Simply clever, wat vind jij doordacht en/of handig of juist niet handig.

Schep

Forumguru
- Constant stroom op sigarettenaansteker. Niet handig voor dashcam: geheugenkaart vol 's nachts
Heeft de Superb geen mogelijkheid om de zekering anders in de kast te steken zodat het een geschakelde 12V wordt?
Zo had ik het in mijn Cadillacs. Ik had 3 'gaatjes' voor de zekering. Stak je hem in de bovenste 2: permanente 12V, de onderste 2: geschakelde 12V
Houd je als fabrikant iedereen tevreden ...
 
Hm, eens onderzoeken. Clever was ook geweest het ergens in een menu te stoppen. We kunnen tenslotte de gekste dingen instellen.

Verstuurd vanaf mijn YD201 met Tapatalk
 

Canon-Eye

Forumguru
We kunnen tenslotte de gekste dingen instellen.
Kweenie, hoor.
Stekkertje d'rin of d'ruit gaat m.i. toch sneller dan eerst naar het 2e of 3e nivo in een menu te moeten duiken.

Alternatief voor bv. de dashcam: sluit deze netjes aan - d.w.z. via een eigen (geschakelde) voeding rechtstreeks vanaf de zekeringenkast.
Scheelt weer een los snoertje...
 

VolvoFox

Senior Member
Clever
+ paraplu in portieren
+ ijskrabber bij tankklepje
+ haakjes in kofferruimte voor boodschappentas
+ clipje parkeerkaartje
+ afvalbak portiervak
+ zaklamp kofferruimte
+ virtual pedal
+ 220V aansluiting
+ ruime armsteun
+ hangmatje kofferruimte
+ verhoogd toerental bij opkomen koppeling
+ Fles houder in portier
+ Zelf instellende koplampen naar linksrijdend, bij rijden in England.
+ gekoelde armsteun + handschoenenkastje
+ de wegklapbare trekhaak
+ de 2 kaarthoudertjes in het klepje links van de bestuurder

Minder clever
- zicht naar rechts (-achter)/B-stijl wordt belemmerd door de hoofdsteun van de passagiersstoel
- beslaan van de linker zijruit na starten
- totaal km-stand niet zichtbaar indien cruisecontrol ingeschakeld
- klein handschoenenkastje
- niet vlakke laadruimte bij neergeklapte achterbankleuning
- zonnebril houder (nog niet gevonden)
- Water drupt op voorstoelen en achterbank bij deur open. --> aan deze heb ik me ook al meerdere malen geërgerd
- krasgevoelige "pianolak" middenconsole.
- geen opbergvak middenarmsteun achter (O2 had dit wel, was erg praktisch voor tablet) - zit er bij wel
- GEEN USB en 220V aansluiting achter (zat tzt wel bij de order)
- stoelgeheugen houdt laagste stand niet vast; bij het openen van de deur zie je hem iets omhoog gaan
- Verkeersinformatie niet standaard op Route staat als je je navigatie hebt ingesteld
- De stand van CruiseControl/Snelhiedsbegrenzer niet onthouden blijft, na een herstart gaat hij terug naar CruiseControl
- Geen midden armsteun achter bij Active Bl
- Constant stroom op sigarettenaansteker. Niet handig voor dashcam: geheugenkaart vol 's nachts
- Bij leeg ruitesproeierreservoir elke 5 minuten piepjes en melding dat het reservoir leeg is.

Dat kan toch wel wat minder....
 

B.Stuurder

Forumguru
Clever
+ paraplu in portieren
+ ijskrabber bij tankklepje
+ haakjes in kofferruimte voor boodschappentas
+ clipje parkeerkaartje
+ afvalbak portiervak
+ zaklamp kofferruimte
+ virtual pedal
+ 220V aansluiting
+ ruime armsteun
+ hangmatje kofferruimte
+ verhoogd toerental bij opkomen koppeling
+ Fles houder in portier
+ Zelf instellende koplampen naar linksrijdend, bij rijden in England.
+ gekoelde armsteun + handschoenenkastje
+ de wegklapbare trekhaak
+ de 2 kaarthoudertjes in het klepje links van de bestuurder
+ automatische voorruitverwarming. Als de voorruit zou kunnen beslaan, gaat de voorruitverwarming automatisch aan

Minder clever
- zicht naar rechts (-achter)/B-stijl wordt belemmerd door de hoofdsteun van de passagiersstoel
- beslaan van de linker zijruit na starten
- totaal km-stand niet zichtbaar indien cruisecontrol ingeschakeld
- klein handschoenenkastje
- niet vlakke laadruimte bij neergeklapte achterbankleuning
- zonnebril houder (nog niet gevonden)
- Water drupt op voorstoelen en achterbank bij deur open. --> aan deze heb ik me ook al meerdere malen geërgerd
- krasgevoelige "pianolak" middenconsole.
- geen opbergvak middenarmsteun achter (O2 had dit wel, was erg praktisch voor tablet) - zit er bij wel
- GEEN USB en 220V aansluiting achter (zat tzt wel bij de order)
- stoelgeheugen houdt laagste stand niet vast; bij het openen van de deur zie je hem iets omhoog gaan
- Verkeersinformatie niet standaard op Route staat als je je navigatie hebt ingesteld
- De stand van CruiseControl/Snelhiedsbegrenzer niet onthouden blijft, na een herstart gaat hij terug naar CruiseControl
- Geen midden armsteun achter bij Active Bl
- Constant stroom op sigarettenaansteker. Niet handig voor dashcam: geheugenkaart vol 's nachts
- Bij leeg ruitesproeierreservoir elke 5 minuten piepjes en melding dat het reservoir leeg is.
- Grote dode hoek aan de linkerkant (O3)
- Diepe armsteun zonder 2e niveau voor kleinere spullen (had de Mondeo wel bijvoorbeeld, nu via Ali geregeld)

bakje.jpg bakje 2.jpg bakje.jpg
 

philippe bakker

Forumguru
Clever
+ paraplu in portieren
+ ijskrabber bij tankklepje
+ haakjes in kofferruimte voor boodschappentas
+ clipje parkeerkaartje
+ afvalbak portiervak
+ zaklamp kofferruimte
+ virtual pedal
+ 220V aansluiting
+ ruime armsteun
+ hangmatje kofferruimte
+ verhoogd toerental bij opkomen koppeling
+ Fles houder in portier
+ Zelf instellende koplampen naar linksrijdend, bij rijden in England.
+ gekoelde armsteun + handschoenenkastje
+ de wegklapbare trekhaak
+ de 2 kaarthoudertjes in het klepje links van de bestuurder
+ automatische voorruitverwarming. Als de voorruit zou kunnen beslaan, gaat de voorruitverwarming automatisch aan

Minder clever
- zicht naar rechts (-achter)/B-stijl wordt belemmerd door de hoofdsteun van de passagiersstoel
- beslaan van de linker zijruit na starten
- totaal km-stand niet zichtbaar indien cruisecontrol ingeschakeld
- klein handschoenenkastje
- niet vlakke laadruimte bij neergeklapte achterbankleuning
- zonnebril houder (nog niet gevonden)
- Water drupt op voorstoelen en achterbank bij deur open. --> aan deze heb ik me ook al meerdere malen geërgerd
- krasgevoelige "pianolak" middenconsole.
- geen opbergvak middenarmsteun achter (O2 had dit wel, was erg praktisch voor tablet) - zit er bij wel
- GEEN USB en 220V aansluiting achter (zat tzt wel bij de order)
- stoelgeheugen houdt laagste stand niet vast; bij het openen van de deur zie je hem iets omhoog gaan
- Verkeersinformatie niet standaard op Route staat als je je navigatie hebt ingesteld
- De stand van CruiseControl/Snelhiedsbegrenzer niet onthouden blijft, na een herstart gaat hij terug naar CruiseControl
- Geen midden armsteun achter bij Active Bl
- Constant stroom op sigarettenaansteker. Niet handig voor dashcam: geheugenkaart vol 's nachts
- Bij leeg ruitesproeierreservoir elke 5 minuten piepjes en melding dat het reservoir leeg is.
- Grote dode hoek aan de linkerkant (O3)
- Diepe armsteun zonder 2e niveau voor kleinere spullen (had de Mondeo wel bijvoorbeeld, nu via Ali geregeld)

Bekijk bijlage 55842 Bekijk bijlage 55841 Bekijk bijlage 55842
Die fleshouder heb ik niet ? Die paraplu ook niet ? De afvalbak ook niet? Of die is bij mij 4 op 1,5 m
 

B.Stuurder

Forumguru
sommige zaken zitten alleen in een Superb. Maar de afvalbak zit ook in de O3 hoor. Is eventueel ook te krijgen als accessoire
 

xplain

Forumguru
Ik weet wat! Bijvullen!

In mijn vorige auto had ik het niet en zat ik ineens zonder, vergat ik ook nog bij te vullen dan reed ik "ineens" zonder veel zicht op de snelweg rond. Het lijkt niet belangrijk maar dat is het dus wel.

Begrijp ik, maar soms heb je dat voor tijdens het rijden en heb je niet meteen de kans om dat te kopen. Bv 's nachts. Een constante alert op dashboard ja. Om de 5 minuten een biep is gewoon overdreven.
 

Canon-Eye

Forumguru
en heb je niet meteen de kans om dat te kopen
Er staat een literfles vloeistof op de juiste verdunningssterkte achterin een van die handige zijvakjes achter de wielkast.
Dus ik hoef nooit verder dan tot de eerstvolgende P om 'm voldoende toe te dienen zodat ik weer een aadig eind voortkan.
Na thuiskomst moet ik er dan wel aan denken om die fles én het reservoir weer helemaal te vullen. Zou eigenlijk ook een piepje voor moeten zijn... :D
 
Nu is mijn ruitsproeier gisteren een rit van 150km leeg genoeg geweest. Het oranje driehoekje brandde continu, elke paar minuten komt op de plek van de dagteller een oranje lampje met ruitsproeiersymbool, maar het piepje slechts één keer (bij de eerste melding). Prima zo wat mij betreft
 

xplain

Forumguru
Nu is mijn ruitsproeier gisteren een rit van 150km leeg genoeg geweest. Het oranje driehoekje brandde continu, elke paar minuten komt op de plek van de dagteller een oranje lampje met ruitsproeiersymbool, maar het piepje slechts één keer (bij de eerste melding). Prima zo wat mij betreft

Dan hebben we ons hier laten leiden door foute informatie vrees ik
 
Bovenaan Onderaan