Skoda amundsen geupdate naar nieuwste versie met iconen menu

45069

Senior Member
Oke , alvast bedankt voor de info.
Is het ergens terug te lezen wat de aanpassingen zijn in en update?

Verstuurd vanaf mijn SM-A426B met Tapatalk
 

huubvanvugt

Forumguru
Hi Allen,
Zojuist geprobeerd om de navi te updaten. Helaas niet gelukt. Ik heb de SD kaart die in het dashboardkastje zat eruit gehaald, en een nieuwe sd geplaatst met de geupdate(downloade) kaart.

Als melding krijg ik dan:
Een opslagmedium met geldige navigatiegegevens plaatsen, alstublieft.
Wat doe ik verkeerd? Moet ik de originele SD erin laten zitten en hem via de USB ingang updaten? Of gaat er dan iets mis met de SD en moet ik hem wellicht nogmaals opnieuw formateren en dan de download erop zetten?

Zit bij de update van de navi ook de update van het systeem zelf?
Sorry voor de vele vragen. ik kom er zelf namelijk even niet meer wijs uit.
 

Rallye

Forumguru
Welke versie van de navigatie heb je - oftewel van welke jaar/maand is je auto? Welke auto?
Misschien kun je hier meer vinden: https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-amundsen-topic.7009/page-228

Edit: Nu zie ik je handtekening: Skoda Fabia 3 1.2 90pk uit 2016. Je zult een MIB2 Amundsen hebben.
Je moet de originele kaart uit de auto halen, in je PC stoppen en dan de update doen. Gegevens verwijderen, zip-bestand uitpakken naar de SD-kaart. vergeet het schuifje op de SD-kaart niet. Als de gedownloade kaart te groot is kun je wat bestanden verwijderen (zie link) of via Amazon een groter (niet beschermd) kaartje kopen of via @Rainesh of @Antera de beveiliging laten verwijderen van je systeem. Beide kunnen mogelijk ook iets met de software van je systeem.
 

huubvanvugt

Forumguru
Onnodig citaat
De originele SD kaart vanuit Skoda die erin zit is zelfs nog uit 2015... De planning is om binnenkort naar Italië te gaan, en de kaart even te updaten. Echter op een ''schoon en nieuw'' SD kaartje netjes de gedownloade kaart gezet (niet eens de grootste map) maar hij geeft alleen maar de error.
Wellicht handig om te weten dat ik alleen maar 1 ingang heb voor een SD kaartje.
Ik ga vanavond eens door de 228 pagina's scrollen om te kijken of er meerdere mensen zijn en er evt. een oplossing is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
Als je 16GB SD kaart hebt kan de nieuwste update er wel op je moet alleen even wat zaken wissen en dan past hij op je originele SD kaart en is je probleem opgelost.

Wil je het zo hebben dat je elke SD kaart erin kan stoppen contact me dan even via www.vcds-coding.nl
 

huubvanvugt

Forumguru
Bedankt heren! Het is mij gelukt om de navi te updaten, ik heb gewoon alle talen (muv Nederlands) en Volswagen+ Seat mapje eraf gegooid! Vervolgens deed hij het :D
 
Bovenaan Onderaan