Regelmatig foutmeldingen

Evilcomputing

Senior Member
Net de download via OTA van MOI3_EU_SK_R9410L (2GB) binnen. Hopelijk van die restart ellende af. Installatie duurt een 30 min volgens het infotainment systeem
 

robzie

Senior Member
Vandaag diverse updates van de frontcamera gehad, vooralsnog probleemloos gereden vanmiddag, ben benieuwd of het blijvend opgelost is, de overbekende Travelassist-problemen en dat eeuwige rebooten.
Fingers crossed.

Uiteraard was de auto naar fabrieksinstellingen terug gezet, maar dat is inmiddels alweer aangepast.

"Oh ja, Uw 12V accu is nagenoeg overleden, kan toch niet mevrouw, is volgens de verkopende dealer afgelopen januari al vernieuwd....."
Niet dus, wedden.
 
Zal wel niet.. ben met de mijne zowat een jaar bezig geweest. Natuurlijk niet constant een melding over de accu, maar wel aantal keer “motor moet langdurig draaien“ (daar begon het mee) en gevolgd door 12v accu zwak, laden aub.

3x doorgemeten. Nee hoor niks mis mee, moet alleen geladen worden. Ja ei dat hebbe jullie nou al tig keer gedaan.. “oh”
ander meetapparaat gepakt: accu slecht. Héh héh en toen hebbe ze m vervangen.. pff..
 

Evilcomputing

Senior Member
Net de download via OTA van MOI3_EU_SK_R9410L (2GB) binnen. Hopelijk van die restart ellende af. Installatie duurt een 30 min volgens het infotainment systeem
Nu een mooi stuk km’s verder. Yea de reboot blijft uit. Wel af en toe nog een melding van front assist. Maar die is na 3 tellen weer weg
 

macfab

Nieuw lid
Na een aantal maanden errorvrij gereden te hebben op versie 1941, is het sinds afgelopen week weer raak helaas:
Alle parkeerhulpsystemen geven een foutmelding. En ook de audio staat op mute, en kan niet meer worden aangezet.
Ik heb al een herstart van het infotainmentsysteem uitgevoerd, maar zonder resultaat.

Is dit voor meer mensen herkenbaar? Ik vrees dat het weer een ritje garage wordt hiervoor namelijk
 
Heeft iemand hier ook last van? Ik druk op info en het 2-tje en dan kom ik op het scherm dat ik de melding wis maar na een paar minuten staat ie er weer.. wil maar niet weg gaan..
Ik heb dr nâh drie joh! pfff… zag dat 3-tje staan. Denk oh, heeft ie een update.. nee, handleiding geïnstalleerd.. dus nu staat er telkes 3x dat de handleiding geïnstalleerd is ipv 2x.., 1700523987465.gif
 

jesse_s93

Donateur
Ik had dit ook na de meest recente OTA update (vorige week). Even de handleiding zelf geopend via het menu, paar dingetjes doorgeklikt en vervolgens weer gesloten. Daarna de melding niet meer teruggezien.
 

jesse_s93

Donateur
We zijn twee maanden verder en het probleem met de tankklep is helaas terug (of nooit echt weggegaan). De ontgrendeling van de tankklep zit bij de Octavia iV in de bestuurderdeur. Je haalt de schakelaar om en krijgt dan een melding dat hij gereed wordt gemaakt. Na een paar seconden normaliter de melding "gereed om te tanken" en dan is de tankklep open gesprongen. Nu krijg ik de melding "controleer tankklep, alstublieft", tankklep is niet opengesprongen. Als ik het dan nog een keer probeer, geeft hij direct de melding "gereed om te tanken" aangezien hij denkt dat hij open is. Dat klopt echter niet...

Zou dit al een overleden tankklep motor zijn? Van andere VAG modellen weet ik dat dit geregeld voorkomt, maar daar werkt het systeem anders. Dan is het een slot waarbij de klep wordt ontgrendeld via de centrale vergrendeling en moet je op de klep drukken. Dat is bij de iV (en wellicht andere Octavia 4 modellen) niet het geval. Maar ook dit systeem kan uiteraard kapot.
 
Denk dat het bewegende deel wellicht vast zit.. is idd een dingetje met die kleppen, bij andere modellen. Denk dat het bij de iV niet echt anders is..
 

jesse_s93

Donateur
Dat zou goed kunnen @Disaster-Master. Het lastige nu is alleen wel, hoe ga ik nu tanken? :unsure: Hij zit gelukkig nog halfvol en elektrisch kom ik ook een heel eind, maar ik wil wel graag dat hij het doet. Om hem te vervangen moet de klep in eerste instantie open. Vanuit de workshop manual lijkt dit relatief eenvoudig.

Weet iemand of er voor nu en vervanging een noodontgrendeling in zit? Of iets om hem toch weer even aan de gang te krijgen? Wat ik al heb geprobeerd:
- water over de klep gieten en tegelijk de knop indrukken
- op de klep zelf drukken en dan op het knopje drukken
- auto afsluiten en tijdje niets mee doen en vervolgens nogmaals proberen.
Ik heb op dit moment geen betere ideeën. Iemand?
 

EdK

Forumguru
Oude of nieuwe creditcard op hoogte slot ertussen duwen en kijken of je de boel dan wel open krijgt !?
Tsja en anders de koevoet ertussen en nieuwe motor en klep bestellen.... :pieker:
 

hemi24

Forumguru
Creditcard er tussen drukken heeft geen zin, het vergrendelpalletje roteert in een uitsparing in de binnenkant van de klep…
 

jesse_s93

Donateur
@EdK ik heb het geprobeerd met van dat plastic gereedschap, voor het verwijderen van panelen e.d. Dan krijg je er weinig beweging in. Ik wil ook niets forceren.

Ik ga morgen eens bellen met de garage waar ik hem heb gekocht en hopelijk deze week nog langs de Skoda garage. Ik kan elektrisch best een eindje komen, maar nu met het koudere weer neemt de range ook rap af. Van de 55km (realistisch) is nu nog 40/45 over. Ik houd jullie op de hoogte als ik meer weet.
 

jesse_s93

Donateur
Update: Afgelopen maandag kon ik terecht voor diagnose bij de Skoda garage. De stelmotor is overleden en ze gaan in januari een nieuwe plaatsen. Voor nu hebben ze een noodoplossing toegepast waardoor ik in ieder geval kan tanken.

Verder wel netjes geregeld vanuit beide garages. Bij de aankopende garage toestemming verkregen om diagnose te laten uitvoeren en prijsindicatie te bepalen voor het oplossen van het probleem, de Skoda garage neemt vervolgens direct contact op met de garage waar aankoop heeft plaatsgevonden. Daar blijf ik (voor nu) dus volledig buiten. Dat is wel prettig.
 
Ja, zo verliep dat bij mij ook, tenzij ze het te duur vinden en het perse zélf willen doen.
wat is nu de “noodoplossing” gewoon permanent ontgrendelde klep?
 

Berghuis

Donateur
Soms na een OTA update kom ik in een wizard terecht. Wederom taal weer in het Engels en sommige instellingen zijn daarbij verloren gegaan (radio zenders en thuis- en werkadres).

BBBCCFEA-53F0-42DE-B68C-7FE0121311C3_1_105_c.jpeg
Iemand die dit ook wel eens heeft gehad? Ik heb dit zowel met versie 1900 en 1941.
 
Bovenaan Onderaan