Remlichtenbranden niet.

Hallo allemaal.

Vreemde zaak bij onze skoda fabia combi ll.

Beide remlichten branden niet meer.
Bleek links kapot te zijn en rechts niet.
Voor de zekerheid beide vervangen.

Helaas werkte beide lampen nog niet. Het boekje gepakt en zekering gecheckt van remlichtschakelaar en remlicht/knipperlicht.
Deze waren oke.

Wat kan ik verder nog doen om erachter te komen waarom ze het niet doen.

Ik zag dat de remlochtschakelaar ook nog wel eens kapot ging. Ik heb gekeken bij het pedaal maar ik kan geen schakelaar vinden bij het rempedaal. Zit deze achter de duwstang gebouwd?

Groetjes,
Ryan
 

Duijzer

Donateur
Heb je de zekering vervangen voor een andere, of alleen gekeken? Gisteren iemand hier met hetzelfde euvel, zekering gecheckt. Na het vervangen deden ze het weer.

p.s. het wordt op prijs gesteld als je je even voorstelt in de meet&greet
 

Timmer

Donateur
Lampjes, zekering, of... de microswitch achter je rempedaal. Die laat het soms ook wel eens afweten in de VAG-wagens.
 

hemi24

Forumguru
En het 3e remlicht? Doet die het ook niet?
Aan de hand daarvan zou je al wat punten kunnen uitsluiten (of juist niet)...
 
Helaas geen enkel remlicht en ook alle zekeringen en lampen uit voorzorg vervangen.

Ik verdenk de remlichtschakelaar.

Ik heb gekeken bij het rempedaal. Hier is geen schakelaar zichtbaar. Zit hij op dit model op de remcilinder verwerkt en kan ik deze testen op de werking?
 

Antera

Donateur
Deze schakelaar gaat vaker kapot en zit bij je rempedaal.

Zie de bijlage
 

Bijlagen

  • S46-0171.png
    S46-0171.png
    52,6 KB · Weergaven: 39
5hZ3sUT

Gevonden:

https://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk2/images/octavia-mk2-111.png

Heeft er iemand misschien een idee hoe ik dit kan testen? of de oude nog werkt?
 
Laatst bewerkt:

polf

Senior Member
@Ryanendesiree , deze is van een Octavia. Als je onder de motorkap kijkt, bij de hoofdremcylinder. Zou je waarschijnlijk dit type schakelaar bij jou niet vinden.

Plaatje van Antara klopt naar mijn weten. Switch heeft 4 contacten. Je kan schakelaar doormeten met multimeter. Contact 1 en 4 (buitenste twee) horen bij elkaar en moeten meeschakelen als je de schakelaar bedient. Oneindig of rond 0 Ohm (max 1,5 Ohm). Waarschijnlijk meet je oneindig of hoge Ohmse weerstand. (Contacten 2 en 3 horen bij elkaar maar zijn van de cruise control.).
upload_2020-6-21_11-49-8.png

Nieuwe bij de dealer (6Q0945511 ) is de laatse versie en kost iets van 12,- Voor dat geld zou ik geen aftermarket kopen met een lagere modificatie status


Greetz Polf
 

polf

Senior Member
Kijk dan nog even bij de hoofdremcilinder want dan moet daar een Hall remlichtsensor op zitten item 10
upload_2020-6-21_13-19-21.png

Ik zie twee opties vwb hoofdremcilder maar bij beide zelfde onderdeel als reparatie set.

upload_2020-6-21_13-17-45.png
upload_2020-6-21_13-23-39.png

Greetz Polf
 

Hakar

Donateur
De schakelaar zou bij jou ook nog op de rembekrachtiging kunnen zitten.
Edit, ik haalde Octa en Fabia door elkaar.
 

polf

Senior Member
Weet alleen niet of je dit ziet zitten.... Het is heel wat lastiger dan bij ordinaire contacten want je meet een veld verandering door de langs schuiven van de zuiger en geen open/close weerstand.
Gewoon schakelaar wisselen en kijken of het is opgelost lijkt snelste oplossing.

Succes Polf
 

VAG-man

Forumguru
Bekijk ook eens de lichtschakelaar. Deze wil ook wel eens voor gekke storingen zorgen.
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Ad Stouten heeft een hoofdremcylinder in zijn webshop staan, volgens mij zit daar de door jou gezochte schakelaar aan.
 
Ik heb de schakelaar vervangen, helaas was dit niet de oplossing.
Wel zit er een trekhaak op met stroomaansluiting =die aangesloten is bij beide achterlichten. kan dit te maken hebben met het feit dat de remlichten niet branden?
 

Kanerr

Forumguru
Brandt het derde remlicht?

Zo ja, zou ik het volgende doen:
- Beide lampen vervangen
- Zekering vervangen
- Bekabeling doormeten bij stekker van achterlicht wanneer je remt
 
Bovenaan Onderaan