Schokkend slechte ervaring met Skoda, onveilig, ontransparant en klantonvriendelijk.

Berghuis

Donateur
Ik merk dat er plekken op het stuur zijn waarbij de auto geen input krijgt van je handen en dus denkt dat je je stuur los hebt. Je krijgt dan wel een melding voordat de auto gaat ingrijpen.
Probleem heb ik gehad met de Octavia, stuur is toen vervangen. Al reageerde toen soms helemaal niet op input en moest het aan het stuur gedraaid worden.

TomDB

Actief lid
Als die camera aan de voorkant voor verkeersbordherkenning net zo beroerd is als die achter dan snap ik wel dat hij vaak de verkeerde max snelheid ziet. Die achter lijkt uit een 15 jaar oude budget telefoon te komen. De camera in mijn Karoq was stukken beter.

red2003

Actief lid
Ik heb nu bijna een 4 jaar een skoda Karoq (2022 nieuw gekocht) maar heb tot nu toe alleen een stuurwiel laten wisselen en nog geen gekke zaken kunnen ontdekken. Heb wel het ingrijpen van de Skoda op verkeersborden uitgeschakeld. Ik rij prima met acc en verkeersborden herkenning. tot nu toe een zeer tevreden skoda rijder.

Overigs zie ik heeeel weinig skoda karoq problemen in dit forum, wel veel phev en ev troubles. Ben benieuwd de verdeling (percentage) zakelijk en prive rijders er op deze site reageren. Ikzelf rij prive.

Pendragon

Donateur
Ik rij in de 10e Skoda, laatste 2 zijn Skoda Karoq en ik herken dat gedrag totaal niet. Heb wel de verkeersborden herkenning aanstaan, maar niet dat hij dan zelf moet afremmen. Dat is irritant. Travel assist gebruik ik regelmatig en werkt over het algemeen prima. Ik lees ook altijd veel positieve dingen over travel assist. Abrupt afremmen is wel een probleem als dat gebeurt.

Pon import is altijd al een drama geweest, dealer verschilt. Tegenwoordig zijn ze wel minder behulpzaam merk ik ook, maar mijn dealer in Almere is meestal wel heel behulpzaam.

Hopelijk worden je problemen toch opgelost. Ik zou beginnen met afremmen bij borden herkenning uit te zetten.

Succes!

Jessedew

Forumguru
Bij mij werkt de travel assist volgens mij niet (goed) meer, deed die eerst wel en toen kwamen er juist allerlei foutmeldingen. Die heb ik gelukkig na een dealerbezoek niet meer. Mijn idee is om de Kodiaq van TS gewoon eens een bezoek te laten brengen naar iemand die bepaalde veiligheidssystemen kan uitzetten.

Overigens ben ik met de front assist wel blij, die behoedt mij meermaals voor kop staart botsingen als ik weer eens niet zit op te letten.

Jessedew

Forumguru
Sorry, maar van zo'n opmerking schrik ik best wel. :sick:

Je zit niet (weer eens) op te letten en gaat er maar vanuit dat een DAS module jou (en anderen!) voor een ongeval behoedt?
Wow. :shocked:

Nou komt het wel op neer, is dus niet bewust zo, of dat ik altijd zit te appen op mn telefoon, zeker niet. Die systemen zijn best gevoelig dus ze grijpen eerder in dan ikzelf hard zou remmen en het is vaak op lagere snelheid.ik ben geen roekeloze rijder en vaar absoluut niet blind op die systemen, maar meestal zijn ze me net iets voor in de gevallen dat het nodig is.en hoevaak zie je geen kop staart botsingen? Dus ik ben blij dat het mij tot op heden bespaard is gebleven. Afgezien van 1 keer een inschattingsfout 18 jaar terug met net m'n rijbewijs, nooit een ongeluk gehad.

Bovenaan Onderaan