Ruimte auto

larsy

Forumguru
ma neee lol die oude gele bakke aan die rotte palen
In NL mooi led enz...
Wij staan ver achter
(wij zijn het nieuwe Oostblok )
Hier zullen nog wel belge zitte die dat 100% kunnen beamen
 

Niels83

Forumguru
Als ik het was hier
zou ik niet naar km,s kijken en jaartal als je binne de VAG groep blijft.
BV:vw bora 1.9tdi KM,s maakt niet uit daar Moet je geen schrik van hebben
verbruik => pak minder dan benzine , 3keer tanken waar je dan met de benzine 4keer hebt vol gedaan .
Onderdelen goedkoop .
Maar dat is mijn mening (maar ik ben Belg)
Wij zijn diesel rijders :jaja:.
En betalen per jaar voor deze 1.9tdi kleine +~400€ aan taks.

de verschillen qua wegen belasting doen er niet zoveel toe. maar ik vindt leeftijd zeker wel belangrijk, geef redelijk wat geld uit dan wil ik geen oude bak. ook wil ik snufjes.

door de hoge belasting is een diesel pas lonend van 25.000 tot 30.000km per jaar. dus een 5 jaar oude auto heeft in de regel al minimaal 150.000 gelopen. als ik er nog een jaar of 10 mee wil doen heeft die al 450.000-550.000 gelopen. ga ik niet naar km's kijken dan ga ik de 10 jaar zeker niet halen.

ik staar mij niet blind op km's, maar als ik keuze heb het liefst zo min mogelijk. ik ben er wel redelijk uit dat het octavia 3 wordt.
 

Niels83

Forumguru
Tegen de winter zie je vooral in de goedkopere klasse dan mensen een auto kopen voor de winter (om bijv. naar het werk te gaan), daardoor zie je in deze periode dat de prijs wat omhoog gaat. In januari zijn alle auto's een jaar ouder, en komt er een stel extra occasions op de markt van mensen die de auto pas in januari op kenteken zetten, dus dat drukt de prijzen weer. Tegen de vakanties zijn er ook mensen die een (goedkope) auto zoeken in zie je vooral in dat segment de prijzen zakken, en die dalen weer als die auto's na de vakantie (augustus/september) weer verkocht worden.

Als je die tijd tijd hebt, dus misschien even wachten tot januari, of in december gaan shoppen en kijken welke auto's er rond de jaarwisseling beschikbaar komen bij de dealers.


de mondeo rijdt nig prima met een grote glimlach voor die paar euro aan het rijden. vandaag nog een vriendin helpen verhuizen wat een dozen kunnen er in (niet die vriendin). totdat je gaat tanken. ik 1 op 9 mijn vrouw 1 op 11. ik ben dus voor woonwerk verkeer naar de citigo verbannen. dat is wel wat spartaans met ca 100km per dag.

maar ik heb dus nog wel even, we hebben ook gewoon echt de eindejaars uitkering nodig voor deze aankoop, willen we niet aan de onvoorziene potjes moeten komen.

ik las ook dat december januari een betere tijd is omdat men van de voorraad af wil. ik zie overigens al een lichte tendens naar beneden. het zullen ook wel golf bewegingen zijn.
 

Hakar

Donateur
@larsy Daarom is rijden in België zo leuk, je moet er nog echt zelf rijden, en niet instappen en in de keurslijf mee.
Ga het vanaf vrijdag weer 3 weken doen.
Zelfde geldt overigens voor mijn eigen woon werk gebied, het volgens sommigen bijna lege maar wel Hoge Noorden van Nederland.
 

Hakar

Donateur
@Niels83 Oude bakken? tja wat is oud.
Onze Faab 1.4 16V benzine is van 2005, nu 210K op het klokje.
Bevalt prima, en na enig onderhandelen bij aankoop voor een leuk bedrag begin 2018 aangekocht.
Bij het zoeken van een geschikte auto kwam ik lezend op dit forum en fora over het hoofdmerk van de VG groep voor mijn beleving te veel aan gedoe tegen over Economisch Gehandicapte Regelkleppen, Walnoten in spruitstukken, Software die een auto terug naar af deden brengen na een update.
Dat lezen heeft ons bewust op een wat oudere auto gebracht, die door de buurt nog steeds onze nieuwe auto wordt genoemd.

Ons Pugje 205 is van 97, dus uit de vorige eeuw, rijdt nog prima, vergt iets meer DIY onderhoud, en je kan er heel veel mee.
Kunnen 5 personen in, kan met minder personen een berg aan spullen in mee, en verbruikt soms nog minder dan de Faab.
Heeft niet veel snufjes, maar wel een hoop karakter, en ik lach me altijd een breuk wanneer ik de semi snelle jongens met een nieuwere auto de achterkant van de Pug laat zien direct na het accelereren.

Voordeel van de Pug t.o.v. Faab.
Wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan, dus minder kwijt aan kosten :cheers:
 

Niels83

Forumguru
@Niels83 Oude bakken? tja wat is oud.
Onze Faab 1.4 16V benzine is van 2005, nu 210K op het klokje.
Bevalt prima, en na enig onderhandelen bij aankoop voor een leuk bedrag begin 2018 aangekocht.
Bij het zoeken van een geschikte auto kwam ik lezend op dit forum en fora over het hoofdmerk van de VG groep voor mijn beleving te veel aan gedoe tegen over Economisch Gehandicapte Regelkleppen, Walnoten in spruitstukken, Software die een auto terug naar af deden brengen na een update.
Dat lezen heeft ons bewust op een wat oudere auto gebracht, die door de buurt nog steeds onze nieuwe auto wordt genoemd.

Ons Pugje 205 is van 97, dus uit de vorige eeuw, rijdt nog prima, vergt iets meer DIY onderhoud, en je kan er heel veel mee.
Kunnen 5 personen in, kan met minder personen een berg aan spullen in mee, en verbruikt soms nog minder dan de Faab.
Heeft niet veel snufjes, maar wel een hoop karakter, en ik lach me altijd een breuk wanneer ik de semi snelle jongens met een nieuwere auto de achterkant van de Pug laat zien direct na het accelereren.

Voordeel van de Pug t.o.v. Faab.
Wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan, dus minder kwijt aan kosten :cheers:

tuurlijk kun je een auto van 10 of zelfs 20 jaar oud kopen, met veel km op de teller. kan prima alleen is naar mijn mening de kans dat er veel onderhoud nodig is wel groter. met laten we zeggen 25.000km per jaar, nog eens 2ton rijden met een benzine met al 2 ton op de teller is niet kosteloos, als het redelijker wijs al lukt. dus zal hij met in mijn geval met 5 jaar al vervangen moeten worden.

ik rij minimaal 25.000km per jaar eerder 30.000, daar gaat een groot deel van nog met caravan. Het liefst koop ik nu een auto waar ik gewoon een jaar of 8-10 jaar mee doe. dus grofweg moet die nog 2,5 ton mee gaan.

jouw verhaal over de kinderziektes in nwe auto's zal wel kloppen, maar die zaten even zo goed in jouw model auto, alleen die exemplaren zijn inmiddels allemaal naar Polen ed.

over je 205, helemaal mooi dat jij daar blij van wordt. ik vond ze 1997 al enorm lelijk, dat is niet veranderd. dus karakter zeker, maar niet al het karakter is positief.

en daarbij wil ik wel zien hoe je 2 kleine kinderen mee gaat nemen naar zuid-frankrijk het liefst met caravan, zonder extra fysio kosten.
 

Hakar

Donateur
Nergens in dit draadje gelezen dat je ook nog op zoek was naar een voiture die de hoofdprijs in de photoshoots op het festival van Cannes moest winnen.

Dat van die 2 kinderen en een caravan en geen extra fysio kosten valt wel mee hoor.
Pugje 205, Eribaatje, twee kinderen 7 en 9 jaar oud.
Eriba volgepakt met wat nodig was om te kleden, slapen en een beetje fris blijven ruiken.
Slaaptentje voor de kinderen er bij.
In twee dagen lekker op zijn gemakkie naar camping Spiaggia bij Mandello del Lario.
 

Niels83

Forumguru
Nergens in dit draadje gelezen dat je ook nog op zoek was naar een voiture die de hoofdprijs in de photoshoots op het festival van Cannes moest winnen.

Dat van die 2 kinderen en een caravan en geen extra fysio kosten valt wel mee hoor.
Pugje 205, Eribaatje, twee kinderen 7 en 9 jaar oud.
Eriba volgepakt met wat nodig was om te kleden, slapen en een beetje fris blijven ruiken.
Slaaptentje voor de kinderen er bij.
In twee dagen lekker op zijn gemakkie naar camping Spiaggia bij Mandello del Lario.

Het lijkt er nu op dat mensen denken dat ik een auto zoek zonder budget.. dat is niet het geval. wel met een budget. voor de 8000 euro die ik als budget hebt kun je heel makkelijk een 6 jaar oude auto kopen met minder dan 180k op de teller.. uiteraard wil ik nog nieuwer voor dit geld.
maar ik gacdus niet dat geld uitgeven aan een 10+ jaar oude auto. en jah ik moet een auto wel mooi vinden.

Ik zocht een overbruggings auto die mocht max 700 koste . dus rij nu een prima oude mondeo. Nu dus rustig de tijd om wat te zoeken. En dan geen oud hok, maar gewoon een mooie grote auto.

Fijn dat je blij bent met je 205, maar je kan mij niet vertellen dat ik met mijn 1,90 goed voor een kind in kinderstoel kan zitten en er ook nog een buggaboo mee kan..
 

laagvlieger

Forumguru
Is de Roomster eigenlijk al vermeld? Zeker op de achterbank ruimer (ook in de breedte) dan de Fabia en kofferbak is qua grootte aan te passen doordat de stoelen op rails staan. voor die € 8000 kan je al wat vinden vanaf modeljaar 2011 (facelift).
 

Niels83

Forumguru
behalve dat de roomster niet zo mooi is, is de kofferruimte zo'n 50liter minder dan de fabia en ik wilde meer. nu kunnen de stoelen wel naar voren, maar ook daar wil ik meer ruimte. maar het belangrijkste is dat er nauwelijks diesels zijn met fijne km stand. voor het zelfde geld koop ik ik 3 jaar jongere fabia met 40.000km minder.
dus de Roomster wordt het zeker niet.
 

EdK

Forumguru
behalve dat de roomster niet zo mooi is, is de kofferruimte zo'n 50liter minder dan de fabia en ik wilde meer. nu kunnen de stoelen wel naar voren, maar ook daar wil ik meer ruimte.

Tsjs JIJ vind de Roomster niet mooi ! niet erg maar gaarne niet voor een ieder praten !
En ja de stoelen kunnen naar voren maar kunnen ook in 3 delen verwijderd worden.
En FAb1 en nu de 3 , maar de RR heeft zeker meer ruimte om dingen in te stampen dan de Fabia's ....
Kreeg zelfs meer spullen in een RR dan in een Yeti...

Dus tsja kan alleen maar concluderen dat hij afvalt omdat JE hem niet mooi vind, is prima hoor !!! :pardon:
 

Niels83

Forumguru
Tsjs JIJ vind de Roomster niet mooi ! niet erg maar gaarne niet voor een ieder praten !
En ja de stoelen kunnen naar voren maar kunnen ook in 3 delen verwijderd worden.
En FAb1 en nu de 3 , maar de RR heeft zeker meer ruimte om dingen in te stampen dan de Fabia's ....
Kreeg zelfs meer spullen in een RR dan in een Yeti...

Dus tsja kan alleen maar concluderen dat hij afvalt omdat JE hem niet mooi vind, is prima hoor !!! :pardon:

nou eigenlijk vooral omdat er 1 auto is die binnen voorkeuren valt en die is al weer een stuk ouder dan mijn eerste voorkeur heeft. zijn mogelijk weinig diesels verkocht of in ieder geval nog op de Nederlandse markt op dit moment. als ik voor het zelfde geld een nieuwer model octavia koop is de roomster misschien wat te duur.
 

laagvlieger

Forumguru
En ja de stoelen kunnen naar voren maar kunnen ook in 3 delen verwijderd worden.
En FAb1 en nu de 3 , maar de RR heeft zeker meer ruimte om dingen in te stampen dan de Fabia's ....

Inderdaad, simpelweg een simply clever auto! Jammer dat slechts weinigen dat zo zien :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan