RS245 en stage 1(+) tuning

Jooo...

Forumguru
Is het nu ook al niet dat er sedert MY19 maar aan 1 zijde van de auto een demper zit en aan de andere kant enkel het sierstuk?

Heb daar indertijd die lijst met veranderingen gelezen maar ben al deels vergeten wat er in stond. :D
 

Jooo...

Forumguru
Wat op mijn bestelbon staat (te veel info wellicht maar kom):

Codificatie: 20190329 2019 5E56UD E00 1Z1ZLH 3883059
Opties: WB5 WB3 YOU W1E 0VH RA3 9S0 KA2 PH8 PXM PL7 PSC 4E7 PG2 PWI PT8
Uw Skoda OCTAVIA COMBI Model 2019
Model 5E56UD E00 OCTAVIA COMBI RS RS 2,0 TSI 180 kW 7-speed automat. Cylinderinhoud : 1984 cm³ - 11 PK Emissienorm (94/12/EEG) : EU6 Gemiddelde CO2 uitstoot : 141 gr/km (ter indicatieve titel)
Buitenkleur 1Z1Z Black Magic
Interieurkleuren LH 010. Interieurkleur - 010. Interieurkleur : Satin Black - Red Stitching
WB5 Pack RS Comfort : - FRONT ASSIST incl. city-ANB voor ACC low - Wagengereedschap en krik - 230 V stopcontact - Verwarmbare ruitensproeiers vooraan - Parking Distance Control voor- en achteraan - Voetgangersbeschermingsmaatregelen uitgebreid en anticiperend - ACC (Adaptive Cruise Control) voor DSG aut. versnellingsbak - Zonder Speed Limiter - Centrale armsteun vooraan JUMBO BOX met 2 USB aansluitingen achteraan - Mistlichten vooraan (geïntegreerd) - Radiaal ruimtebesparend reservewiel (5-gats) - Verwarmde zetels vooraan, individueel regelbaar - KESSY : centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, Keyless Entry en Keyless Go
WB3 Pack RS GPS : - SMARTLINK+ - SD-kaart (Europa) - Zelfdimmende binnenspiegel - Multifunctionele sensor voor het aansturen van veiligheidssystemen - AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent - Middenconsole met afsluitbaar opbergvakje en Media Holder - DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning - Infotainment navigatiesysteem AMUNDSEN - Infotainment Online - Radio Standard (Gen2) - Spraakbediening - LANE ASSIST (rijstrookhulp) - Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi)
W1E RS Challenge Plus Package : - Challenge Plus RS - zwarte uitlaatpijp a chteraan - Zwarte uitlaatpijp achteraan - Elektrisch verstelbare, verwarmbare, inklapbare, zelfdimmende buitenspiegels met instapverlichting en geheugenfunctie - SMARTLINK+ - DCC - DYNAMIC CHASSIS CONTROL, met DRIVING MODE SELECT - Demping achteraan - Demping vooraan - DCC RS - ECO-functie voor rijprofiel - Parking Distance Control voor- en achteraan - Zelfdimmende binnenspiegel - Elektrisch verstelbare lendensteun zetels vooraan - Boordcomputer met MAXI DOT-kleurenscherm - Radio Standard (Gen2) - 3-puntsveiligheidsgordels vooraan verstelbaar - Zetelbekleding - Alcantara leder - Elektrisch verstelbare zetels vooraan t geheugenfunctie voor de bestuurderszetel - Sleutels voor centrale deurvergrendeling - 3 inklapbare sleutels met afstandsbediening - Performance Sound Generator
RA3 CANTON Sound System met 10 luidsprekers, digitale equalizer, subwoofer : - Opbergvakken in bagageruimte - Sound System CANTON - 10 luidsprekers, digitale equalizer, subwoofer
9S0 Virtual Cockpit - Digital Instrument Panel
KA2 REAR VIEW CAMERA - Achteruitrijcamera
PH8 Panoramisch open dak : - Zonder brilhouder - Panoramisch open dak - 2 leeslampjes vooraan
PXM Lichtmetalen velgen 7,5J x 19" XTREME - Black Polished : - Categorie 4 - Wieldoppen voor lichtmetalen velgen - standaard SKODA logo - Lichtmetalen velgen 7,5J x 19" XTREME - Black - Banden 225/35 R19 88Y - Bandenleverancier voor EU-landen
PL7 3-spakig multifunctioneel en verwarmbaar lederen stuur met DSG peddels (voor radio en telefoon) : - 3-spakig multifunctioneel verwarmbaar lederen stuur met DSG peddels - Controlenummer fabrie
PSC Adaptive Cruise Control - tot 160 km/h met Speed Limiter en voetgangerbescherming : - FRONT ASSIST incl. city-ANB voor ACC low - Voetgangersbeschermingsmaatregelen uitgebreid en anticiperend - Automatische afstandsregeling (met follow to stop) en snelheidsbegrenzer
4E7 Elektrische opening en sluiting van het kofferdeksel
PG2 Dakrailing - zwart glanzend : - Dakrails - RS - Zwart brilliant
PWI TRAVEL ASSISTANT - verkeersbordenherkenning, met infotainment navigatiesysteem COLUMBUS : - SMARTLINK+ - Geïntegreerde kaarten - Europa - Zelfdimmende binnenspiegel - Multifunctionele sensor voor het aansturen van veiligheidssystemen - Met verkeersbordenherkenning - AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent - Boordcomputer met MAXI DOT-kleurenscherm - Infotainment navigatiesysteem COLUMBUS - Infotainment Radio COLUMBUS - LANE ASSIST (rijstrookhulp)
PT8 Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi), LTE, rSAP, en spraakbediening : - Middenconsole met afsluitbaar opbergvakje en Media Holder - Spraakbediening - Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi), LTE, rSAP
YOU SKODA CONNECT - Infotainment Online 1 jaar : - Infotainment Online
0VH Wagendocumentatie in Nederlands

Ik denk dat het geen RS245 performance is, aangezien de PG2 optie erbij staat (zwart glanzende dakrails)
 

Jooo...

Forumguru
ik zie nergens VAQ staan.. het kan wel zijn dat het een verborgen optie is die je mee krijgt met het Challenge Plus RS paket.. ik zal het eens navragen mocht je interesse hebben :)

waaraan je het kan zien is als je in de drive mode gaat en dan op individual en dan zal je zien staan differentieel als dat er staan heb je een VAQ anders niet :)

Normaal staat het er gewoon tussen in de lijst als XDS sperdifferentieel aanwezig is. Zowel in een pakket als losse optie. Heb daarjuist mijn bestelbon eens bekeken.
 

Tuner111

Forumguru
bij me staat echt VAQ @Jooo... :D maar hij zal het wel snel merken hé.. als de wagen in de bocht naar binnengaat en je voelt hem echt trekken heeft hij ene :)
 

Rallye

Forumguru
Als ik de Duitse en de Belgische configurator zie, dan bestaat er geen RS245 op zich meer. Alleen maar een RS, maar wel met 180kw. Sperdifferentieel kan ik niet meer apart toevoegen. Standaarduitrusting kan ik niet vinden.
 

Bijlagen

  • CarCard 2.pdf
    311,4 KB · Weergaven: 7
  • CarCard_145307828.pdf
    160,9 KB · Weergaven: 4

Rallye

Forumguru
Aangezien ik geen standaarduitrusting heb kunnen vinden:
- waar blijkt dat er inderdaad geen sper aanwezig is in de RS met 180kw (linkje); en
- wat is de accessoirecode mocht toch iemand de sper willen bestellen?

Inderdaad heb ik ook gelezen dat sinds de MLTP één van de uitlaten een, op zijn Duits, “attrappe” is.
 

Kurtje

Forumguru
Hier staat duidelijk dit in die brochure:

"2.0 TSI 230PS is replaced by the 2.0 TSI 245PS on vRS and includes an electronic limited slip differential (VAQ)"

Lijkt me dat er dus wel een sper inzit...
 

Jooo...

Forumguru
Hier staat duidelijk dit in die brochure:

"2.0 TSI 230PS is replaced by the 2.0 TSI 245PS on vRS and includes an electronic limited slip differential (VAQ)"

Lijkt me dat er dus wel een sper inzit...
Idd! Heb er gewoon over gekeken :pardon:
 
Bovenaan Onderaan