Skoda Cabriolet de Slavia

Joti

Senior Member
Doet mij op de een of andere manier een beetje denken aan een 206cc.
Niemand zit er echt op te wachten en degenen die er een rijden zijn toch altijd nét even een tikkeltje anders.
 

SuperBeeb

Forumguru
Aan t begin zie je iemand iets met ‘azubi’ (auszubilden: in opleiding) op t bord schrijven. VW medewerkers in opleiding moeten/mogen als afsluiting van opleiding een project afleveren. Is dus een ‘proeve van bekwaamheid’.
Denk niet dat dit tot serie gaat leiden.
 

EdK

Forumguru
IS een schoolproject van Skoda studenten.
Elk jaar pakken ze een ander model in de Skoda lijn aan
Meen dat ze verleden jaar een Karoq onder handen hadden genomen....
Maar dit gaat zeker niet op de markt komen, dit is een one off a kind
 

s-line

Forumguru
Dit echt gaaf om op zo een academie zoiets te kunnen ontwerpen! Heel gaaf om zo als team te leren ontwerpen, bouwen en samen te werken!
 

leon-cupra

Forumguru
Doet mij op de een of andere manier een beetje denken aan een 206cc.
Niemand zit er echt op te wachten en degenen die er een rijden zijn toch altijd nét even een tikkeltje anders.
Ik zit te wachten op een betaalbaardere cabrio :arghh:
Wil je nu een cabrio zit je onmiddellijk bij de premium-merken.
Maja verleden heeft idd uitgewezen dat er weinigen op een cabrio zitten te wachten. Renault megan CC, peugeot 307CC, VW EOS, ... allen afgevoerd. :cry:
 

Okki

Donateur
Een echte cabrio heeft een lange achterkant, niet van die omgebouwde hatchback modellen. Zien er niet uit...

9f872c16-cfed-499f-af54-d574aff2bbaa_mitsubishi-colt-cabrio-cabrio-roadster.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
@Okki , heeft ook te maken met het dak é. Qua design en techniek te veel beperkingen waardoor er compromissen moeten gemaakt worden. En ook jouw voorbeeld van de 2006cc. Ze proberen daar een 4-zitter van te maken. Uiteraard is die wagen veel te klein voor een 4-zit cabrio van te maken. Hadden ze daar een 2-zitter van gemaakt, had deze er veel beter uit gezien.
 

Joti

Senior Member
Volkswagen_T-Roc_Cabrio_-_Afbeelding__1.jpg


Ook zo'n misbaksel...
 

leon-cupra

Forumguru
Ik snap dat ook niet. Een suv cabrio :nono:
Wat dachten ze daar bij VW. Als de Suv-tjes vlot verkopen, dan gaat een cabrio suv ook goed verkopen?:nono:
Een cabrio moet een sportieve wagen blijven.
In dat zelfde rijtje van :nono::nono::nono:

Range-Rover-Evoque-Cabrio-12-1-1280x960.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Ik vind deze Slavia toch wel iets hebben, al is ie nog lang niet geslaagd. Heeft inderdaad iets van de 206CC, maar ik zie ook wel iets van de de Audi TT (vooral de neus), en de klassieke Skoda Rapid (daklijn). @EdK zoals in het 2e filmpje in de startpost ook is te horen, hadden ze vorig jaar een pick-up op basis van een Kodiaq, maar ondanks die inspanningen is @CDK toch voor een Dodge gegaan.
 

leon-cupra

Forumguru
De C, E , A5 zijn er toch ook wel cabrio’s waar de verhoudingen kloppen. Maar zijn dan ook de grotere wagens met een stoffen dak. Een kleinere cabrio’s en dan nog eens icm een stalen dak hebben meestal een minder design.
 

s-line

Forumguru
Ik vind de golf 6 cabrio ook niet mooi, net een rijdende badkuip. Komt denk (vind)ik door dat de rolbeugel ontbreekt.
 

s-line

Forumguru
Leuk concept maar kan alleen bij droog weer mee gereden worden. Er zit geen dak bij of op geloof ik
 
Bovenaan Onderaan