Skoda amundsen geupdate naar nieuwste versie met iconen menu

bobracing

Forumguru
Zoals de topic het al zegt. De laatste dagen druk bezig geweest samen met @45069 om mijn unit te voorzien van de laatste nieuwe firmware.
Je hebt dus verschillende units in omloop met allemaal een eigen software versie dus zeg 02xx of 03xx of 04xx. Je kunt dus niet zomaar van 02xx naar 04xx gaan omdat de "hardware en software"zegt nee dat kan niet. Echter kunnen beide versies prima op de 04xx draaien.

Dus met veel aanpassen en proberen is het nu gelukt de unit te voorzien van de laatste firmware met menu iconen, je kan ook nog terug naar de carousel menu mocht je dat willen via instellingen e.d.

tevens de mirrorlink/carplay en android auto vrijgezet en de sportmonitor weer actief gemaakt.

Dit is dus mogelijk voor alle 02xx en 03xx om naar de 04xx te gaan zie de foto's
 

Bijlagen

  • 367.JPG
    367.JPG
    593,4 KB · Weergaven: 605
  • DSC_1827.JPG
    DSC_1827.JPG
    504 KB · Weergaven: 569
  • DSC_1861.JPG
    DSC_1861.JPG
    612,3 KB · Weergaven: 587
  • DSC_1862.JPG
    DSC_1862.JPG
    539,7 KB · Weergaven: 569
  • DSC_1863.JPG
    DSC_1863.JPG
    522 KB · Weergaven: 562
  • DSC_7384.JPG
    DSC_7384.JPG
    546,4 KB · Weergaven: 542
Ziet er goed uit, ik heb nog de 0361 software er op (0367 heb ik wel tot mijn beschikking maar te lui om te updaten en vooralsnog geen problemen gehad). Nu dat jullie het werkende hebben gekregen, is dit te zelfstandig te doen voor een beetje tech-liefhebbende bestuurder?
 
Mochten jullie tijd en zin hebben om de stappen uiteen te zetten dan zou ik daar heel blij mee zijn. VCDS/OBEleven heb ik tot m'n beschikking.
 

bobracing

Forumguru
Hier nu een maandje verder ongeveer en alles werkt zonder problemen en of fouten tijdens gebruik.
Ben nog bezig om te kijken hoe ik de spraakversterking weer kan activeren zodat die optie ook werkt op de 478.
Je hebt wel de benodigde kabels en software nodig, niet een kwestie van de update erin en klaar ;)
 
Ben vooral benieuwd hoe je de mirrorlink/carplay en android auto vrijgezet hebt en de sportmonitor weer hebt actief gemaakt. :yeah:
Een "mooie" how-to zou zéééér gewaardeerd worden :D
 

bobracing

Forumguru
pb gestuurd :) kan het voor je vrijschakelen e.d.

Heb de nodigde software nu zelf zodat ik dit kan vrij schakelen, handleiding voor de unit te doen omzetten is maatwerk dus helaas niet zo simpel dit zelf te doen zonder alle tools.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bobracing

Forumguru
Navi update gewoon via Skoda site zelf.

Google op Skoda navigatie updy, dan op de site je vin ingeven en downloaden maar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CITIGO

Senior Member
Hoe bedoel, ben al jaren lid van het forum
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
@CITIGO Ik denk dat @EdK doelt op @tijgerd, die hij citeert, niet op jou…..

Zo’n update is wel mooi. Ik switch nog wel eens tussen CarPlay en gewone weergave en mis een Smartlink-knop. Horizontaal scrollen op het scherm leidt af van het rijden.
 

hemi24

Forumguru
@bobracing : waarom zou je oude kaarten binnenhalen van het Skoda update portal?

Bij Skoda krijg je nog steeds versie 1520, terwijl je bij VW en Seat versie 1730 kunt halen…
 

bobracing

Forumguru
gemak, en ja volkswagen loopt een versie voor maar voor de meeste is dat goed genoeg. Hoe vaak update jezelf het kaart ? Hier gewoon 1x per jaar en heb dat kaartje mooi in het 2e slot gedaan achter het dashboard kastje. 9/10 keer gebruik ik toch liever maps/flitsmeister icm android auto. De auto navi is mijn backup :)

Men moet wel kijken en opletten dat het past, een aantal versies zijn groter dan de huidige SD kaart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Mijn auto kwam met een 32GB kaart, dus bij voorlopig nog geen ruimtegebrek…

@tijgerd : ja die zijn er; zie de voorgaande reacties!
 

bobracing

Forumguru
Kijk dan heb je geen probleem, de meeste zullen vast een 16gb versie erin zitten. dan is het even uitkijken, maar je kan het wel erop krijgen door wat bestanden te verwijderen zodat het zou gaan passen vaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan