[S2] Voor de mensen met een Premium CarKit (rSAP)

RogerS

Forumguru
Een "Premium Carkit" voor auto's (minimaal Superb) geproduceerd na week 22 2010, ondersteunt zowel het rSAP als ook het HFP profiel. Ik heb beide profielen nog vorige week uitgeprobeerd met mijn Blackberry.

Uiteraard heb je met het HFP alle telefoondiensten (data etc.) nog gewoon ter beschikking.
 
@rogers met een Samsung Galaxy S2 blijkt dit toch wat ingewikkelder. De keuze tussen rSAP en HFP kun je daarin niet maken. Mijn oude Nokia E71 kon dit gelukkig wel. Als ik zo de eerste reacties weer lees is er dus (nog) geen mogelijkheid om dit te laten werken.
 
Een "Premium Carkit" voor auto's (minimaal Superb) geproduceerd na week 22 2010, ondersteunt zowel het rSAP als ook het HFP profiel. Ik heb beide profielen nog vorige week uitgeprobeerd met mijn Blackberry.

Uiteraard heb je met het HFP alle telefoondiensten (data etc.) nog gewoon ter beschikking.

Ah, kijk, dat wist ik nog niet. Ik wist wel dat ze nu veelal meteen een 3rd party carkit verkopen in plaats van de premium, die kan inderdaad alletwee. Zou er firmware zijn voor mijn premium carkit? Dat moet ik eens uitzoeken. Verwacht helaas van niet. ;)

Is dat ook degene welke de SMS mogelijkheid bezit? Dus het versturen via de RNS-510 zeg maar.
 
ah, dan heb je geen premium carkit maar waarschijnlijk een mobridge carkit, geen skoda/vag variant. Er is ook nog een andere variant, maar die word niet zoveel gebruikt door dealers en ik kan eventjes niet op de naam komen.
 

RogerS

Forumguru
Quindor ik heb toch echt de originele Skoda Premium Carkit. (Staat zelfs in het maxidot display in de rSAP modus...)
 

Vos

Nieuw lid
GalaxyS2 koppelen aan een af fabriek carkit van V.A.G

Hoi Allemaal,
Ik ben nieuw hier en ik ben op dit forumterrecht gekomen door het zoeken naar rsap problemen met mijn affabriek carkit in mijn Golf. Ja sorry geen Skoda, maar voor dit probleem en vele anderen maakt dat niet veel uit.

IK heb een Golf van oct 2010. Er zit een module onder de voorstoel die zowel het HFP (hands free protocol) als het rsap (remote sim acces protocol) ondersteund.

Mijn eerste Gsm die ik heb geprobeerd was een HTC Touchpro 2. (dit is een windows mobile toestel (6,5)) Met dit toestel kon je kiezen tuusen HFP of Rsap.
Echter rsap werkte niet lekker omdat de pairen maar 1 of 2 keer goed verliep. Daarna kwamen de bekende problemen als het "in de vliegtuigmodus" blijven hangen van de tel bij het verlaten van de auto.

Hierna heb ik een ander toestel gekocht, omdat dit voor mij een zeer hinderlijk probleem was.

Het volgende toestel was een HTC HD2. Ook windows dus naar verwachting..... JA ook hetzelfde probleem. Na hulpprogramma's van HTC te hebben ontvangen etc etc etc nog steeds hetzelfde probleem.
Vervolgens heb ik android op de HTC HD2 gezet. (gingerbraed 2.3.3 3n later 2.3.4 en 2.3.5. (een cyanogenmod versie) Na installatie van een rsap programma uit de market bvan android is deze tel PERFECT te koppelen aan de af fabriek carkit.
Ook werden de contacten perfect overgenomen en elke keer na pairen netjes bijgewerkt. En ook SMSen was gewoon mogelijk op het navigatiesysteem. zowel versturen als ontvangen.
Omdat dit toestel toch wat langzaam werd ivm met weinig geheugen en zeer veel apps heb ik dit toestel verkocht.

Door de vele lovende berichten over standaard rsap het ik gekozen voor de samsung galaxy s2.
Mijn ervaring is dat het net iets minder goed werkt dan verwacht. Het pairen loopt gewoon goed. Na het zoeken van een nieuwe telefoon word er eerst verbinding gelegd door middel van het HFP. Daarna werden alle contacten perfect overgezet.
Op dit moment moet ik na het uitstappen steeds mijn BT uitzetten anders koppelt het toestel niet goed.

Zijn er forumleden die dit probleempje herkennen en weten hoe het op te lossen is......... dan hoor ik het graag.
Na het lezen zal ik zeker meer op mijn tel kijken bij het koppellen omdat is ergens in dit forum gelezen heb dat er vragen worden gesteld over automatisch verbinding maken. Dit had ik ook op mijn HTC met Rsap app, maar op mijn galaxy s2 heb ik deze vraag niet gehad.

Ik wil vandaag of morgen mijn Nav systeem een totale reset geven en alles opnieuw instellen, omdat ik het idee heb dat er nog veel instellingen in mijn systeem zitten van oudere toestellen.

Voor degene die niet precies het verschil weten tussen rsap en hfp een korte uitleg.
Met hfp maakt het toestel verbinding met je telefoon tewijl de tel in principe zelf blijft werken. Je bedeind de tel met je carkit. En de tel gebruikt zijn eigen interne antenne waardoor de gesprekken minder helder en duidelijk zijn en er in mijn geval altijd een kleine echo hoorbaar was. Ook is smsen dan niet mogelijk.

Bij Rsap maarkt de tel verbinding met het systeem en neemt alle functies van de tel over. De tel valt hierdoor eigenlijk in de vliegtuigmodus. Er is dan ook geen date verkeer mogelijk met de tel waardoor whatapp mogelijkheden wegvallen. Wel is gewoon smsen mogelijk via het nav systeem, en er word dan gebruik gemaakt van de externe antenne waardoor het ontvangst en geluid vele keren beter is. Ook is er dan geen echo meer.

Het is een lang verhaal geworden, toch hoop ik dat er forumleden zijn die iets met deze reactie kunnen.

mvg
Vos
 

andrehj

Forumguru
Ik gebruik ook Galaxy S2 icm de premium rsap carkit, en bij mij werkt het nu perfect. Ik had eerst het probleem dat de contacten alleen werden gesynchroniseerd in HFP modus, maar dat probleem heeft zich vanzelf opgelost...
Daarna had ik nog het probleem dat slechts een deel van mijn Google contacts werd overgezet (phone contacts gebruik ik bijna niet, en SIM contacts helemaal niet). Dit kwam doordat de emailadressen van die contacten een verkeerd format hadden (deze moeten het type "other" of "overig" hebben). Sindsdien werkt alles perfect. Verbinding maken (via rsap) gaat in een paar seconden, vele malen sneller dan vroeger met mijn HTC Touch Pro2 icm een Nokia 616 (ook rsap). Ik ben dus tevreden.
Nu nog iemand vinden die uitvogelt hoe je gebruik kan maken van de data-verbinding van ja abo icm met een laptop en dan bij voorkeur via bluetooth....
 

Vos

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Ik heb vanavond heel mijn systeem gereset, ook alle gekoppelde apparaten op de galaxy verwijderd. Vervolgens opnieuw gepaired met elkaar.

Het voordeel wat ik meteen merkte is dat de carkit en de tel binnen een paar seconden volledig gepaired zijn. De eerste keer weer als hfp en meteen werden alle contacten meteen overgezet. (super).
Even later starte rsap (externe sim modus op)????

Ik weet niet of dit bij iedereen zo gaat?????? (antw?) bij al mijn andere tel moest ik kiezen tussen rsap of hfp.

Vervolgens de pincode in het display ingevoerd en opgeslagen. Tot nu toe gaat het pairen goed en volledig automatisch. Ik hoef BT op de galaxy s2 niet meer uit en aan te zetten voor het koppellen.

Het komt voor mij nu wel erg dicht bij PERFECT!

Alleen met de externe simmodus krijg ik nog steeds een foutmelding bij het updaten van de contacten. (updaten tel boek)

Maar ik ben er achter dat ik de externe sim modus uit kan zetten door de meldingen van android voor te zetten. (je vinger van helemaal bovenin het scherm naar beneden trekken) In hfp modus gaat het updaten van mijn contacten vlekkeloos.
Ik kan dus handmatig mijn contacten updaten, maar elke keer bij het pairen krijg ik dus even de melding dat het updaten mislukt is.

Wie heeft dit probleem ook??????? Ik lees dat het bij een lid van dit forum automatisch over is gegaan, maar dat zie ik nog niet gebeuren.

Ook heb ik ooit gelezen dat dit met gebruik van foto's van de contacten vaker voorkomt.
Mijn contacten staan bijna allemaal volledig in mijn tel. (naam / groep / foto/ emailadres/ adres / en verschillende tel nr's (werk/thuis/mobiel)

IK heb naar aanleiding van een eerder bericht alle emailadressen veranderd in
"overig"

Weet iemand hier misschien een oplossing voor of is dit gewoon niet mogelijk met foto's?????????

En misschien hier niet helemaal op zijn plaats, maar heeft iemand ervaring met de nieuwste kaarten voor het navigatiesysteem van vw of skoda.
Ik heb eens gelezen in een forum dat er bij de kaarten versie 7.1 een update mogelijk is waarbij ook de nederlandse spraak commando's mogelijk is.
Hiervoor is een bepaalde versie van de hardware nodig.

iemand ervaring of tips????

Gr Vos:super:
 

andrehj

Forumguru
Ik heb ook een aantal (google)contacten met een foto, en die synchroniseren goed, zowel in HFP als in RSAP modus. Gebruik je misschien een speciale rom van XDA? Op mijn GS2 staat gewoon de laatste officiële ROM van Samsung (maar met de vorige ging het ook al goed).
 
In de standaard Samsung ROM's zitten RSAP ondersteuning. Met een custom ROM verlies je deze functionaliteit dus.
Dan bied het Android RSAP programma een uitkomst. Dit gebruik ik ook op mijn HTC HD2 met custom ROM (Cyanogen) en werkt perfect!
 

Skief

Nieuw lid
hallo allemaal,

ik heb vrijdag daneindelijk mijn O2 EB ontvangen met premium carkit af fabriek. Samsung galaxy S2 koppelt gewoon beide zien elkaar. Contacten worden niet gesynct en kan dus niet bellen. Nu lees ik van alles, maar heeft iemand concreet een beschrijving hoe ik dit het beste op kan lossen?
 
@Skief
Zoals al eerder in deze discussie is genoemd moet je alle email addressen in Gmail van het type "other" of "overig" maken, dan zal alles gaan werken. Was bij mij de oplossing.
 

Skief

Nieuw lid
Wellicht een beetje blonde vraag maar ik heb geen idee hoe dit werkt en wat je hier exact mee bedoelt
@Skief
Zoals al eerder in deze discussie is genoemd moet je alle email addressen in Gmail van het type "other" of "overig" maken, dan zal alles gaan werken. Was bij mij de oplossing.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb ook een Galaxy S2. Volgens mij kun je per mailadres bij je contacten aangeven of het een mailadres voor thuis, werk of overig is. Alle gmail op overig lijkt dan het devies.
 

Skief

Nieuw lid
Top bedankt!! Het werkt formidabel! Heb alle emailadressen maar op overig gezet de amundsen nam namelijk niet alle contacten over..... maar werkt nu super.
 
Iemand RSAP alweer aan de praat na de update van de Samsung Galaxy SII naar ICS 4? Op dit moment heb ik alleen HFP weer aan de praat. Anyone?
 

andrehj

Forumguru
Samsung heeft rsap niet meer in ICS gebouwd. Maar geen nood: Je kunt rsap gewoon kopen via Remote SIM Access for Android. De eigenaar van het forum (en schrijver van de software) heeft er zelfs speciaal een S2 voor gekocht en er een sectie van het forum aan gewijd. Nadeel is wel dat je iets wat eerst gewoon op de S2 zat nu ineens bij een third-party bij moet kopen... :crazy:
 
Bovenaan Onderaan