S2 - Vraagjes

WillemJan

Forumguru
Hallo Allemaal,

In juli loopt het leasecontract af en mag ik weer een nieuwe auto gaan uitzoeken. Op mijn lijstje staan de O2 en S2. Nu rijd ik in een Fabia 1.9TDI uit 2005.

Niets is zo leuk al voorpret, dus ben ik me al wat aan het orienteren.

-> Wat is een standkachel? Hoe werkt dat?
-> Heeft de S2 Business Line navigatie aan boord? Zo niet, is dat bij te bestellen. In de folder kom ik dat namenlijk niet tegen.
-> Heeft de O2 Hatchback nog een mogelijkheid voor een achterruitenwisser?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan
 

HWH

Lid
Hallo Allemaal,

In juli loopt het leasecontract af en mag ik weer een nieuwe auto gaan uitzoeken. Op mijn lijstje staan de O2 en S2. Nu rijd ik in een Fabia 1.9TDI uit 2005.

Niets is zo leuk al voorpret, dus ben ik me al wat aan het orienteren.

-> Wat is een standkachel? Hoe werkt dat?
-> Heeft de S2 Business Line navigatie aan boord? Zo niet, is dat bij te bestellen. In de folder kom ik dat namenlijk niet tegen.
-> Heeft de O2 Hatchback nog een mogelijkheid voor een achterruitenwisser?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan


Hoi Willem Jan,

S2 is veel voor relatief weinig. Ik stap over van een A3 Sportback 1.9tdi naar een S2 1.4 TSI. De S2 biedt veeeeel meer ruimte en ook veel meer extra's. En is nog een paar duizend euro goedkoper. Afhankelijk van je leasebudget. Ongeveer vanaf 550 in de maand. Exclusief brandstof.

* Een standkachel zou nu misschien wel handig zijn... Het is een kachel die je aan kunt zetten wanneer de motor niet loopt (als ik het goed begrijp tenminste). Maar over het algemeen heb je er geen barst aan hier in Nederland.
* De businessline heeft sindskort standaard navigatie aan boord. Is wel duurder in de lease omdat de korting bij de dealer minder is voor de leasemaatschappij...
* Geen idee vast wel....vraag het de O2jongens....

Succes!
 

octofreak

Actief lid
Hallo Allemaal,

In juli loopt het leasecontract af en mag ik weer een nieuwe auto gaan uitzoeken. Op mijn lijstje staan de O2 en S2. Nu rijd ik in een Fabia 1.9TDI uit 2005.

Niets is zo leuk al voorpret, dus ben ik me al wat aan het orienteren.

-> Wat is een standkachel? Hoe werkt dat?
-> Heeft de S2 Business Line navigatie aan boord? Zo niet, is dat bij te bestellen. In de folder kom ik dat namenlijk niet tegen.
-> Heeft de O2 Hatchback nog een mogelijkheid voor een achterruitenwisser?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

Hoi WJ,

de bovenste twee vragen zijn helder en beantwoord. De laatste wil ik nog wel even op reageren. Ik zou geen achterruitwisser kopen.

Waarom niet? Ten eerste het ziet er niet uit zo'n ding op je achterruit, ten tweede, ik heb drie jaar gereden in een Octavia zonder wisser en heb deze werkelijk nooit gemist. De vormgeving is zodanig, dat door de luchtstroom over de ruit de regendruppels vrij snel worden weg 'gezogen' als het ware. Dit gebeurt al bij een relatief lage snelheid, op de snelweg is de ruit gewoon praktisch droog als het regent.

Alleen voor de winter met sneeuw etc erop is het wel handig en als ie vies is. Maar ja ik waste de auto om te twee werken.

Suc6
 

MarcoO2

Forumguru
mijn ervaringen zijn juist compleet tegengesteld aan die van jou, Octofreak. Ik gebruik mijn achterwisser (zeer) regelmatig. Misschien hangt het er ook een beetje vanaf hoeveel je op de weg zit. Als je weinig rijdt en de auto relatief schoon is, heb je 'm misschien minder snel nodig dan wanneer je 1000+ km per week rijdt.

Wellicht relevant voor mijn ervaring: ik rijd veel "langzame" kilometers, zowel in woonwijken als in files, en heb dus ook niet veel profijt van de droogzuigende werking.

En lelijk? Ik hoor het voor het eerst, het was mij nog niet opgevallen...

Kortom, het hangt erg af van je manier van gebruik en van wat je belangrijk vindt. Ik zou het in ieder geval niet eens overwegen om hem er niet op te zetten.
 

octofreak

Actief lid
mijn ervaringen zijn juist compleet tegengesteld aan die van jou, Octofreak. Ik gebruik mijn achterwisser (zeer) regelmatig. Misschien hangt het er ook een beetje vanaf hoeveel je op de weg zit. Als je weinig rijdt en de auto relatief schoon is, heb je 'm misschien minder snel nodig dan wanneer je 1000+ km per week rijdt.

Wellicht relevant voor mijn ervaring: ik rijd veel "langzame" kilometers, zowel in woonwijken als in files, en heb dus ook niet veel profijt van de droogzuigende werking.

En lelijk? Ik hoor het voor het eerst, het was mij nog niet opgevallen...

Kortom, het hangt erg af van je manier van gebruik en van wat je belangrijk vindt. Ik zou het in ieder geval niet eens overwegen om hem er niet op te zetten.

Helemaal eens, over smaak valt niet te twisten. Wel handig voor martin om verschillende ervaringen te horen.:grin:
Zelf rij ik van alles. Circa 60.000 km per jaar.
 

MarcoO2

Forumguru
Helemaal eens, over smaak valt niet te twisten. Wel handig voor martin om verschillende ervaringen te horen.:grin:
Zelf rij ik van alles. Circa 60.000 km per jaar.

Klopt helemaal. Dat is wat mij betreft juist de meerwaarde van dit soort fora. Door allerlei verschillende (praktijk!)ervaringen te horen, weet je als potentiele koper tenminste waar je op moet letten.
 

octofreak

Actief lid
Klopt helemaal. Dat is wat mij betreft juist de meerwaarde van dit soort fora. Door allerlei verschillende (praktijk!)ervaringen te horen, weet je als potentiele koper tenminste waar je op moet letten.

Idd, moet ook eerlijk bekennen dat als een nieuw model uitkomt of ik zelf weer een andere mag uitzoeken mijn activiteit op dit forum enigzins toeneemt...:24:
 

WillemJan

Forumguru
Bedankt voor alle reacties. Als ik voor de O2 zal gaan, dan is de achterruiterwisser een 'must have'. Op de laatste prijslijst zie ik die trouwens er niet meer op staan. Vandaar de vraag of dit nog wel leverbaar is.

Enne... navigatie is tegenwoordig ook een 'must have'... Zit er trouwens een navigatie CD bij of moet je die los bestellen?

Thnx... WillemJan
 

van inkel

Forumguru
Enne... navigatie is tegenwoordig ook een 'must have'... Zit er trouwens een navigatie CD bij of moet je die los bestellen?

Thnx... WillemJan

officieel moet je de DVD kopen, maar de Dealer installeerd deze meestal en dan heb je de DVD niet meer nodig.
En als de dealer moeilijk doet, kun je evt. van iemands DVD even vasthouden.;)
 

TL@

Forumguru
In mijn vorige O2 HB had ik ook geen ruitenwisser op de achterruit, nooit gemist. Heb hem ook opzettelijk niet genomen omdat het lelijk staat (vind ik)
 

WillemJan

Forumguru
Nog even een aanvullende vraag.

Tegenwoordig kan je ook 6 versnellingsbak kopen. De vraag is of deze echt zuiniger is. Bijvoorbeeld: nu rijd ik met 100 km/u 2000 toeren. Zou dat bijvoorbeeld met een 6 versnellingsbak 1800 toeren zijn bij 100 km/u?

Alvast bedankt!

Groetjes... Willem-Jan
 

octofreak

Actief lid
In mijn vorige O2 HB had ik ook geen ruitenwisser op de achterruit, nooit gemist. Heb hem ook opzettelijk niet genomen omdat het lelijk staat (vind ik)


Kijk, ben ik toch niet de enige...:aangenaam:
Los van het lelijk zijn, is het m.i. ook niet nodig.
 

octofreak

Actief lid
Nog even een aanvullende vraag.

Tegenwoordig kan je ook 6 versnellingsbak kopen. De vraag is of deze echt zuiniger is. Bijvoorbeeld: nu rijd ik met 100 km/u 2000 toeren. Zou dat bijvoorbeeld met een 6 versnellingsbak 1800 toeren zijn bij 100 km/u?

Alvast bedankt!

Groetjes... Willem-Jan

Uit ervaring kan ik zeggen dat ik met mijn O2 op dit moment 2200 toeren rij voor 120 km.u in zijn 6. Verder als ik 80 rij zit ik op ongeveer 1600 toeren. Gewoon ideaal. Ik zou het echt aanbevelen!!
 

WillemJan

Forumguru
Ik heb nog een vraag. Wie heeft er ervaring met de S2 1.4TSI? Is het een pittige auto of is deze underpowered en dus niet vooruit te branden?
Groetjes... Willem-Jan
 

Bartez

Lid
Ander vraagje over de S2:

Wie kan me het nut van de follow me home verlichting uitleggen.....ik vind dat namelijk echt zo'n hopelos onnodige optie voor mijn gevoel. Als ik die optie zou gebruiken, dan wordt de garagedeur keurig verlicht, maar niet de voordeur waar ik doorheen moet....erg maf.

Misschien begrijp ik het systeem niet of de bedoeling ervan....wie helpt me uit deze vraagstelling??? :ahum:
 
Ander vraagje over de S2:

Wie kan me het nut van de follow me home verlichting uitleggen.....ik vind dat namelijk echt zo'n hopelos onnodige optie voor mijn gevoel. Als ik die optie zou gebruiken, dan wordt de garagedeur keurig verlicht, maar niet de voordeur waar ik doorheen moet....erg maf.

Misschien begrijp ik het systeem niet of de bedoeling ervan....wie helpt me uit deze vraagstelling??? :ahum:
In ieder geval is de omgeving beter verlicht dan dat de lampen van de auto niet branden.
Hoe donkerder de omgeving is, des te meer heb je aan deze verlichting.
 
Bovenaan Onderaan