Scheeftrekken

BigCheese

Forumguru
Die kan dan bij het lijstje met Citigo nukken:

- vochtprobleem
- drempels alleen stapvoets te nemen
- scheeftrekken

Begin nu toch wel licht spijt te krijgen van de aankoop moet ik zeggen. Kittig autootje hoor, maar dit soort dingen zouden niet moeten voorkomen bij een nieuwe auto.
 
Afspraak gemaakt voor update naar nieuwe software. Ik ben benieuwd.
als ik het stuur maar rechtzet met parkeren is er geen probleem.
Ik houd jullie op de hoogte.
 
Die kan dan bij het lijstje met Citigo nukken:

- vochtprobleem
- drempels alleen stapvoets te nemen
- scheeftrekken

Begin nu toch wel licht spijt te krijgen van de aankoop moet ik zeggen. Kittig autootje hoor, maar dit soort dingen zouden niet moeten voorkomen bij een nieuwe auto.

Ten eerste heb ik helemaal nergens last van, maar ten tweede zouden dit soort dingen juist voorkomen bij nieuwe auto's. Die kunnen nog wat kinderziektes hebben in de eerste versies.
 
Update gehad en ............. Geen verschil.
Dus maar weer de dealer bellen.
Als ik het up! Forum lees dan denk ik dat het onderhand tijd wordt de publiciteit te gaan zoeken om het vag concern te laten beseffen dat dit eigenlijk niet kan.
Het is van de zotte dat er na een jaar nog steeds geen oplossing voor dit probleem is gevonden.
 

Aad54

Nieuw lid
In aanvulling op het bericht van scheeftrekken van de Citigo. Mijn Citigo uit 2012, trekt zowel naar links als naar rechts. Inmiddels al diverse malen terug naar de dealer geweest en nieuwe updates gehad, welke niet mochten baten. Ook is de auto opnieuw uitgelijnd, wat geen resultaat heeft opgeleverd. Het blijkt, dat wanneer je de auto parkeert in een scheefstand (links of rechts), dat de auto dan gaat trekken. Na een dag kan dit weg zijn, maar kan ook onverwachts terugkomen, wat tot gevaarlijke rij-situatie kan lijden. Mijn auto staat nu wederom bij de dealer en ik rij nu met een vervangende auto, omdat ik een onveilig gevoel in mijn eigen auto krijg. Tot op vandaag is er nog steeds geen oplossing aangegeven door de dealer, maar ook PON heeft geen oplossing. De klacht heb ik reeds november 2012 aangemeld. Wordt vervolgd.
 

Tino

Senior Member
Die kan dan bij het lijstje met Citigo nukken:

- vochtprobleem
- drempels alleen stapvoets te nemen
- scheeftrekken

Begin nu toch wel licht spijt te krijgen van de aankoop moet ik zeggen. Kittig autootje hoor, maar dit soort dingen zouden niet moeten voorkomen bij een nieuwe auto.

Heb niets van de klachten die hier vermeld staan, heb dus ook geen spijt na 7.000KM:jaja:
 

Noord26

Forumguru
Scheef trekken herken ik wel van een leen Citigo die onze garage ons mee gaf. Die heb ik meteen weer ingeleverd toen ik blok van de garage weg was, met de vermelding dat deze Citigo onveilig was voor gebruik op de openbare weg. Hoofdmonteur ging er in rijden en die heeft hem meteen ontdaan van kentekenplaten. Het zou met de aansturing van de stuurbekrachtiging te maken hebben (welke een update nodig zou hebben?). Toen een Seat Exeo mee gekregen.

Ze wilden mij ook eens in een Citigo laten rijden voor een 2tal dagen toen de SuperB in de garage stond, omdat ze weten dat ik erg tevreden ben over onze Alto. Maar bij ophalen van de SuperB toch wel even duidelijk gemaakt dat ik absoluut geen Citigo wil na deze ervaring EN ook nooit een Exeo zou kopen. Een degelijke leenauto zou ik voortaan mee krijgen, of een demo. Richting O3 of vergelijkbaar.
 
Heb laatst gereageerd dat ik er geen last van heb. Toch een aanvulling hierop.
Als de auto minimaal een uur heeft stilgestaan, merk ik bij het wegrijden dat de besturing best wel zwaar is. Volgens mij werkt op dat moment de stuurbekrachtiging nog niet. Dit verdwijnt na ongeveer 10 seconden.
Ik parkeer altijd met de wielen rechtuit. Heb dit nog niet geprobeerd met de wielen scheef.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ben ik dan een van de weinigen die het haat als (1) mijn wielen niet recht staan als ik geparkeerd ben. Net als ruitewissers(2), die moeten plat liggen voor ik mijn kontakt uitzet.
(1)
Hangt er erg vanaf waar ik parkeer: als ik 'm achterwaarts het erf op draai, dan moet ik nog een "inparkeerbeweging links" maken om hem netjes langs de border te krijgen. De inrit ligt namelijk niet recht voor de garage, maar een meter of 4 naar het midden (bewuste keuze geweest: anders hadden we er een mooie boom voor moeten rooien, en zo ontstaat er extra parkeerruimte op het erf).
Dan blijft hij dus meestal met de wielen bijna maximaal naar rechts staan.
Dit mag natuurlijk nimmer een probleem als het hier beschreven scheeftrekken veroorzaken!

(2)
Dit dan weer wel - behalve 's winters, als ze mijn Lidl-voorruitdekentje in positie moeten helpen houden...
 

Wild Chocolate

Senior Member
Ben ik dan een van de weinigen die het haat als mijn wielen niet recht staan als ik geparkeerd ben. Net als ruitewissers, die moeten plat liggen voo ik mijn kontakt uitzet.

Waarom zou ik bij fileparkeren mijn wielen rechtzetten, terwijl ik ze dan voor het wegrijden eerst weer moet gaan draaien? Dus als ik hem in 1 keer goed in het vak gedraaid krijg (toegegeven, dat lukt me niet altijd :bloos:), laat ik de wielen gewoon gedraaid staan.

EDIT: Mijn ruitewissers zet ik wel in de ruststand. Dat dient ook een praktisch doel. Als ze nog op de ruit staan, maken ze eerst een wisbeweging wanneer je het contact weer aanzet. Als de ruit op dat moment droog is, is dat slecht voor de bladen. Als de auto bovendien stoffig is, of onder een boom gestaan heeft, zie je dan gelijk niks meer.
 

Hetzer

Forumguru
Onze "oudste" Citigo is nu bijna een jaar oud.
Zoals aagegeven heb ik met beide Citigo's nul problemen.
De "oudste" krijgt eind van de maand z'n 12k beurt.
Het is dan voor het eerst dat ik dan bij de dealer kom voor onderhoud.
Ik moet zeggen dat ik met mijn vorige Fabia's en RR al vaker was terug geweest voor kleine mankementen en updates.
Tot nu toe zijn onze Citigo's probleemloos.
Ik zal wel navragen bij Hoogenboom of zij al auto's hebben binnen gehad met het scheeftrek probleem.
 

Inge

Lid
Ben benieuwd naar het vervolg hiervan. Ook ik heb geen problemen hiermee.

De mijne mag in de herfstvakantie voor de 1e beurt naar de dealer (zal dan 12 a 13k gelopen hebben) - heb dan als aandachtspuntjes voor ze:
1. het schakelen - dat doet hij af en toe niet zo lekker in zijn 1 of achteruit. Ook niet na opkomen koppeling, versnelling in zijn vrij en zo. Moeten ze de tandwielen maar even opnieuw afstellen - heb dit al in het dealer systeem laten zetten. Maar daar er mee te leven is - is maar af en toe maar soms wel mega irritant en/ of gevaarlijk...
2. Verder mogen ze de linker achterdeur even nakijken vind hem redelijk zwaar dichtgaan.
3. Binnendeur scherm (of hoe heet dat ding) moet wat steviger vastgeklikt worden vermoed ik. Zit iets van in kijk in van bovenuit.

Verder dik tevreden over mij dinky toy - rijd er nog steeds met erg veel plezier in.
 
Bovenaan Onderaan