Shortlist

___JC___

Forumguru
Vanochtend toch maar even gaan kijken. Wat een bak zeg...
Transportblokken staan er nog onder dus hij staat erg hoog op de poten. De Themisto velgen moeten er ook nog onder dus hij wordt nog wat vetter. Komen ook nog chrome stootstrips op om het geheel af te maken. Maar dat leer is erg mooi geworden met extra stiksels!

(excuses voor de kwaliteit van de foto's komt door mn Blackberry)
 

Bijlagen

  • IMG00069-20091211-1139.jpg
    IMG00069-20091211-1139.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 102
  • IMG00070-20091211-1140.jpg
    IMG00070-20091211-1140.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 84
  • IMG00071-20091211-1140.jpg
    IMG00071-20091211-1140.jpg
    92,3 KB · Weergaven: 89

guitar_billy

Senior Member
Vanochtend toch maar even gaan kijken. Wat een bak zeg...
Transportblokken staan er nog onder dus hij staat erg hoog op de poten. De Themisto velgen moeten er ook nog onder dus hij wordt nog wat vetter. Komen ook nog chrome stootstrips op om het geheel af te maken. Maar dat leer is erg mooi geworden met extra stiksels!
(excuses voor de kwaliteit van de foto's komt door mn Blackberry)

nou heel errug mooi dat leer, zowel de kleur als de stiksels.
wordt dat nu gewoon over de originele bekleding gedaan (stoel, deur, armsteun) of moet alles eraf?
en die stoelen lijkt mij dat er toch nieuw schuim inmoet om het leer zo mooi te laten passen ??
wie o wie heeft er verstand van stoelen bekleden... :)
 

Ronnie

Forumguru
Wij hadden vroeger (waar ik werkte) in de autoschade ook veel te maken met herbekleding, alle stof wordt verwijderd, ook van de deurpanelen, en waar noodzakelijk vervangen door ander materiaal(in dit geval leder). De plooien e.d. worden gestikt door een dunne schuim onderlaag. Alles wordt vervaardigd met mallen van de bestaande stoelen en onderdelen. Is een arbeidsintensief proces, vandaar de vrij hoge prijs!
Ik heb zelf al eens stoffen stoelbekleding vervangen, kun je gewoon bij de dealer bestellen voor b.v. een zitting of rugleuning.
De stoel moet er uit, dan helemaal slopen en weer opbouwen, is al snel 3 uur werk!
 

___JC___

Forumguru
Volgens mij hebben ze alles van de stoelen gehaald en vervolgens extra gleuven gemaakt in de zitten en leuning. Daar moet het leer immers met stiksels vastgezet worden. Wat ik begreep komt het leer vanuit Italie al helemaal in elkaar gezet. Dat hoeven ze het hier in NL alleen nog maar over de stoelen heen te doen. Het is erg mooi geworden, maar wel iets duurder dan normale leren bekleding achteraf. Gelukkig wist de dealer dat niet op het moment dat ik m besteld heb, dus van die meerprijs heb ik niks gemerkt. :)

Netjes van de dealer overigens om het verschil voor zn rekening te nemen.
 

___JC___

Forumguru
Nou de afspraken staan hoor. Op woensdag 24 februari mag ik na 6 maanden wachten dan EINDELIJK mn nieuwe auto ophalen. Zal nog wel even werk zijn om het stof er af te kloppen.
:grin:
 

___JC___

Forumguru
Huidige contract loopt pas op 24 februari af helaas. En eerder leveren mag niet. Maar om de tijd te overbruggen ga ik lekker even twee weken met het vliegtuig op vakantie. Als ik terug kom kan ik m meteen ophalen.
:laugh:
 

michelover

Forumguru
Mooie bak , alleen snap ik nou goed dat er later pas Themisto velgen op worden gezet?? Dus hij wordt met "standaard" velgen afgeleverd en dan omgebouwt. En wat bedoel je met de chrome onderdelen die er nog op moeten? Leer ziet er erg mooi uit , zowel de kleur als met die stiksels.
 

___JC___

Forumguru
De offerte richting leasemaatschappij was met 18 inch. De auto is besteld door de dealer met standaard 16 inch. Kon ik later nog kiezen welke velgen eronder kwamen. Dat zijn dus nu gewoon de Themisto's geworden.

Chrome onderdelen is de strip aan de zijkant. Deze is niet standaard op een Ambition BL. Alleen op de Elegance BL. Die laatste heb ik niet genomen omdat daar leer bij zat en dat kon dan alleen in zwart of beige.

Ehhm, hoop dat het nog logisch klinkt.
;)
 

___JC___

Forumguru
Als het goed is gaat ie er dus zo uit zien.
(Let op dit is m dus niet)
 

Bijlagen

  • S2.jpg
    S2.jpg
    62,6 KB · Weergaven: 61
De dealer besteld ze met standaard 16" inch (= standaard : MOON ) en doen er achteraf 18" inch THEMISTO'S onder ???
Zie ik op de foto dan toch de bekende 17" inch TRIFID velg op je auto zitten ??
Waar is de 16" inch ( standaard MOON ) dan en wat doen ze vervolgens met deze 17" inch TRIFID'S die er nu onder zitten ???
Klopt dit wel bij de dealer ?? :ahum:
 

___JC___

Forumguru
Scherp Superb MH, de Ambition BL wordt dus met 17 Trifid geleverd inderdaad en niet met 16 inch Moon.
:worshippy:

Wat ze met die velgen doen weet ik niet. Ze zijn nog nieuw dus verkopen aan en ander zou ik zeggen.
:xyxthumbs:
 

Roel

Lid
JC, waarom heb je de 1.8 boven de 1.4 gekozen?
Ik sta voor dezelfde keuze (alleen zal ik de S2C particulier kopen) en weeg brandstof gebruik af tegen prestaties (trekken van een caravan).

Gr,

Roel.
 
Nou... nee. De Superb Businessline wordt juist standaard geleverd met 16" inch MOON. (model 2010)
Echter zie ik op jou foto dat de auto klaar staat (fabriek-af) met 17" inch TRIFID velgen.

Kortom :
De dealer besteld de auto met 16" inch MOON (zeggen ze....)
(check even of je model 2010 heb. Herkenbaar aan de chromen koplampsproeiers)
Op de foto zie ik je auto met 17" inch TRIFID.
Kortom; ze gaan de TRIFID eraf halen en je krijgt 18" inch THEMISTO ervoor terug.
Bij mij weten krijg je dan een inruilprijs van je dealer voor je TRIFID velgen op het bedrag van je THEMISTO velgen.
Snap je het nog ??
Ik zou mezelf maar eens goed laten informeren door je dealer voordat je een oor wordt aangen....d!
Tenzij je dit met de dealer bent overeengekomen, maar dat lijkt me stug. Ik moet de eerste dealer nog tegenkomen die een THEMISTO voor de prijs van een TRIFID monteert.
O, ja. Check je auto echt grondig bij aflevering met de kenmerk lijst in je hand, want het komt zeeeeeer regelmatig voor dat de Skoda niet volgens de bestelling wordt afgeleverd... En ja...dat is anderen maar ook mij overkomen met mijn Superb II Businessline. :shocked:
 
Bovenaan Onderaan