Sciroccofrank's octavia II RS

LT83

Forumguru
Goed bezig.....dat gaat je zeker extra pktjes opleveren.
Hans is overigens echt een vakman, mijn RS is er ook geweest voor de kopreiniging en later nog een keer de Sachs SRE met vliegwiel.
Voor regulier onderhoud vind ik het net iets te ver, maar Hans werkt met ongekende passie en kennis aan je auto.

CDK

Forumguru
dit is dus ipv een sportkat als ik het goed begrijp? en komt dus eigenlijk op het zelfde neer als volledig verwijderen en vervangen voor een simpele pijp?

geeft dit geen storing(en)??

hoe zit het met de apk?

Sciroccofrank

Senior Member
dit is dus ipv een sportkat als ik het goed begrijp? en komt dus eigenlijk op het zelfde neer als volledig verwijderen en vervangen voor een simpele pijp?

geeft dit geen storing(en)??

hoe zit het met de apk?
Bijna goed corne, de kat met lambda sonde blijft zitten(zit midden onder je voiture) de kat in de downpipe(lees:voorkat) wordt leeg geklopt, dit geeft geen storingen en is APK proof, wil je het helemaal goed doen dan kun je de kat met lambda vervangen door een sportkat, dit geeft dan nog weer wat extra pk's , wat je dan vaak ziet is dat men het complete uitlaatsysteem vervangt door een sportsysteem, dan zit je icm met tjippen op een stage ll:dankje:

Maar het leegkloppen van de voorkat is een leuke mod voor weinig dat direct resultaat geeft:D

Hopelijk is het nu wat duidelijker @Corné de Kluijver

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Dankjewel voor de uitgebreide toelichting! :)
Is er ook nog een iets andere sound hoorbaar? Of neemt de einddemper alsnog alle extra geluid weg?

Laatst bewerkt:

Sciroccofrank

Senior Member
Bedenk me net dat ik de reden om me aan te melden op het forum nog niet heb gesjohd..... De voorganger van de RS namelijk de citigo, deze is trouwens alweer verkocht door de dealert en rijdt ergens in de buurt van den haag rond.

Toch wel jammer dat de go de deur uit is maar gelukkig hebben we de foto's nog

image.jpg image.jpg image.jpg
Had wel wat dingetjes aangepast:
17" oz velgen
Kofferbak geheel bekleed
Infinity composet
Led knipperlichten
Midden armsteun
Dak, difuser en deel voorbumper in Carbon folie gewrapped
Vagcom aanpassingen
Uitlaat sierstuk

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Hey Frank,

Hoe was het eindresultaat van de tuning? Hebben ze nog wat kunnen finetunen?
Toen ze jou alles nog een keer uit gingen leggen moest ik er echt vandoor.

Sciroccofrank

Senior Member
@Luuk Thijssen , Ronald heeft met mij het hele proces doorgelopen en uitgelegd hoe en waarom. Hij zou er nog 15 pk extra uit kunnen halen maar dat raadde hij af ivm stuklopen motor, dan is het niet meer veilig. Uiteindelijke resultaat is 252 pk en koppel 365 nm als ik het goed heb gelezen (uitdraai krijg ik nog). Ronald gaf nog wel aan dat zo'n air in take zoals jij hebt wel veel extra doet voor het blok, maar ik vindt het momenteel prima zo. Tijdens de terugreis uit Varsseveld constant met een brede grijns gereden. Man wat sleurt het blok er nu aan.......pffffff loopt nu fenomenaal door de toeren en gaat nu serieus hard, bij elk schakelmoment in de toeren een schop in de rug:dankje::dankje::dankje:

Ben nu wel stiekum benieuwd naar hoe die van jou aanvoelt met zijn 309 pk.....:arghh:

LT83

Forumguru
@Sciroccofrank , goed om te horen dat het chippen geslaagd is! Van standaard naar stage 1 kreeg ik ook echt het gevoel een compleet andere auto te rijden, is echt geweldig.
Ik zou zeggen kom maar een keer langs, of op een volgende meeting een stukje rijden kan altijd!!

Sciroccofrank

Senior Member
Nog even een upgradetje uitgevoerd aan de RS , stadslampen vervangen door led exemplaren, staat in icm de xenon net wat strakker

image.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK

Sciroccofrank

Senior Member
Na lang wikken en wegen besloten om de RS weer wat te upgraden.....en vandaag de upgrade opgehaald en er maar gelijk ingezet ......facelift achterlichten. Vindt de fl lichten persoonlijk mooier dan de eigenlijke units, het monteren stelt niet zoveel voor.....wel wat lastig als je grote handen hebt:D

Halverwege de botoxbehandeling

image.jpg

En het eindresultaat

image.jpg

image.jpg

Bovenaan Onderaan