Rijtest O3 Combi

Michel

Forumguru
De auto is zeker niet sprankelend inderdaad, daar geef ik AW gelijk. Het geeft niet het "wauw" gevoel zoals Audi dit heeft met z'n ledjes. Audi geeft veel meer emotie dan Skoda.

Audi vind ik juist niet "wauw" met die LED verlichting. Ik heb het niet zo op die Halfords plakstrip verlichting. Ik rijd liever in een conservatiever model dan zo'n "priemiejum" Audi met van die feestverlichting. Ach, zoveel mensen, zoveel smaken...
 

CharlesTucker

Forumguru
Persoonlijk vind ik dat het Audi als een van de weinigen redelijk (redelijk, niet goed) gelukt is om die LED's een beetje fatsoenlijk te integreren, maar ook bij Audi blijft het toch meer kitsch als kunst. Volvo doet het ook aardig, maar "wauw" is het allemaal niet. De rest wat ik onderweg zie doet me inderdaad direct aan "Halfords" denken, of Chinese eBay shops (5 meter led-strip, 120 leds per meter voor 12USD, inclusief verzendkosten). En wat ik dan helemaal geen gezicht vind is de witte LED verlichting aan hebben, in combinatie met dimlichten met een wat warmere kleur, yikes. Jammer wel, want het lijkt me in principe wel een goed idee om voor je permanente verlichting een energiezuinige en duurzame variant te gebruiken, LED's dus.
 

sitechris

Donateur
Ik heb in mijn Leon full-led verlichting. Ik moet zeggen dat ik dat wel erg mooi vind staan. Geeft de auto toch net even wat meer uitstraling.
 

Fean

Forumguru
Ik vind de leds wel typerend voor Audi. Het is wel een gegeven dat met m'n huidige Audi mensen eerder naar rechts gaan op de snelweg. Even ervoor schieten is ook vele malen minder. Dat merk je duidelijk als een andere auto mee krijgt, men gaat gewoon minder snel naar rechts. Dit heb ik overigens ook met BMW, ik heb 4 maanden een 320 coupe mogen rijden (idd die drugsauto;)). Veel mensen gaan gelijk naar rechts. Ergens komt daar een soort respect naar boven... het blijft vaag. Natuurlijk zijn er mensen die hier lak aan hebben, maar bij het merendeel van de automobilisten merk je dit wel degelijk. Probeer het eens met een polo...zonder gekheid, automobilisten willen bijna helemaal niet naar rechts. (sorry maar ik ben nu eenmaal een rechts rijder overigens zonder bumper te kleven..)

Audi is inderdaad zeer clinisch, de laatste A3 vind ik iets minder geworden maar toch heeft die 4 ringen veel klasse. Veel mensen hebben daar een zwak voor en het roept iets op. Het is erg prettig aan te komen rijden met een "premium" dat is gewoon een feit, maarja die prijs is wel erg hoog voor dat gevoel. Als je het financieel kan vooroorloven en je hebt het er voor over...absoluut. Ik wed dat als mensen hier 100k+ extra per jaar gaan verdienen dat ze niet meer voor een Skoda kiezen maar voor een "premiumjum" auto. Ondanks dat ik een Skoda heb besteld ga ik dit allemaal wel missen.
 

EdK

Forumguru
Ik wed dat als mensen hier 100k+ extra per jaar gaan verdienen dat ze niet meer voor een Skoda kiezen maar voor een "premiumjum" auto.

Wel dan zou je bij deze je weddenschap hebben verloren.
Een wagen is bedoeld om me van A naar B te brengen en iets luxer dan openbaar vervoer, wel dan is Skoda het ultime waar voor me geld product

tsja simply clever
 

Fean

Forumguru
Wel dan zou je bij deze je weddenschap hebben verloren.
Een wagen is bedoeld om me van A naar B te brengen en iets luxer dan openbaar vervoer, wel dan is Skoda het ultime waar voor me geld product

tsja simply clever

Je hebt uitzonderingen. Maar je beargumentatie vind ik overigens erg bedroevend.
 

sitechris

Donateur
@Faen: eens mbt uberholprestige. In een BMW/Audi gaan mensen veel eerder voor je aan de kant. Nadeel.....bij invoegen op de snelweg laten mensen je met een BMW of Audi veel minder snel ertussen. Dan heb je juist last van het logo, of eigenlijk van jaloerse mensen die ook in een dergelijke auto willen rijden en die dat op die manier laten blijken. Heb ik in mijn vorige BMW's heel veel last van gehad. In een Octavia overkwam me dat echt nooit.
 

CDK

Forumguru
@ Fean, voor bijna 20k MINDER, had ik een A6 kunnen rijden, maar na een proefrit heb ik afgehaakt, ben toch voor de S2 gegaan, weliswaar full options, maar de Skoda rijd simpelweg net zo goed, alleen bied de Skoda veel meer ruimte aan bestuurder en bijrijders!

SIMPLY CLEVER!

greetz Corné
 

Canon-Eye

Forumguru
Veel mensen gaan gelijk naar rechts. Ergens komt daar een soort respect naar boven...
Nee hoor, dat heeft - althans in mijn geval - helemaal n i e t s met respect te maken, maar gewoon met de praktische inschatting dat ik van een redelijk snel naderende BMW, Audi of Mercedes mag verwachten dat die me voorbij zal zijn vóórdat ik weer naar links moet om zelf weer in te kunnen halen zonder de cruisecontrol te hoeven uitzetten. Korter gezegd: als ik verwacht er geen last van te hebben.

De grootte van het "gat" op de rechterbaan en het snelheidsverschil met degene die ik zometeen 'moet' inhalen spelen bij die inschatting ook een rol. Als ik al (net) boven de V[SUB]max[/SUB] ter plaatse zit en ik denk dat het gat rechts (of de afstand tot mijn langzamere voorligger) te klein zal zijn om de naderende snelle jongen te kunnen laten passeren zonder zelf te moeten afremmen, dán blijf ik (c.q. ga ik gewoon tijdig naar) links.
Of de - in dat geval niet snel genoeg naderende - inhaler dan een Audi-, BMW-, Mercedes- of Porschelogo voert maakt me dan echt niet uit...
 

nomad

Senior Member
ff serieus: Bepaalt het aantal ledjes aan de voorzijde of men voor je aan de kant gaat ? Het zal meer aan de rijstijl van de Audi rijders liggen dan aan het aantal ledjes aan de voorzijde. Ik kan je vertellen dat, wanneer ik een keer flits met de bi-xenon lampen dat ze net ze snel aan de kant gaan. Of het moet zijn dat de KLPD er ook in rijdt, maar dat zal wel toeval zijn :D
 

Fean

Forumguru
@Corne Ik zie aan je ondertiteling dat je inderdaad een beest van een wagen hebt. Ik ben daar wel voor te vinden;). Mooi! Het interieur daar zit wel een enorm verschil in. Had je overigens ook zo een dikke motor kunnen nemen met de A6?

Persoonlijk vind ik Skoda een meer rationele keuze dan een emotionele. Jammergenoeg worden auto's veelal geassocieerd met "succes" (of iets in die trant) en daar hoort vanzelfsprekend weer een merk bij. Dit "gezeur" vond je vroeger al terug op de basisschool. Niet iedereen is daar gevoelig voor, maar ik denk dat het merendeel hier wel gevoelig voor is.

@SiteChris
Spot on! Dat verschil met invoegen had ik niet aangedacht, maar daar zit een kern van waarheid in. Bij het invoegen kijkt men je ook minder snel aan, of misschien vinden ze mij niet om aan te gluren..;)
 

Fean

Forumguru
@Edk
Ik zou mijn auto nooit vergelijken als alleen vervoermiddel enof het openbaar vervoer. Ik heb nog nooit genoten van openbaarvervoer zoals ik dat doe bij een auto ..dat is niet helemaal waar, tijdens studententijd vrijdagmiddag helemaal brak vanuit Groningen naar huis was het altijd lekker slapen;) De trots op je eigen auto, ik ga er vanuit dat iedereen dat beetje heeft... ik kan mij haast niet indenken om uberhaupt trots te kunnen zijn op die gele polonaise;)
 

Miez1

Forumguru
@Fean, ik snap wat je bedoeld maar dit heeft m.i. niets met respect te maken maar eerder met de juiste inschatting van je voorganger zoals Canon-Eye schetst.

Respect is verdiend, maar niet door ledjes of automerken (of je moet de bedenker er van zijn), althans niet in mijn wereld.

Alles gute !

Miez
 

Fean

Forumguru
@Fean, ik snap wat je bedoeld maar dit heeft m.i. niets met respect te maken maar eerder met de juiste inschatting van je voorganger zoals Canon-Eye schetst.

Respect is verdiend, maar niet door ledjes of automerken (of je moet de bedenker er van zijn), althans niet in mijn wereld.

Alles gute !

Miez

Dat verschil merk ik dus duidelijk als ik andere auto heb. Men gaat niet of veel later tot vervelends toe pas naar rechts. Dat heeft mijns inziens niets te maken met inschatting. Als ik een Golfje rijd en kom met 140 aanrijden of met een BMW-Audi 140, verklaar dan de inschatting maar waarom mensen sneller naar rechts gaan met de laatst genoemde merken. Ik denk dat veel BMW-Audi en Benz rijders dit wel degelijk kunnen beamen.
 

sitechris

Donateur
Ik heb zelf BMW's, Audi (tijdelijke voorloper gedurende paar maanden) en Skoda's gereden en ik rijd nu weer Seat en Renault. Rijd je in een BMW, Audi etc dan gaan auto's veel sneller voor je aan de kant. In mijn vorige Octavia (halogeen) had ik echt 0,0 uberholprestige en had ik veel meer last van linksplakkers. En ook in mijn Seat met Full LED verlichting moet ik toch veel meer mijn best doen als in mijn vorige BMW's. Daar had ik gewoon een vrije linkerbaan. Het scheelt echt heel veel. In de GTI en in de RS heb ik al wat meer uberholprestige, maar het haalt het niet bij de BMW's en Audi's die ik gereden heb.
 

EdK

Forumguru
wel morgen maar eens langs bij de bmw dealer voor een logo dan.
ff vervangen voor dat skoda ding
 

Miez1

Forumguru
Als ik een Golfje rijd en kom met 140 aanrijden of met een BMW-Audi 140, verklaar dan de inschatting maar waarom mensen sneller naar rechts gaan met de laatst genoemde merken.

Dat is mede afhankelijk van de mogelijkheid om naar rechts te kunnen gaan, als je voorganger zich op dat moment 'klem' moet rijden op de rechter baan en daardoor onnodig in de ankers moet zal hij waarschijnlijk (lees:ik) links blijven.

Ik begrijp overigens wel wat je bedoeld, maar ik denk dat deze beleving meer tussen de oren van bestuurders van genoemde merken zit.

Immer gute fahrt!

Miez
 

Fean

Forumguru
Ik heb zelf BMW's, Audi (tijdelijke voorloper gedurende paar maanden) en Skoda's gereden en ik rijd nu weer Seat en Renault. Rijd je in een BMW, Audi etc dan gaan auto's veel sneller voor je aan de kant. In mijn vorige Octavia (halogeen) had ik echt 0,0 uberholprestige en had ik veel meer last van linksplakkers. Maar het logo is belangrijker, want ondanks mijn full LED verlichting op de Seat moet ik toch veel meer mijn best doen als in mijn vorige BMW's. Daar had ik gewoon een vrije linkerbaan. Het scheelt echt heel veel. In de GTI en in de RS heb ik al wat meer uberholprestige, maar het haalt het niet bij de BMW's en Audi's die ik gereden heb.

Ik denk ook inderdaad dat je het moet ervaren door in die auto's zelf rijden om dit ondervinden. Dit zit beslist niet tussen de oren.
Uberholprestige is wel een fantastisch woord hiervoor. Het mag van mij in de van Dale.

Ik heb wel Led en Xenon genomen ik ben benieuwd wat dat gaat doen.
 

hpolie

Senior Member
@Faen: eens mbt uberholprestige. In een BMW/Audi gaan mensen veel eerder voor je aan de kant. Nadeel.....bij invoegen op de snelweg laten mensen je met een BMW of Audi veel minder snel ertussen. Dan heb je juist last van het logo, of eigenlijk van jaloerse mensen die ook in een dergelijke auto willen rijden en die dat op die manier laten blijken. Heb ik in mijn vorige BMW's heel veel last van gehad. In een Octavia overkwam me dat echt nooit.

Je slaat de spijker op zijn kop :jaja:
 
Bovenaan Onderaan