S2 - Vraagjes

___JC___

Forumguru
Ander vraagje over de S2:

Wie kan me het nut van de follow me home verlichting uitleggen.....ik vind dat namelijk echt zo'n hopelos onnodige optie voor mijn gevoel. Als ik die optie zou gebruiken, dan wordt de garagedeur keurig verlicht, maar niet de voordeur waar ik doorheen moet....erg maf.

Dan moet je je auto anders parkeren !
:grin:
 

Bartez

Lid
Dan moet je je auto anders parkeren !
:grin:


hahaha....ja ik heb serieus nog geen moment in mijn leven gehad dat ik dacht....had ik nu maar follow me home verlichting :baby012:

sterker nog...het zit ook op mijn stilo...al moet je het dan handmatog activeren en ik heb na 140000 km deze week eens bekeken hoe het ook alweer werkt.....:koffie:
 
Ik heb ook geen moment in mijn leven gedacht: Kon ik maar een SD-kaart in mijn autoradio drukken.
Nu ik het heb vind ik het een van de handigste dingen aan mijn Superb!
 

Henny

Actief lid
Die discussie over de achterruitewisser is al eens geweest. Hoor je veel dat men het lelijk vind staan. Zo ook dat zwart de enige mooie kleur is.
Is persoonlijk natuurlijk, ik vind 'm zonder achterruitewisser kaal en lelijk! Staat veel chiquer met vind ik juist. Vroeger hadden auto's ook geen airco en abs en airbags enz enz ..."nooit gemist". Ik gebruik 'm erg veel de wisser en die luchtstroom , dat hoor je zo vaak; ga eens door de stad rijden met flinke miezer in het duister ... goed hoor die luchtstroom ... en dan een stukje achteruit moeten rijden ... Altijd doen zo'n wisser.
 
Comming home verlichting

Persoonlijk vind ik het 1 van die handige dingen welke vag auto's hebben.

Dat de auto zijn lampen aandoet als je hem open doet. Zeker met de superb, je kunt op een enorm parkeer terrein zo je auto terug vinden. En als je er haast bent, kun je ook meteen zien of er plassen water onder je auto liggen of niet!:worshippy:

En, als ik thuis kom, heb in ingesteld dat hij de verlichting nog 20 seconden laat branden. Ik ben binnen enkele seconden bij de deur met mijn tas en kan dan, terwijl mijn slot door de lampen van mijn auto verlicht word, mijn sleutel pakken uit de bos en deze in het slot steken. Tegen de tijd dat ik binnen ben, gaat de verlichting automatisch uit. Ideaal!:worshippy:

Ook in de auto, de ledjes voor de hendel grepen van de deur, of de lampjes in het plafond. Brilliant! Het leid niet af, maar je kunt wel doelvast alles zo vinden en indrukken, aanraken of whatever. Zonder is dit een stuk lastiger, maar wellicht merk je dat pas als je er aan gewend bent. :worshippy:

Dus ik vind het persoonlijk zeer nuttige toevoegingen!
 

___JC___

Forumguru
En het feit dat de lampen blijven branden als je de auto afsluit is ook goed voor de sociale contacten.

'Meneer, uw lampen branden nog!'
:grin:
 
Klopt!
Maar dat wordt alleen nog maar beter. De follow home begint iedereen nu wel te kennen. Maar als je de hoek om komt en er brand maar één mistlamp,....
"Meneer, uw ene mistlamp is AL stuk!!!!" :eek:oo:
 

Bartez

Lid
Klopt!
Maar dat wordt alleen nog maar beter. De follow home begint iedereen nu wel te kennen. Maar als je de hoek om komt en er brand maar één mistlamp,....
"Meneer, uw ene mistlamp is AL stuk!!!!" :eek:oo:

hahaha....inderdaad....overigens maak ik momenteel ook erg veel vrienden in mijn stilo.....één koplamp is kapot...:super:
 

renYek

Lid
Ik had tot voor kort ook een O2 HB zonder wisser en ik heb hem met 1000 km/week geen seconden gemist moet ik zeggen. Wel grappig die verschillende ervaringen :)
 

___JC___

Forumguru
Wat zie ik nou in de prijslijst van de Superb? Een sportonderstel is niet leverbaar met 4x4 uitvoeringen, maar wel bij de 3.6FSI 4x4?
Wat is dat nou weer?
 

FoxRay

Lid
2 vraagjes over Superb II

Sinds 2 weken heb ik de Superb II. Wat een gave bak.
Bevalt echt super. Nu heb ik echter 2 vraagjes.

- Is het mogelijk om de taal van het Maxidot display in het nederlands in te stellen?

- Weet iemand wat er precies ingesteld kan worden bij de optie "Close Doors" in het setup menu > convenience? Ik ben vooral geinteresseerd naar de automatische opties.


Hopelijk kan iemand me helpen.
 

MarcoO2

Forumguru
vraag 1: nee, helaas niet.
vraag 2: is volgens mij automatisch sluiten bij regen (gedetecteerd door regensensor)
 

octofreak

Actief lid
Sinds 2 weken heb ik de Superb II. Wat een gave bak.
Bevalt echt super. Nu heb ik echter 2 vraagjes.

- Is het mogelijk om de taal van het Maxidot display in het nederlands in te stellen?

- Weet iemand wat er precies ingesteld kan worden bij de optie "Close Doors" in het setup menu > convenience? Ik ben vooral geinteresseerd naar de automatische opties.


Hopelijk kan iemand me helpen.

vraag 1: nee, volgens mij niet
vraag 2: Misschien de dimvertraging van de binnenverlichting?
 

FoxRay

Lid
Dat heet toch "Auto Close"?

-- gaat boekjes er eens bij pakken --

In de boekjes kan ik hier niks over vinden.
"Auto Close" lijkt inderdaad te zijn dat de centrale vergrendeling erop gaat als je harder rijdt dan 15 km/h.

Maar ik begrijp zo snel niet wat de functie is van "Auto Open". Die kun je inschakelen, maar geen idee wat het doet.
 
Bovenaan Onderaan