Sciroccofrank's octavia II RS

Sciroccofrank

Senior Member
Vandaag de voetsteun upgrade uitgevoerd, snap niet dat skoda die niet standaard er in zet, wel aluminium pedalen en dan een plastic voetsteun

Oude situatie image.jpg

Nieuwe situatie

image.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK

dirkkroneman

Forumguru
Hmm bij mij zat het er wel in! Maar wellicht dat het een optie was, of dat de vorige eigenaar dit er op heeft gezet..

Sciroccofrank

Senior Member
vandaag het K&N inlegfilter geplaatst, zoals verwacht heeft de dealer met de afleverbeurt hier niets aan gedaan :mad:originele filter was verre van schoon, de RS loopt nu weer een stukkie beter en pakt ook beter op, denk dat ik binnenkort ook de bougies maares preventief ga vervangen....daar zal waarschijnlijk ook niets aan gedaan zijn:nono: bij de afleverbeurt.

kwam er bij het instaleren van het filter achter dat het filterhuis niet goed gemonteerd zat en dat de air-intake een schroef en plaatmoer missen........jammer dat ze een wagen zo afleveren...het zijn kleine dingen, maar toch :cry:

Sciroccofrank

Senior Member
Vandaag is de RS weer voorzien van het RS logo op de klep , ziet er weer goed uit zo
image.jpg

Ook de mistlampen voorzien van de old skool look vandaag, was ff een priegelwerkje door de bolling van het glas maar het zit er strak op, door de invallende schemering ziet het op de foto's wat donkerder uit dan in het echie

image.jpg

image.jpg

Met de lichies aan

image.jpg

Rallye

Forumguru
Vandaag de voetsteun upgrade uitgevoerd, snap niet dat skoda die niet standaard er in zet, wel aluminium pedalen en dan een plastic voetsteun

Is montage van zo'n voetsteun moeilijk? Wat moet je doen om hem te monteren? Ik heb er op Superskoda.com even naar gekeken, maar er stonden geen tips bij.

Sciroccofrank

Senior Member
Is montage van zo'n voetsteun moeilijk? Wat moet je doen om hem te monteren? Ik heb er op Superskoda.com even naar gekeken, maar er stonden geen tips bij.
Montage is vrij simpel, alleen de hendel van de motorkap ontsluiting er af halen is wat gepriegel maar daarna is het zo gebeurd

Ik heb de mijne trouwens bij bm ondedelenshop vandaan, het is de steun van de golf V, koste me €28 incl verzenden, prijs bij superskoda is wel duur zeg......pfffff

CDK

Forumguru
Raar voor de RS voetsteun bij de S2 staat anders wel een hele de-en-montage handleiding op superskoda, misschien kan je die gebruiken ter indicatie? is niet veel werk hoor, Antera is bij mij nog geen 10 minuten bezig geweest

Sciroccofrank

Senior Member
Raar voor de RS voetsteun bij de S2 staat anders wel een hele de-en-montage handleiding op superskoda, misschien kan je die gebruiken ter indicatie? is niet veel werk hoor, Antera is bij mij nog geen 10 minuten bezig geweest
Klopt corne, verwijderen van de motorkap hendel is hetzelfde als bij de octavia, zodra je die eraf hebt is het een makkelijk klusje, ik deed er 7 minuten over:D

• Leuk

Race Eend

Forumguru
Mooie RS frank, schitterend mooi wagenpark heb je!

Wbt het luchtfilter, dealers en garages laten ze vaak veel te lang zitten bij het longlife onderhoud, K&N is een goede upgrade, zodat je hem zelf ook regelmatig schoon kunt maken.

Sciroccofrank

Senior Member
Hey @Race Eend , ben je hier ook actief? Bedankt voor je reactie, tja dealers.....nog ff en de garantie is er dan af, dan mag Hans de RS onderhouden , weet ik zeker dat alles goed gedaan wordt

Sciroccofrank

Senior Member
Hierbij nog wat pics van mijn andere ride, de scirocco:dankje: is en blijft een geweldig apparaat

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    723,9 KB · Weergaven: 4
  • Leuk
Bovenaan Onderaan