Remlichtenbranden niet.

Topic in 'Fabia II' gestart door Ryanendesiree, 20-06-2020.

1. Hallo allemaal.

Vreemde zaak bij onze skoda fabia combi ll.

Beide remlichten branden niet meer.
    Bleek links kapot te zijn en rechts niet.
    Voor de zekerheid beide vervangen.

Helaas werkte beide lampen nog niet. Het boekje gepakt en zekering gecheckt van remlichtschakelaar en remlicht/knipperlicht.
    Deze waren oke.

Wat kan ik verder nog doen om erachter te komen waarom ze het niet doen.

Ik zag dat de remlochtschakelaar ook nog wel eens kapot ging. Ik heb gekeken bij het pedaal maar ik kan geen schakelaar vinden bij het rempedaal. Zit deze achter de duwstang gebouwd?

Groetjes,
    Ryan

2. Duijzer

Duijzer Forumguru Donateur

Heb je de zekering vervangen voor een andere, of alleen gekeken? Gisteren iemand hier met hetzelfde euvel, zekering gecheckt. Na het vervangen deden ze het weer.

p.s. het wordt op prijs gesteld als je je even voorstelt in de meet&greet

3. Timmer

Timmer Forumguru Donateur

Lampjes, zekering, of... de microswitch achter je rempedaal. Die laat het soms ook wel eens afweten in de VAG-wagens.

4. hemi24

hemi24 Forumguru

En het 3e remlicht? Doet die het ook niet?
    Aan de hand daarvan zou je al wat punten kunnen uitsluiten (of juist niet)...

Cordoba vindt dit leuk.
  5. Helaas geen enkel remlicht en ook alle zekeringen en lampen uit voorzorg vervangen.

Ik verdenk de remlichtschakelaar.

Ik heb gekeken bij het rempedaal. Hier is geen schakelaar zichtbaar. Zit hij op dit model op de remcilinder verwerkt en kan ik deze testen op de werking?

6. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Deze schakelaar gaat vaker kapot en zit bij je rempedaal.

Zie de bijlage

Bijgevoegde bestanden:

7. Laatst aangepast: 21-06-2020
  8. polf

polf Senior Member

@Ryanendesiree , deze is van een Octavia. Als je onder de motorkap kijkt, bij de hoofdremcylinder. Zou je waarschijnlijk dit type schakelaar bij jou niet vinden.

Plaatje van Antara klopt naar mijn weten. Switch heeft 4 contacten. Je kan schakelaar doormeten met multimeter. Contact 1 en 4 (buitenste twee) horen bij elkaar en moeten meeschakelen als je de schakelaar bedient. Oneindig of rond 0 Ohm (max 1,5 Ohm). Waarschijnlijk meet je oneindig of hoge Ohmse weerstand. (Contacten 2 en 3 horen bij elkaar maar zijn van de cruise control.).
    upload_2020-6-21_11-49-8.png

Nieuwe bij de dealer (6Q0945511 ) is de laatse versie en kost iets van 12,- Voor dat geld zou ik geen aftermarket kopen met een lagere modificatie status

Greetz Polf

VAG-man vindt dit leuk.
  9. It is een foto van mijn rempedaal. Die lijkt toch heel anders dan de foto. Ook zit er geen schakelaar op.

https://imgur.com/QrUe865

Het is een skoda fabia combi ll greenline uit 2012

10. polf

polf Senior Member

Kijk dan nog even bij de hoofdremcilinder want dan moet daar een Hall remlichtsensor op zitten item 10
    upload_2020-6-21_13-19-21.png

Ik zie twee opties vwb hoofdremcilder maar bij beide zelfde onderdeel als reparatie set.

upload_2020-6-21_13-17-45.png
    upload_2020-6-21_13-23-39.png

Greetz Polf

11. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

De schakelaar zou bij jou ook nog op de rembekrachtiging kunnen zitten.
    Edit, ik haalde Octa en Fabia door elkaar.

12. Oke. Ik zat net even te voelen of hij op de remcilinder zat

13. Ik heb hem gevonden onder de remcilinder. Hoe kan ik hem testen

Antera vindt dit leuk.
  14. polf

polf Senior Member

Weet alleen niet of je dit ziet zitten.... Het is heel wat lastiger dan bij ordinaire contacten want je meet een veld verandering door de langs schuiven van de zuiger en geen open/close weerstand.
    Gewoon schakelaar wisselen en kijken of het is opgelost lijkt snelste oplossing.

Succes Polf

VAG-man vindt dit leuk.
  15. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Controlelampje, eerst over de remlichtcontacten van de schakelaar, en dan nog eens terwijl iemand de rem flink ingedrukt houdt.
    Maar check eerst even of er wel stroom naar die schakelaar gaat, dat zou 1 van de contacten moeten zijn.....
    En dan kun je ook nog proberen of de remlichten aan gaan als je die contacten doorverbindt.
    Edit: ik had de laatste regel uit @polf z'n bericht niet gelezen, en nam aan dat er een op druk reagerende schakelaar zat.

16. Oke ik ga morgen even langs de autosloop kijken of er nog eentje staat. Bedankt voor alle reacties in ieder geval.

17. VAG-man

VAG-man Forumguru

Bekijk ook eens de lichtschakelaar. Deze wil ook wel eens voor gekke storingen zorgen.

Laatst aangepast: 21-06-2020
  18. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

Ad Stouten heeft een hoofdremcylinder in zijn webshop staan, volgens mij zit daar de door jou gezochte schakelaar aan.

19. Ik denk dat hij enkel de complete set verkoopt. Ik ben morgen vrij dus ga even op speurtocht op t terrein

20. Ik heb de schakelaar vervangen, helaas was dit niet de oplossing.
    Wel zit er een trekhaak op met stroomaansluiting =die aangesloten is bij beide achterlichten. kan dit te maken hebben met het feit dat de remlichten niet branden?

Deel deze pagina