Skoda Citigo 2016 - 1.0 G-TEC

Kanerr

Forumguru
:lezen:

Daar issie dan, de opvolger voor mijn CC.

eerste eigenaar, dito opties en prima prijs :lezen:

goede foto's zullen spoedig volgen...

be267f5d43653fd90682cf14cd1b64b8.jpg



533350b91bab392b53997df8a4746108.jpg
 

JeSko

Forumguru
Gefeliciteerd! Die zag ik eerlijk gezegd niet aankomen??? Dat word wennen, zou het zelf niet gekund hebben, zou dan zelf eerder een auto formaat VW Golf ofzo gezocht hebben. Wel een ideale stadsauto, en afhankelijk van het gebruik kan zo'n Citigo erg handig zijn. Toch wel weer op "volg dit topic" geduwd, want ik heb zo'n gevoel dat dit wel eens een exclusief lage Citigo kan gaan worden :tongue: Benieuwd hoe die gaat ogen op dikke wielen en schroefset, dat komen we vast te weten, toch? :D
 
Laatst bewerkt:

JPs_OC2

Donateur
:cool: Van CC naar C. Da's ff wat anders :thumbsup::thumbsup:.
Benieuwd naar de foto's en uiteraard de upgrades.

Veel plezier ermee!!
 

Kanerr

Forumguru
Jongens... ben bipolair... :D


naja heb me ingeschreven voor nieuwbouw en andere projecten waar het geld goed voor nodig is. Ik ga er, volgens berekeningen adhv gereden covid km's per jaar 4000 euro op vooruit. Dan is de "luxe" van zo een grote auto niet nodig, daarbij rij ik eigenlijk ook alleen maar in de stad wat het juist super irritant maakt. De citigo is heerlijk voor in stad en ik wilde aardgas wel proberen. Bevalt het niet; verkopen we hem weer :laugh:

Hij is uitgerust met onder andere airco, cruise control, leuke velgies, mistlampen, swing radio en as last but not least panoramadak. Dat maakt hem in mijn optiek erg leuk.
@JeSko ik denk aan 17" Polygon velgen en inderdaad een Dito schroefset :bloos: maar eerst grille wrappen en alle logos zwart.
 

Kanerr

Forumguru
Oh verdere plannen zijn ambient verlichting, led in koplampen en mistlichten, verlagen dus en velgen, monte carlo voorlip en een leuke spoiler. Daarnaast dan nog een mooi stuurtje want ik heb nu een plastic fantastic stuurtje erin, andere interieurinleg (hoogglans zwart of vergelijkbaar) en vast nog wel ander leuk grut.
 

SteGo

Donateur
Van harte gefeliciteerd met de aankoop! Dit topic ga ik zeker volgen.
Nog een gasbootje erbij hier op het forum. :D

Welk uitrustingsniveau is de Citigo? Als ik zo lees wat er op en aan zit vermoed ik een 'Ambition' met een hoop extra aangevinkte goodies. Of heb ik het mis? De duurdere niveaus zouden volgens mij als het goed is namelijk een lederen stuur moeten hebben.
Als ik een tip mag geven voor een mooi stuurtje .... onderdeelnummer; 1ST419091G HUT :D
Stuur uit de Monte Carlo, heb ik zelf ook. Heeeeel fijn en mooi stuurtje. :jaja: Foto's ervan kun je wel vinden in het topic over mijn Citigo.

Goed idee om de grille te wrappen. Ik vond de chroomlijst bij mijn rode Citigo ook geen gezicht. Of je hem nou wrapt, vervangt door het hoogglans zwarte exemplaar van de Monte Carlo of de goedkope geheel zwarte grille erin zet .... alles beter dan de chroomlijst naar mijn idee. ;)
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Een Citigo/up laag is echt wel dik hoor, bijkomend voordeel is dat ook de modificaties aan zo'n auto's goedkoper zijn, 17 inch wielen zijn bv stukken goedkoper dan 19-20 voor een grotere auto, de schroefset is ook goedkoper want minder gewicht, etc etc, hoe groter/dikker de auto hoe duurder alles is, zo ook aanpassingen. Ik ben alvast razend benieuwd naar de, wellicht binnenkort, dikste Citigo van het forum ;)

Enkele teasers :D

e4c151e42dce9c8e4b8536c63989660f.jpg

images.jpeg.jpg
 

SteGo

Donateur
Ik denk niet dat hij zo laag kan als de benzine-versie.
Je schuurt anders al snel met je (zij-)uitlaat over de weg en erger nog ... met de CNG-tank. :nailbiting: Met CNG onder ± 200bar druk.
CNG tank.png
 

Kanerr

Forumguru
@JeSko Zo laag niet hoor, zeker niet met de idiote drempels in Leiden.. Denk meer aan oem+ ipv full stance attack ;)
Maar wielen goedkoper klopt niet helemaal, ligt aan het merk.., rubber is relatief gezien echt duur. Heb je wel eens gekeken naar wat een AP schroefset kost? 580 euro, dat is naar mijn weten even duur als een set voor een golf/octavia..
Dus ja, het is misschien ietsssje goedkoper maar het scheelt niet veel..

@SteGo Wow das laag! Heb jij al eens ergens tegenaan gezeten?
Het is trouwens inderdaad een Ambition uitvoering.

Ik dacht zelf aan dit stuurtje:

https://skoda-parts.cz/produkty/sportovni-alcantarovy-multifunkcni-volant/

Of deze https://skoda-parts.cz/produkty/rs-multifunkcni-zplostely-volant-cervena-nit/

Ben bang dat ik met alcantara snel vlekken ga krijgen of gevlakte delen..
 

JeSko

Forumguru
Uiteraard ligt het aan het merk, maar een setje 16-17 inch JR's is goedkoper dan een setje 19-20 inch JR's, idem met banden. Anyhow, ik ben benieuwd, gaat vast weer wat moois worden :jaja:
 

SteGo

Donateur
[USER=30063]@SteGo Wow das laag! Heb jij al eens ergens tegenaan gezeten?[/USER]
Het lijkt wellicht door de stand van de camera op de foto wel net iets lager dan in werkelijkheid hoor, want volgens het boekje zou de CNG-Citigo 13mm meer bodemvrijheid moeten hebben dan de Greentech/Bluemotion/Ecomotive varianten van de VAG-drieling en de mijne is gewoon standaard. Overigens zit er nog wel een plastic afdekkap om de tanks heen voor extra bescherming, dat is hetgeen waar je op de foto tegenaan kijkt.

En ja ... ik heb wel eens wat geraakt. :D Ik kom nog wel eens in het bos of op zandwegen en als je dan in het spoor rijd en tussen het spoor is de zandrug net te hoog...... dan hoor je de auto wel eens over de zandrug schrapen/slepen .... Maar vaak begint de voorspoiler dan ook al wel zand te happen. :maakmegek: Maar het wordt denk ik vervelender als je de auto verlaagd zou hebben en je pakt een drempel te hard en het gebied rond de tanks raakt dan het wegdek .... Maargoed, kwestie van goed afstellen lijkt me.

Maar ik heb voor mijn Citigo dus zeer zeker geen verlaging in petto. ;) Ik wil wel naar het bos blijven kunnen.

Wat betreft het stuurtje; alcantara is prachtig maar ik ben ook bang dat het minder lang mooi blijft dan 'gewoon' leer.
 

Kanerr

Forumguru
Wat is het trouwens moeilijk om een CNG ato te verzekeren! Via independer bij 2 aanbieders (Inshared en nog 1) geprobeerd en ook bij hema geprobeerd, alle 3 werden geannuleerd. Sta je dan terwijl je een auto net gekocht hebt en wilt wegrijden!

Meteen maar Unive gebeld waar ook mijn CC verzekerd was. Binnen 2 minuten een voorlopige dekking en vandaag alle papieren binnen. Helaas wel 15 euro duurder per maand dan de concurrent maargoed krijg het wel verzekerd ;)
 

JeSko

Forumguru
Puur omdat het op gas rijden is? Amai, wist niet dat dat zoveel gevaarlijker was, wat dan met al die amper te blussen elektrische brol? Waarvoor de brandweer een container water moet aanslepen willen ze kans maken om het vuur de baas te zijn?
 

Kanerr

Forumguru
Wist ik ook niet tot ik Stefan zijn topic nog doornam; daar zag ik ook dat verzekeren veel duurder was omdat het op cng is.

Ik denk dat er een grote misconseptie is maargoed daar kan je als individu niets aan veranderen..
 

mwhite

Forumguru
kost meer omdat ze ervanuit gaan dat je meer km's maakt bij diesel ook..
meer km is meer kans op ongeval...
 

JeSko

Forumguru
Bizar systeem, dat je een goedkope brandstof wilt tanken, betekent toch niet automatisch dat je ook veel km's zoekt te maken? Een kilometer verzekering zou dan gepaster zijn, ga je over de, bijvoorbeeld, geschatte 10.000 per jaar, komt er een beetje premie bij.
 

Canon-Eye

Forumguru
Je geeft toch vooraf zelf aan hoeveel km/jaar je verwacht te maken?
Een veronderstelde hogere kilometrage is daarmee helemaal niet meer aan de orde zolang je niet meer blijkt te hebben gereden (wat bij een schadeclaim zou kunnen blijken uit de alsdan geconstateerde kmstand).
 

Kanerr

Forumguru
Ligt niet aan de km, want dat geef ik zelf aan zoals @Canon-Eye meldt.

Daarbij klopt die stelling niet helemaal, je kan het ook juist andersom zien. Iemand die veel kms maakt is meer ervaren dan iemand die de auto maar 2x per week rijdt om boodschappen te doen ;)

Maar ben in ieder geval blij dat ik bij mijn huidige verzekeraar door kan gaan, dat scheelt veel drama.
 
Bovenaan Onderaan