Scheeftrekken

Toevallig gister uitgeprobeerd. Was wat gehaast met aankomen, dus geparkeerd met de wielen volledig scheef naar links. Na 8 uur werken ging ik naar huis en stuurde de auto enorm naar links. Bij thuiskomst de wielen recht neergezet en vanochtend kon ik km's rechtdoor rijden zonder mijn handen aan het stuur te hoeven houden.
 
Bij eerste 15000 km beurt nogmaals bij de dealer aangekaart. Ze hebben er een nieuwe stuurmodule ingezet.
En warempel het probleem is opgelost. Inmiddels had ik mezelf aangewend om de wielen bij het parkeren altijd rechtuit te zetten, dus heel veel last had ik er niet van. Maar mijn vrouw heeft de gewoonte de auto altijd met ingedraaide wielen te parkeren. En ook nu, niet meer scheeftrekken!
Alles bij elkaar heeft het een jaar geduurd.
 

Cordoba

Forumguru
@Jjm.geelen Begrijp ik goed dat er alleen een doos met electronica is gewisseld, en niet bijvoorbeeld de servoklep voor de stuurbekrachtiging?
 
De stuurbekrachtiging van een citigo is volledig electrisch. Daar komt dus volgens mij geen hydroliek aan te pas.
Een kapotte servoklep is m.i dan ook niet aan de orde. But correct me if I'm wrong.
 

Antera

Donateur
Probleem is al jaren bekend en ligt zover mij bekend aan het stuurhuis omdat deze niet mechanisch is maar in de 0 stand opnieuw gezet moet worden en dan zou het probleem beter moeten worden of zelfs verdwijnen. Anders is vervangen stuurhuis volgens mij de optie
 
Bovenaan Onderaan