Ruimte auto

ertromp

Forumguru
Dat zijn zeker betrouwbare modellen al is het steeds moeilijker om goed plaatwerk te vinden zoals de achter spartborden. Je zult af en toe aan het laswerk moeten. Voor TS’ er niet de oplossing vrees ik al is een T model betreffende ruimte perfect en onderdelen voor motor en onderstel zijn prima te betalen
 

Rallye

Forumguru
Grootste nadeel daarvan is dat je bepaalde delen van Nederland daarmee niet meer in mag. Nu zijn dat alleen nog de delen waar je toch niet wilt zijn ;) (Amsterdam, Utrecht centrum), maar milieuzones zijn net besmettelijke ziektes...….

Wat wordt gezocht is een zo goedkoop mogelijke zo modern mogelijke diesel, met ruimte. Met name het eerste vereiste maakt het moeilijk......
 

ertromp

Forumguru
Grootste nadeel daarvan is dat je bepaalde delen van Nederland daarmee niet meer in mag. Nu zijn dat alleen nog de delen waar je toch niet wilt zijn ;) (Amsterdam, Utrecht centrum), maar milieuzones zijn net besmettelijke ziektes...….

Wat wordt gezocht is een zo goedkoop mogelijke zo modern mogelijke diesel, met ruimte. Met name het eerste vereiste maakt het moeilijk......
Ze zijn er ook in benzine hoor die mooie Benzen ;) en dan tegen een klassieker verzekering en wegenbelasting vrij. Wat wil je nog meer
 

Niels83

Forumguru
Ze zijn er ook in benzine hoor die mooie Benzen ;) en dan tegen een klassieker verzekering en wegenbelasting vrij. Wat wil je nog meer

in iedergeval geen hobby. een oldtimer koop je als liefhebberij en is zelden economisch een slimme auto. daarnaast vindt ik dit een extreem lelijke auto, die echt niet antwoord mijn vraag is.
 

Niels83

Forumguru
Grootste nadeel daarvan is dat je bepaalde delen van Nederland daarmee niet meer in mag. Nu zijn dat alleen nog de delen waar je toch niet wilt zijn ;) (Amsterdam, Utrecht centrum), maar milieuzones zijn net besmettelijke ziektes...….

Wat wordt gezocht is een zo goedkoop mogelijke zo modern mogelijke diesel, met ruimte. Met name het eerste vereiste maakt het moeilijk......

precies en goedkoop mogelijk valt wel mee, want voor een 6000 euro koop je een berlingo of kangoo uit 2011 met minder dan 150k op de teller. mijn budget is 2k extra...

wat me wel opvalt is dat je wel octa's vindt in mijn prijsklasse, maar dan komt er nog zo'n 500 totv750 bij voor afleveringspakketen. Ik wil natuurlijk wel een goede auto met wat garantie kopen.
 

Niels83

Forumguru
mijn shortlist is nu toch de octavia of een Peugeot 308sw. die laatste is een stuk goedkoper, dus meer keuze en lagere km stand. maar heeft wel minder ruimte.

een tijd geleden zocht ik ook toen leken ze wat goedkoper dan nu. Is er nog een juist moment om een auto te kopen?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
De 308SW is serieus krapper op de achterbank, zeker als je kids hebt wel iets om rekening mee te houden. En een Peugeot met 1.6 THP motor moet je eigenlijk laten staan, hebben veel problemen.
 

brepus13

Forumguru
Ik had de perfecte Octavia voor je.... deze is helaas ingeruild nu. Er komt de komende tijd wel een superb beschikbaar die zeker voldoet aan je wensen, hij is alleen wel iets duurder :-)
 

turboturbo

Forumguru
Heb in een 308SW van de eerste generatie (tot bj 2014) wel eens een lange rit gemaakt. Ik dacht met de 1.6 benzine motor.
Wat me is bijgebleven is, is hoe vreselijk sloom dat ding was.
Begrijp me goed, ik weet niet hoe de 1.6 16V (dus turbo-loze) motor van VAG in de Octavia II presteert, maar dit hield niet over.
Gewicht van beide auto’s lijkt min of meer gelijk (bijna 1200KG)
 

CDK

Forumguru
Laat de Peugeot links liggen als je een betrouwbare auto wilt. Veel slechter kan je het niet treffen! Ik weet uit m’n omgeving 3 horror gevallen te melden.
 

Niels83

Forumguru
Heb in een 308SW van de eerste generatie (tot bj 2014) wel eens een lange rit gemaakt. Ik dacht met de 1.6 benzine motor.
Wat me is bijgebleven is, is hoe vreselijk sloom dat ding was.
Begrijp me goed, ik weet niet hoe de 1.6 16V (dus turbo-loze) motor van VAG in de Octavia II presteert, maar dit hield niet over.
Gewicht van beide auto’s lijkt min of meer gelijk (bijna 1200KG)
op papier doet de diesel meer dan de octavia, de testen die ik gelezen heb zeggen dat ook. maar na een stage 1 chip is dat weer redekijk gelijk ws.

de peug is 75 kilo zwaarder uit mijn hoofd, valt daardoor wel net een tarief hoger uit. dat tegen de krappere achterbank maakt dat de meter meer naar de octavia gaat.

dat aangevuld met corne zegt. ik zeg zelf altijd dat ik geen franse auto wil vanwege het gedonder.
 

Niels83

Forumguru
zelfs op peugeot fora wordt de 308 met de 1.6tdi van voor 2015 afgeraden. dus mijn shortlist is toch weer terug naar octavia hoewel de leon een goede 2de kan zijn
 

larsy

Forumguru
Als ik het was hier
zou ik niet naar km,s kijken en jaartal als je binne de VAG groep blijft.
BV:vw bora 1.9tdi KM,s maakt niet uit daar Moet je geen schrik van hebben
verbruik => pak minder dan benzine , 3keer tanken waar je dan met de benzine 4keer hebt vol gedaan .
Onderdelen goedkoop .
Maar dat is mijn mening (maar ik ben Belg)
Wij zijn diesel rijders :jaja:.
En betalen per jaar voor deze 1.9tdi kleine +~400€ aan taks.
 

larsy

Forumguru
Ja wist dat het duurder was in NL. Maar zo duur !

Mijn s3 1.6tdi zal zo rond de 350€ per jaar zijn .
En de 1.5 benzine zal zo een +_100€ minder zijn per jaar .
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
een tijd geleden zocht ik ook toen leken ze wat goedkoper dan nu. Is er nog een juist moment om een auto te kopen?

Tegen de winter zie je vooral in de goedkopere klasse dan mensen een auto kopen voor de winter (om bijv. naar het werk te gaan), daardoor zie je in deze periode dat de prijs wat omhoog gaat. In januari zijn alle auto's een jaar ouder, en komt er een stel extra occasions op de markt van mensen die de auto pas in januari op kenteken zetten, dus dat drukt de prijzen weer. Tegen de vakanties zijn er ook mensen die een (goedkope) auto zoeken in zie je vooral in dat segment de prijzen zakken, en die dalen weer als die auto's na de vakantie (augustus/september) weer verkocht worden.

Als je die tijd tijd hebt, dus misschien even wachten tot januari, of in december gaan shoppen en kijken welke auto's er rond de jaarwisseling beschikbaar komen bij de dealers.
 

EdK

Forumguru
Wel @Cordoba weet niet of je verhaal momenteel opgaat
F
Door de nieuwe keuring op nieuwe wagens en waar de hogere kosten niet doorberekend mochten worden maar toch gebeurd is de verkoop van nieuw aardig ingekakt en de 2e hands handel is hierdoor flink gestegen
Tsja en waar veel vraag naar is daar betaal je in algemeen ook meer voor !

Mijn ervaring met kopen en verkopen is toch echt dat het grootste deel aan jezelf ligt en hoe goed je bent in het onderhandelen met een dealer / verkoper en dat de periode van het jaar minder van doen is
 

brepus13

Forumguru
Ja wist dat het duurder was in NL. Maar zo duur !

Mijn s3 1.6tdi zal zo rond de 350€ per jaar zijn .
En de 1.5 benzine zal zo een +_100€ minder zijn per jaar .

Mijn superb 1.6 TDI doet 128€ per maand alleen aan wegenbelasting... wees maar blij dat je in België rond rijdt ;)
 

larsy

Forumguru
Ja dat is wel veel aan wegenbelasting ..
(Maar die wegen in NL zijn dan ook prima)
En hier in BE. totaal niet “ incl. De verlichting”
 

EdK

Forumguru
En hier in BE. totaal niet “ incl. De verlichting”
Volgens mij was het zo dat de wegen van Belgie het best verlicht zijn....
Hier gaat nog steeds de snelweg verlichting s'nachts uit in grote delen.
Nu ben ik daar echt niet treurig om, want rij liever in het donker op de koplampen dan met een zooi verlichting op palen langs de weg
 
Bovenaan Onderaan