Roomster een heerlijk saaie auto...

EdK

Forumguru
Tsja niets verkeerds aan hoor een Caddy Maxi.
Heb er één zakelijk als 2 zitter, nu een ruim jaar oud.
En 2.0 TDI met wat extra luxe.
En oké is wat meer bedrijfswagen dan de RR (ook 4jaar privé gehad ) maar zeker geen verkeerde wagen.
Kan er veel in kwijt tov de standaard lengte die eigenlijk net iets te klein was.
Maar privé is deze ook goed te rijden en zeer handig als je vaak veel spullen mee moet nemen.
Alleen de dode hoek aan rechterzijde is giga en vaak dat ik collega even moet vragen om te kijken of er verkeer aan komt.
Vloegel zat er in schuifdeur rechts nog een raam in waardoor je kon zien wat er rechts gebeurde.
Zou zeggen veel plezier met de Caddy
 

AGTon

Forumguru
Nieuwsbericht 4 januari 2022 "Skoda herintroduceerd de Roomster op verzoek van vele fans"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Captain Hook

Forumguru
@AGTon Ja vast... jij gelooft zeker nog in sprookjes? ;)
Nog gaver lijkt het me als ze een Roomster-achtig model uitbrengen als EV! En dan ook de prijs bescheiden houden.

____________________________________________________

Vandaag was het weer eens tijd voor wat nieuw schoeisel voor onze Roomster.
Na 7 jaar begonnen de oude Vredestein Quatracs teveel uit te drogen (droogtescheuren in de wangen) en de voorbanden zaten al weer ruim onder 4mm profiel.
Tijd voor nieuw rubber dus.

Afgelopen weken diverse offertes opgevraagd waarbij ik 3 verschillende merken banden had gevraagd bij diverse garages.
De keus ging tussen (wederom) een set Vredestein Quatracs 5, Falken EUROALLSEASON AS210 of de Goodyear VECTOR 4SEASONS GEN2.
Waarbij ik het liefst de Goodyear eronder wilde hebben (die testen net nog wat beter dan de Vredenstein). En de Falken kwam qua prijs/prestatieverhouding goed uit de bus.

Afijn, offertes opgevraagd bij Kwikfit, Skoda garage, Profile, lokale vakgarage en nog een ander lokaal bandenbedrijf (die letterlijk bij mij om de hoek zitten op een industrieterrein).

Ik viel van de ene verbazing in de andere.
Je kunt uiteraard bij b.v. autobandenmarkt de banden, redelijk goedkoop, thuis laten bezorgen en dan zelf een montagegarage kiezen. En dan de montagekosten apart bij die garage afrekenen.

Ik schrok gewoon van de prijsverschillen.
Kwikfit vroeg uiteindelijk voor een complete set (195/55R15H) 600 euro
Profile vroeg hiervoor 566 euro
Skoda garage had geen tijd/zin om überhaupt een prijsopgaaf te doen. :shutup:
Lokale vakgarage vroeg 512 euro.
De industriële bandenboer deed het voor 428 euro!

Mag je raden waar vanmiddag de nieuwe verse Goodyears gemonteerd zijn...
En qua service was het ook nog eens top. Gewoon tijd voor een praatje en wat bandengeneuzel. Geen overhaast gedoe en een ultramoderne balanceerstation plus een beschaafde en voorzichtige manier om de banden van/op de lmv's te krijgen.
Daarnaast ook keurig vragen op welke bandenspanning ik ze wilde hebben. En het nadrukkelijke advies om over 1 a 2 honderd kilometer nog ff de wielbouten met een momentsleutel na te trekken. Ik mocht daar ook nog bij hun voor langskomen; no problemo.

M.a.w. het bestaat nog! De lokale vakman die EN goedkoop, EN klantvriendelijk is.
Oh, en het zijn gewoon 'verse' banden, met een DOT code van 2421 m.a.w. week 24 2021 (juni van dit jaar)

Zo zie je maar weer, een rondje offertes kan zo maar een flinke smak geld schelen. :jaja:



 

EdK

Forumguru
Goh dat jij bij Kwikpit en Profile zomaar een offerte hebt ontvangen ?
Bij beide firma's zit ik nu nog steeds te wachten op een offerte samen met euromaster.
Daartegen was me dealer wel snel met een prijs maar daar viel ik bijna toen van achterover.
En ja ook de lokale bandenboer die een kleine 2 km van huis is was ik goedkoopst uit toendertijd.
( dit was toendertijd voor me Yeti waar ik offerte voor 4 stalen velgen met winterbanden had opgevraagd )


En ja sindsdien kom ik alleen nog maar bij hun, vakbekwaam, en staan meteen klaar.
Had met Fab een band die langzaam leegliep, even langsgegaan en half uurtje later had men de lek gevonden en al gerepareerd en kreeg de schroef van me werkgever weer mee terug....

En sindsdien mail ik ze met een prijsopgave en dezelfde dag heb ik antwoord, en die prijs toets ik op internet met de drie euromaster, kwikpit en Profile...
En ja zijn tot heden steeds duurder met hun prijs..

Dus tsja Kapitein Haak het verbaast me niet dat je verbaast was over je lokale bandenman bij je om de hoek
 

Okki

Donateur

Canon-Eye

Forumguru
Bron kan in ieder geval niet correct spellen ;)
Dit zegt op zichzelf tegenwoordig niet veel meer: dat verschijnsel komt voor op letterlijk alle mogelijke opleidingsniveaus. Zelfs correctoren van zg. kwaliteitskranten lezen daar steeds vaker overheen.
"Stam+t" is dood, voltooid deelwoord met dt daarentegen springlevend... :pardon:
 

Okki

Donateur
Te ambitieus waarschijnlijk....


Bernhard Maier treedt op 31 juli 2020 terug als directievoorzitter van ŠKODA AUTO a.s., na bijna vijf jaar leiding te hebben gegeven aan de onderneming.
 
Bovenaan Onderaan