Mercedes-Benz gaf medio jaren ‘90 al aan (met intro van de eerste C-klasse) geen auto meer te bouwen voor de zoveelste eigenaar (niet lang daarna werd pijnlijk duidelijk wat men daarmee bedoelde, gelukkig ging dat later weer beter) dus als het 250.000/300.000 mee gaat vind de industrie het meer dan prima.
Mazda bouwt dan weer technisch top maar roesten voor de 300.000 onder je weg, is geloof ik ook pas een paar jaar iets beter onder controle. VAG heeft een decennium geleden ook wat grappen uitgehaald die de betrouwbaarheid onderuit haalden en je met de meeste blokken niet probleemloos meerdere tonnen kon rijden, wat mede bijgedragen heeft aan het huidige imagoprobleem. Ook zij lijken lering getrokken te hebben.
Zo is er bijna overal wel wat, daarom hou ik het het liefste een beetje basic, geeft hopelijk de minste problemen. Fingers crossed, tot op heden ben ik ontzettend positief verrast door mijn Faab en hoop ik er 150.000km(= 10 jaar) mee te kunnen rijden. Zwaar leven heeft ‘ie niet want daarvoor hebben we nog een dikke Japanse alleskunner (de groene Superb gaat het niet worden, de RAV4 is 4 jaar oud en kan eigenlijk nog jaaaaaaren mee)