weer on-topic voor de rijders die deze Skoda Connect wel gebruiken en regelmatig storingen ervaren :sterretjes:.
 

Horkje

Forumguru
Je hebt i.d.d. de Skoda Connect, deze is van Skoda zelf, daar heb ik voldoende aan. Maar ik heb gisteravond de Mijn Skoda app geactiveerd en die is van PON. Vind dat ze wel erg veel kunnen halen uit de data die wordt gegenereerd.

In beide gevallen (Skoda Connect app en Mijn Skoda app) is dezelfde data beschikbaar. Kijk maar eens in de Skoda Connect app onder driving data..... ik kan me voorstellen dat je niet wil dat men alles in kan zien maar waarom zou Pon het niet mogen (kunnen) zien en Skoda zelf wel?

In dat geval zou ik beide volledig ontkoppelen.

Verder is het inderdaad een beetje gadget achtig. In het begin even tof maar als het niet hebt mis je niet direct heel veel.

Verder ontopic dan maar weer uiteraard. Ga morgen een rit naar Belgie maken met Google Earth om wat dataverbruik te testen. Benieuwd of en hoe het de hele weg gaat werken.....
 

Horkje

Forumguru
49BC6B77-3903-414E-8F35-20C44EB46E68.jpeg

Google maps en Google earth zijn inderdaad twee verschillende dingen.

Maps zou wel via je smartphone kunnen maar heeft ten opzichte van je normale navigatie weinig meerwaarde.

Earth kan je, mits werkende Skoda Connect en internet, in je navigatie zien, zie bijgaande afbeelding.

Verder ontopic, geen enkele storing of probleem ervaren met Skoda Connect.

Verbruik kom ik in een ander topic op terug. Laten we dit topic maar voor eventuele storingen blijven gebruiken.
 

TopCat

Nieuw lid
Voortdurend probleem met connect: services niet beschikbaar. Vanochtend heeft de dealer in Assen dit vrij rap kunnen oplossen: terug naar fabrieksinstellingen, gebruiker gewist, account opnieuw aangevraagd/ingegeven (procedure conform de eerste aanmelding). Resultaat: alles functioneert weer. Zo ver was ik met de helpdesk niet gekomen.
Alleen terug naar fabrieksinstelling lost dus niet altijd het probleem op. Dit blijkbaar wel.
 

Luxury

Nieuw lid
Mijn dealer heeft Scoda Connect geinstalleerd, maar nu na 14 dagen .........maakt wel contact met de auto of andersom, maar verder geen gegevens alleen dat hij op slot zit.
eens kijken of ik een slimme jongen bij een Scoda garage kan vinden
 

Michel

Forumguru
Google Maps heeft wel als voordeel dat je de vertraging op lokale wegen kunt zien. Ik betrap me er zelf op dat ik Google Maps daarom vaker gebruik dan de navigatie van de Columbus. Met de normale navigatie ben je afhankelijk van TMC voor de filemeldingen en die kent geen filemeldingen/vertragingen op lokale wegen.
 

Spector

Forumguru
Toen ik mijn auto in december vorig jaar ophaalde vond ik het wel een leuke gadget en keek ik regelmatig in de app(s). Nu 4 maanden later gebruik ik het nauwelijks meer. Komt ook door de verbindingsproblemen die terug blijven komen, heb geen zin om elke keer het systeem opnieuw te verbinden met de hotspot van m'n telefoon. Via de wifi van kantoor is het
makkelijk updaten wanneer er updates zijn, maar verder maak ik voor de navigatie nog steeds veel gebruik van Waze.
 

Rayzman

Actief lid
@Michel als je Columbus via een simkaart of hotspot een data verbinding heeft zie je gewoon online verkeersinformatie van de lokale wegen inclusief wegafsluitingen bij werkzaamheden.
 

Michel

Forumguru
Klopt, maar mijn Columbus heeft geen SIM-kaart optie. Dus ik ben dan altijd afhankelijk van de hotspot functie van mijn telefoon. Dat werkt wel, maar het is vaak wel een uitdaging om de verbinding op te zetten. Meestal heb ik daar geen geduld voor, want ik moet dan iedere keer hotspot op mijn iPhone aanzetten om verbinding te krijgen. En vaak lukt het dan ook niet meteen in één keer.
 

Rallye

Forumguru
@Luxury Heb je het over Skoda Connect of de Mijn Skoda module? De eerste is namelijk af-fabriek al geactiveerd, de tweede wordt ingebouwd door de dealer.

P.S. Voor de toekomst: Skoda is met een k ;)

@Michel Je kunt ook een Dongle gebruiken ipv je telefoon.
 
Bovenaan Onderaan