S2C 1.8 TSI - H6 1 jaar in gebruik en 32.000 km verder

CDO

Forumguru
codes terugroepacties nog even opgezocht zoals beloofd:

66F1

91G6 (deze kan ik niet goed lezen door het dealer stempel)
 

CDO

Forumguru
En inmiddels 1 oktober 2013, even naar de garage en de 90.000 kilometer beurt weer achter de kiezen.

Still going strong, geen slag verkeerd.

Ongemerkt vliegen de kilometers er op, iedere keer weer met een grijns instappen. Nog altijd blij met mijn 25% keuze.

Enige kosten tussen de vorige beurt en deze is het bijvullen van olie geweest. Blijft een punt van aandacht.
Aan de andere kant als dat het enige is.....

Wat valt (negatief) op:

- wat gekraak en gekloenk uit de wielophanging wanneer ik over drempels ga (kan ook van de hulpveren komen);
- bekleding (stof)van de armliggers in de deur worden wat vlekkerig, een keer goed schoonmaken;
- gat in de mat van de bestuurder.....

en verder eigenlijk niets.
 

Michel

Forumguru
Komt me bekend voor, dat gat in de mat van de bestuurder. Bij mij zit die er al vanaf ongeveer 25.000 km in. De kwaliteit van de matten is niet geweldig. Dat was trouwens ook het geval bij mijn Octavia.
 

andrehj

Forumguru
Ik heb mijn matten niet van Skoda, maar van de dealer (Vruggink). Deze matten (ook precies passend in de Superb) zijn volgens mij veel beter, en waren ook nog eens goedkoper dan de Skoda matten.
 

CDO

Forumguru
Oh ja, niet onbelangrijk om te vermelden. Auto is nu ouder dan 2 jaar en uit de garantie en ook niet meer in onderhoud bij de dealer.
 

CDO

Forumguru
Kleine update.

Circa 3.000 kilometer na de 90.000 km beurt last van een hikje bij het intrappen van het gaspedaal.
Toch wel een raar gevoel, normaal trap je in de 6 bij 120 het gas in en je hebt een ononderbroken trekkracht, nu zit er een klein hikje (of meerder hikjes in). Ook de reactie bij in 1x gas los of in 1x op het gas was anders dan anders.

In eerste instantie dacht de garage aan verkeerde bougies (die waren namelijk vervangen) maar dat bleek niet het geval te zijn. Uiteindelijk bleek een piepklein scheurtje in een bobine de boosdoener te zijn.

Bobine vervangen, probleem verdwenen als sneeuw voor de zon.
 

CDO

Forumguru
Zo vandaag de 100.000 km op de klok.

Normaal ben ik na een jaar of 3 al weer druk aan het bladeren in folders en aan het kijken op internet. Nu niet, zegt toch wel wat denk ik.

Wat mis ik / had ik anders gedaan als ik nu weer zou bestellen:
- stoelverwarming;
- voorruitverwarming;
- 4x4 en een grotere motor:D met nog meer pk's (alhoewel de 1.8 TSI een erg fijn blok is);
- grotere brandstoftank.

Wat zit er op en gebruik ik niet / nooit:
- paraplu in de achterdeur (leuke gimmick, nog nooit gebruikt);
- links / rechts gescheiden klima. Staat in de praktijk altijd op 1 temperatuur.


En waar wil ik niet meer zonder (een aantal uit mijn begin post):
- motor, wat een heerlijk apparaat ook naar 100k;
- rust en stilte in het interieur, ook dat na 100k;
- de leefruimte, blijft heerlijk om achterin nooit iemand te horen klagen over beenruimte;
- panoramisch schuifdak, top! Ondanks een nieuw dakframe;
- mdi of harde schijf;
- haakjes in de kofferbak, clipje achter de voorruit, tankdop met sleufjes, lampjes onder de buitenspiegel, zaklampje in de kofferbak etc etc. Al die kleine dingetjes die een andere auto niet standaard heeft en die het leven zoveel aangenamer maken;
 

jalex_h

Forumguru
Zo vandaag de 100.000 km op de klok.

Normaal ben ik na een jaar of 3 al weer druk aan het bladeren in folders en aan het kijken op internet. Nu niet, zegt toch wel wat denk ik.

Ik heb de mijne inmiddels ook drie jaar, heb alleen nog 12K te gaan tot de ton. Maar verder zou ik zo bijna hetzelfde geschreven kunnen hebben.
Alleen 4*4 en een sterkere motor, ach dat is leuk als je veel geld hebt, maar ik heb niet het idee dat ik nu veel mis.
 

CDO

Forumguru
@jalex_h klopt van die 4x4 maar soms komt me in een lange bocht een quattro voorbij zetten die toch wel veel sneller ging dan ik. En dan denk ik...... had ik maar. Maar ook alleen dan hoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
ik begrijp wat je mist, ik ben er nu ook voor het leven mee verziekt ;) het rijd fantastisch!
 

CDO

Forumguru
Nog vergeten te melden qua kostenplaatje: net voor de 100K een nieuw setje winterbanden (Vredestein) rondom.

Van circa 28.000 tot circa 98.000 kilometer op 1 set Vredestein winterbanden (gewoon zomer en winter mee door gereden).
 

CDO

Forumguru
@Corné de Kluijver : dat bedoel ik! Net een stukje gelezen over AMG. Heeft nog nooit zoveel auto's verkocht na introductie van 4x4..... op E63 AMG


Toch lachen dat ze bij Audi na zoveel jaren gelijk gaan krijgen....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
in onze contreien zie ik nochtans zelden een BMW Xdrive.. dus in Beieren zijn ze daar toch nog niet helemaal van overtuigd precies ;)
 

CDO

Forumguru
Nu circa 111.111 op de klok.

En het zal toch niet he....

Sinds de laatste beurt bij 90.000km begint het olieverbuik zienderogen toe te nemen.

Ergens tussen de 90.000 km beurt en 103.000 al een halve liter tot een liter er bij gegooid.
Op 103.000 kilometer een liter bijgevuld naar bovenste streepje.
Bij 108.000 kilometer weer een liter erbij.
Nu bij 111.111 begon het lampje al weer te branden en weer een halve liter erbij....

Als het zo doorgaat.....

Ik was gewend om tussen de longlife beurten ongeveer een liter (of iets meer) bij te vullen, nu dus al meer dan 3 liter.

Deze week maar eens even bijvullen op een vlakke vloer naar max en dan eens kijken hoever ik kom tot dat het lampje weer aangaat.
 

andrehj

Forumguru
Hm, op 3000 km een halve liter bijvullen? Dat gaat inderdaad helemaal de verkeerde kant op. Die van mij verbruikt ongeveer 1 liter op 25.000 km, wat ik nog acceptabel vind. Maar veel meer moet het idd niet worden. 1 liter op 6000 km begint aardig onacceptabel te worden.
Qua olieverbruik doen veel andere merken het toch een stuk beter. Renault bijvoorbeeld. De Laguna die ik voor de Superb had verbruikte met 285.000 km op de klok nog steeds maar ca 0.5 liter op 15.000 km, en onze tweede auto (een Twingo) verbruikt maar een paar tiende liter op 30.000 km (bijvullen tussen beurten dus nooit nodig). Hier kan VAG nog wat van leren!

Hou ons op de hoogte!
 
Bovenaan Onderaan