Remlichtenbranden niet.

Het probleem is nog niet opgelost

Dit heb ik gedaan;
- Zekeringen vervangen van positie "achterlampen" en "remlichtschakelaar" bij bestuurder zekeringen vak
- Remlichtschakelaar vervangen met nieuw exemplaar.
- Alle lampen achterlichten vervangen.
- Trekhaak verlichting via achterlichten afgekoppeld en naar origineel gebracht.

Geconstateerd:
- Alle remlichten branden niet. (Ook 3e remlicht)
- 12 volt aanwezig bij zekeringen.
- 12 volt aanwezig bij remschakelaar.
- Geen voltage bij remlichten.
- Alle achterlichten werken behalve remlichten..
- Defecte lamp lichtsignaal op dashbord

Heeft er iemand een electrisch schema of weet iemand hoe de kabels lopen.
Zit er mss een computer tussen. Dit word zoeken heb ik het idee.
 

VAG-man

Forumguru
Nogmaals haal de lichtschakelaar er eens uit en bekijk deze goed of alle contacten fris zijn.
Het klinkt raar dat deze schakelaar iets met remlicht te maken heeft, maar heb dit eens eerder meegemaakt bij een Audi.
 

Desperado

Forumguru
Zo raar is dat in de moderne auto niet meer. Alle elektronica is met elkaar verbonden via de computers enzo.
 
Helaas bij de lichtschakelaat ook geen rariteiten.

Woensdag gaat hij naar de garage gelijk voor APK en grote beurt. Ben benieuwd wat het is.
 

EdK

Forumguru
maar de zekering gaat er niet uit en ze werken alle 3 niet
Dan zou ik eens de massa kabel in die boom controleren....
Als die is gebroken hoef je geen sluiting te maken maar dan werken niet alle 3 de lampen
Maw pak met een losse draad die je ergens in de schuur hebt liggen een massa punt in de kofferbak en maak het andere eind eens vast aan het massa punt van één van de lampen die het niet doet.

En kijk of de lampen dan wel gaan branden ?
Zo ja dan weet je zeker dat je het in de massa moet zoeken

Kan dan een draadbreuk zijn maar ook een massacontact in een stekker verbinding ...
 
Ik heb het geprobeerd. Bij meerdere lampen. Er gaat niks branden. Als ik de multimeter op het chassis zet en in de lampfitting steek blijft de meter op 0volt
 
Bovenaan Onderaan