Simply clever, wat vind jij doordacht en/of handig of juist niet handig.

Clever
+ paraplu in portieren
+ ijskrabber bij tankklepje
+ haakjes in kofferruimte voor boodschappentas
+ clipje parkeerkaartje
+ afvalbak portiervak
+ zaklamp kofferruimte
+ virtual pedal
+ 220V aansluiting
+ ruime armsteun
+ hangmatje kofferruimte
+ verhoogd toerental bij opkomen koppeling
+ Fles houder in portier
+ Zelf instellende koplampen naar linksrijdend, bij rijden in England.
+ gekoelde armsteun + handschoenenkastje
+ de wegklapbare trekhaak
+ de 2 kaarthoudertjes in het klepje links van de bestuurder

Minder clever
- zicht naar rechts (-achter)/B-stijl wordt belemmerd door de hoofdsteun van de passagiersstoel
- beslaan van de linker zijruit na starten
- totaal km-stand niet zichtbaar indien cruisecontrol ingeschakeld
- klein handschoenenkastje
- niet vlakke laadruimte bij neergeklapte achterbankleuning
- zonnebril houder (nog niet gevonden)
- Water drupt op voorstoelen en achterbank bij deur open. --> aan deze heb ik me ook al meerdere malen geërgerd
- krasgevoelige "pianolak" middenconsole.
- geen opbergvak middenarmsteun achter (O2 had dit wel, was erg praktisch voor tablet) - zit er bij wel
- GEEN USB en 220V aansluiting achter (zat tzt wel bij de order)
- stoelgeheugen houdt laagste stand niet vast; bij het openen van de deur zie je hem iets omhoog gaan
- Verkeersinformatie niet standaard op Route staat als je je navigatie hebt ingesteld
- De stand van CruiseControl/Snelhiedsbegrenzer niet onthouden blijft, na een herstart gaat hij terug naar CruiseControl
- Geen midden armsteun achter bij Active Bl
 

tchr

Lid
Paraplu's zijn inderdaad waardeloos. Beide zijn reeds stuk, heb ze samengeteld hooguit 5 x kunnen gebruiken.
De paraplu uit de S2 heb ik gedurende 4 jaar géén problemen mee gehad (vermoed dat het dus niet aan mijn papaplu-gebruik ligt...).

Ik vind de S3 over het algemeen eigenlijk minder wat afwerking betreft tov de S2 die ik had :(
Bovendien is de S3 behoorlijk gestegen in prijs tov de S2, je zou dan toch op zijn minst dezelfde kwaliteit mogen verwachten..?
 
Clever
+ paraplu in portieren
+ ijskrabber bij tankklepje
+ haakjes in kofferruimte voor boodschappentas
+ clipje parkeerkaartje
+ afvalbak portiervak
+ zaklamp kofferruimte
+ virtual pedal
+ 220V aansluiting
+ ruime armsteun
+ hangmatje kofferruimte
+ verhoogd toerental bij opkomen koppeling
+ Fles houder in portier
+ Zelf instellende koplampen naar linksrijdend, bij rijden in England.
+ gekoelde armsteun + handschoenenkastje
+ de wegklapbare trekhaak
+ de 2 kaarthoudertjes in het klepje links van de bestuurder

Minder clever
- zicht naar rechts (-achter)/B-stijl wordt belemmerd door de hoofdsteun van de passagiersstoel
- beslaan van de linker zijruit na starten
- totaal km-stand niet zichtbaar indien cruisecontrol ingeschakeld
- klein handschoenenkastje
- niet vlakke laadruimte bij neergeklapte achterbankleuning
- zonnebril houder (nog niet gevonden)
- Water drupt op voorstoelen en achterbank bij deur open. --> aan deze heb ik me ook al meerdere malen geërgerd
- krasgevoelige "pianolak" middenconsole.
- geen opbergvak middenarmsteun achter (O2 had dit wel, was erg praktisch voor tablet) - zit er bij wel
- GEEN USB en 220V aansluiting achter (zat tzt wel bij de order)
- stoelgeheugen houdt laagste stand niet vast; bij het openen van de deur zie je hem iets omhoog gaan
- Verkeersinformatie niet standaard op Route staat als je je navigatie hebt ingesteld
- De stand van CruiseControl/Snelhiedsbegrenzer niet onthouden blijft, na een herstart gaat hij terug naar CruiseControl
- Geen midden armsteun achter bij Active Bl
- Constant stroom op sigarettenaansteker. Niet handig voor dashcam: geheugenkaart vol 's nachts

Toelichting: m'n eerste auto met constant stroom op de sigarettenaansteker. Naast issue met de dashcam, kun je zo ook een accu leegtrekken via een koelbox die blijft draaien, denk ik zo.
 

Canon-Eye

Forumguru
Toelichting: m'n eerste auto met constant stroom op de sigarettenaansteker
Alle auto's die ik na m'n eerste kever (1970) heb gereden, hadden (gelukkig!) constante stroom op het 12v stopcontact.
Als je accu via dat stopcontact wordt leeggetrokken, dan heb je zelf niet opgelet.

Ik maak er soms wel eens gebruik van om een apparaatje een poosje aan de gang te houden tijdens het parkeren - en als dat niet de bedoeling is, dan trek ik gewoon de stekker eruit.
Hoe moeilijk kan het zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Alle auto's die ik na m'n eerste kever (1970) heb gereden, hadden (gelukkig!) constante stroom op het 12v stopcontact.
Als je accu via dat stopcontact wordt leeggetrokken, dan heb je zelf niet opgelet.

Ik maak er soms wel eens gebruik van om een apparaatje een poosje aan de gang te houden tijdens het parkeren - en als dat niet de bedoeling is, dan trek ik gewoon de stekker eruit.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Bij mijn auto's juist andersom, gek genoeg. Vanaf Ford Sierra btw. Ik vind het niet handig elke dag de stekker er opnieuw in te moeten steken als ik er al aan denk hem eruit te halen. Dat is mijn mening en jij mag een andere hebben, natuurlijk. :)

Verstuurd vanaf mijn YD201 met Tapatalk
 

gdisselkoen

Forumguru
Weet niet hoe clever de Skoda is, maar ik heb ooit een Peugeot 307 SW gehad en die schakelde zelf alle stroomgebruikers uit toen de accu leeg begon te raken. Uiteindelijk 300 meter voor de dealer gestrand omdat de accu niet meer bijgeladen werd en er niets meer uit te schakelen viel behalve de motor.
 

B.Stuurder

Forumguru
Tsja weer zo'n product wat gemaakt is met de franse slag....
Maar waarom heb je niet weer een renaultje genomen dan ??
Had je alleen hoeven investeren in de juiste blauwe lak......:pardon::pardon:
Ik had wel gewild maar vanuit de werkgever is bepaald dat we allemaal in zo'n prestigieuze auto van PON moeten rijden. En de écht leuke PON mobielen stonden mooi niet op de lijst :nono::arghh:
 
Bovenaan Onderaan