Remschijven vervangen.

milanseegers

Forumguru
Mijn remschijven voor en daarmee ook de remblokken zijn aan vervanging toe.

Nu worden op het internet remschijven en blokken aangeboden van Bosch, dit is denk ik wat Skoda van origine heeft gemonteerd. Hiermee ben je voor 80eu klaar. Ook staat er spul van Febi, Bolk en andere budget merken. Hiermee ben je voor 57eu klaar.

Heeft iemand hier concreet ervaring mee? Remkracht, piepen, slijtage etc.. Ik ben namelijk geneigd om dan maar 23 eu meer uit te geven aan remmen, dan weet ik zeker dat het ok is.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen..
 

Noord26

Forumguru
Toevallig ben ik vandaag aan het zoeken geweest voor remschijven en blokken voor de motorfiets. Als er iets is waar ik geen bewezen kwaliteit op wil toegeven is dat wel hetgene wat je moet stoppen: de remmen. Daarom zou ik ook voor de auto alleen voor origineel of beter (qua merkvoering in dit geval) kiezen. Zeker als het verschil €23,- betreft!

Voor mijn motorfies is het verschil rondom meer als €200,- overigens, maar daarover twijfel ik nog geen eens dat het kwaliteit moet worden en geen onbekend merk.
 

Joske

Forumguru
Mits bouwjaar en type wil ik wel eens kijken welke diameter je nodig hebt. Wel eens kijken op je remzadel wat er op staat, staat er FSIII op? Ik vermoed van wel.
 

Huibert

Forumguru
Brembo doet het ook erg goed. Zitten bij mij nu +- 70.000 km eronder en bevallen nog uitstekend (kwamen ook bij mister-auto vandaan)
 

Noord26

Forumguru
Remblokken gaat niet op een wiel, maar op een schijf. ;)

En altijd 1 setje voor 1 schijf. Dus dit is voor 1 schijf.
Standaard voor twee wielen en zoals al gezegd, zeker voor Bosch gaan.

Weet je dat zeker? Remblokken heb je altijd als set nodig voor 1 schijf. En 4 blokjes voor €25,- van Bosch?
 

Blackokkie2

Forumguru
Bij mij gingen de schijven per stuk en de blokken per set(dus links en rechts), ook bij mister-auto. Heb ook voor Bosch gekozen.
 

Joske

Forumguru
Mijn remblokken (op mister auto besteld) zaten per 4 maar idd niet af te leiden uit de advertentie die hier gegeven wordt. En aangezien ik een 100 euro kwijt was is het aannemelijk om te stellen dat je 2 sets remblokken moet bestellen en maar 1 set schijven, maar daar zou ik toch even Mister auto voor contacteren.


Mits je FSIII remzadel hebt moet je 256*22 hebben als afmetingen voor de remschijf en indien LUCAS remzadel moet je 288*25 hebben.
 

milanseegers

Forumguru
@Joske ik heb FSIII, voor de zekerheid nog een liniaal erlangs gehouden. heb dus de 256x22 besteld & de remblokken.

De schijven waren een set van 2. Ben benieuwd. Zal ze maandag ff contacten mbt de blokken. Ik houd jullie op de hoogte als ik ze plaats/ heb geplaatst.
 

Joske

Forumguru
heb zonet nog eens voor de zekerheid gekeken naar de remblokken en die zaten in een set van 4 in 1 doos, dus lijkt me toch aannemelijk dat je steeds 4 remblokken moet vervangen. Trouwens, met een slijtageindicator, en dat is maar op 1 van de blokken, nooit op 2 blokken voor zover ik weet :).
 

Desperado

Forumguru
Remblokken gaat niet op een wiel, maar op een schijf. ;)

En altijd 1 setje voor 1 schijf. Dus dit is voor 1 schijf.


Weet je dat zeker? Remblokken heb je altijd als set nodig voor 1 schijf. En 4 blokjes voor €25,- van Bosch?
Ja, ik heb nog nooit meegemaakt dat er halve setjes verkocht worden.
 

Noord26

Forumguru
Ik wel hoor, zeker bij de bekende merken als Brembo of EBC koop ik ze altijd per set. En dat is voor 1 schijf. 2 sets voor 2 schijven.
 

Cordoba

Forumguru
Overigens van Bolke meer ervaringen gelezen, en als ik het me goed herinner behoorlijke kwaliteit, maar niet ideaal als je een toptijd op de Nordschleife neer wil zetten.

Voor de duidelijkheid: remmen die goed zijn op een circuit, zijn nog niet automatisch goed voor weggebruik. Op het circuit rem je vaak hard en kort achter elkaar, waardoor de remmen warm worden (en blijven), voor normaal straatgebruik moet je kijken naar het gedrag bij koude remmen, omdat je bij een normale rijstijl eigenlijk altijd met koude remmen rondrijdt.
 

milanseegers

Forumguru
@Cordoba , helaas op het circuit kom ik niet met de auto ;) maar ik snap het: bij keuze voor rem onderdelen is de toepassing zeer belangrijk vanwege de uiteenlopende omstandigheden.

Ik denk dat ik een goede keuze heb gemaakt voor de Bosch. Ik rijd het meeste snelweg met af en toe file-remmen. Remmen zijn van levensbelang. Ik kan me wel goed voorstellen dat ik mij wanneer nodig voor een interieurfilter of soort gelijk Wel aan de febi of bolke waag :jaja: Die paar tientjes zijn snel weer terug verdient haha.
 

Cordoba

Forumguru
Dat is inderdaad wat ik bedoelde @milanseegers : remmen die op een circuit absolute toppers zijn, kunnen voor weggebruik waardeloos zijn. Overigens zijn een aantal van die budgetmerken gewoon 100% identiek aan de dure exemplaren, en zit het verschil alleen in het merkje, de verpakking, en de prijs/winst voor de fabrikanten/handel. De clou is dat je moet achterhalen welke budgetmerken technisch gelijk zijn aan welke premiummerken, en welke budgetmerken/producten ook in kwaliteit verschillen van de premiumartikelen.
 
Bovenaan Onderaan