Regelmatig foutmeldingen

Topic in 'Octavia IV' gestart door WoBBeL, 13-01-2021.

1. WoBBeL

WoBBeL Lid

Vorige week mn Octavia 4 opgehaald maar ik krijg regelmatig foutmeldingen. Het zijn meestal de volgende foutmeldingen:

- Emergency assist SOS niet beschikbaar (lampje bij de SOS knop brandt gewoon groen)
    - Side assist niet beschikbaar
    - Travel assist niet beschikbaar
    etc.

Deze meldingen verschijnen op random momenten maar meestal wel meerdere gelijk. Soms kan ik een uur rijden zonder foutmelding, soms krijg ik op 10 minuten rijden wel 5 foutmeldingen. De overeenkomst is dat alle meldingen in principe met enkele seconden (max 10) weer verdwijnen waarna alles weer koek en ei is.

Ik ga donderdag naar de dealer voor de bandenwissel (helaas geleverd op zomerbanden) en zal dit dan bespreken.

2. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Software issue waar veel nieuwe modellen van de VAG groep mee kampt.

Wens je veel succes want er moeten nog veel software updates komen om het op te lossen maar dat lijkt nog even te duren.

3. WoBBeL

WoBBeL Lid

Mmm...heb al een update ontvangen maar die heeft deze problemen niet opgelost. Gewoon dom wachten dus?

4. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Helaas wel. Als ik nu zie hoeven ID3's Octavia's , Leons enz van de nieuwe generatie binnen komen met software issue's word je niet vrolijk. De dealers worden helemaal gek ervan en er zijn nog geen oplossingen voor de meeste problemen.

Ze gaan tegenwoordig veel te snel de markt op met nieuwe producten. Echt jammer. De kwaliteit van de VAG groep is veer achteruit gegaan.

5. hemi24

hemi24 Forumguru

Mijn eerste reactie: is er naderhand een trekhaak gemonteerd en zit er een slechte verbinding in de CAN-bus?

6. WoBBeL

WoBBeL Lid

Nee, fabriek af uitklapbare trekhaak.

7. hemi24

hemi24 Forumguru

Dan ben ik bang dat @Antera gelijk krijgt v.w.b. de blijkbaar vaker voorkomende storingen bij de nieuwe modellen...

8. Rataplan

Rataplan Forumguru

Is algemeen bekend op Duitse fora. Toen mijn auto werd afgeleverd kreeg deze de meest recente software (versie 1668) update. Ik heb nagenoeg nergens last van, enkel dat de telefoon niet meteen koppelt en dat het belvolume vol luid blijft staan. Fijn als je ergens bent en er een appje of telefoontje binnenkomt. Mijn vrouw en ik hebben allebei dit probleem, allebei een iPhone.

9. Patron

Patron Lid

@Rataplan als je geen muziek luistert over je bluetooth kan je proberen om a2dp uit te zetten, dat werkte bij mij om het volume ""normaal" te houden en niet op max (met columbus in de oude O3)

Ik hoop dat tegen April een hoop bugs er wel uit zijn, maar is denk ik tegen beter weten in...

Rataplan vindt dit leuk.
  10. MRNX

MRNX Senior Member

Ik neem aan dat dit in aanloop naar de aflevering met de dealer kan worden besproken? Geen idee wat er in maart allemaal is opgelost.

11. coppe218

coppe218 Lid

Waar kan ik de softwareversie vinden?

12. Rataplan

Rataplan Forumguru

MENU -> naar rechts swipen SETUP -> bijna helemaal onderin SYSTEEMINFORMATIE

Meest recente software is 1668, maar veel auto's hebben nog 1664 en 1666.
    Kleine updates gaan over de air, maar een update als deze moet via de dealer.

MRNX vindt dit leuk.
  13. coppe218

coppe218 Lid

Ik heb zelfs een hoger nummer.[​IMG]

Of zouden de sofwareversies voor een phev afwijken.

Last edited by a moderator: 15-01-2021
    Rataplan vindt dit leuk.
  14. Rataplan

Rataplan Forumguru

Ik ga gelijk informeren! Dank!
    Ik steel ff je foto...

Edit:
    De update bevat nog niet veel veranderingen, wel lees ik dat ANDROID WIRELESS het met deze versie wel doet. Ik laat dus even voor wat het is, wachtend op de volgende update (ik heb iPhone).

Wel zie ik dat je aanstuur hardware D hebt. Ik heb nog B en er zijn er veel die 'm gewisseld krijgen. Volkswagen heeft al een terugroepactie op touw gezet om de Golf 8 terug te laten komen.

Laatst aangepast: 15-01-2021
    coppe218 vindt dit leuk.
  15. Snoete

Snoete Nieuw lid

Na bovenstaande update doet Android Auto het idd ook zonder draad :yeehaa:.
    Heb een Business 1.0 TSI met dezelfde hardwareversie en software als coppe218.

Ik had begrepen dat Android Auto Wireless pas beschikbaar is vanaf Android 11 maar
    nu blijkt dus dat het ook al werkt met Android 10. (Android Auto versie 5.9.604634).

16. jongetje

jongetje Senior Member

Ik heb 1664, moet ik nu langs de dealer om een hogere versie te krijgen? Wat irritant dat de dealer dat vorige week niet heeft gedaan dan.

Duurt dat echt een hele dag???

17. Snoete

Snoete Nieuw lid

Heb afgelopen donderdag mijn auto opgehaald. Ik was nog niet aan de zaak (20km) of ik kreeg al een melding dat er een update bezig was (via de eSIM) die ook wanneer de motor uit is wordt geïnstalleerd. Met andere woorden je hoeft niet naar de dealer voor een softwareupdate.

Een ander verhaal is het aanmelden als hoofdgebruiker bij Skoda Connect. Bij het ophalen van de auto meteen mijn account gegevens ingevuld als hoofdgebruiker en een kwartier gewacht op het activeren van de auto. Dat activeren afgebroken omdat ik er niet langer op wilde wachten (en wanneer je tijdens het activeren begint te rijden wordt de activatie "i.v.m. de veiligheid" vanzelf geannuleerd). Diezelfde avond thuis nog een keer geprobeerd via Wifi waarbij het in 1 keer lukte.

18. jongetje

jongetje Senior Member

Ik had vorige week donderdag ook een update maar ik zit nu op 1664 dus dat was niet de laatste blijkbaar.

19. Rataplan

Rataplan Forumguru

Je moet voor de update van Software wél naar de dealer en duurt inderdaad minstens een dagdeel.
    De update over de air zijn kleine updates als aanpassingen aan de navigatie.

20. Snoete

Snoete Nieuw lid

Oh OK, ik heb de dealer wel gevraagd om voor het afleveren de laatste updates er op te zetten.
    En dat hebben ze dan ook gedaan, gezien de auto daar al in week 52 is afgeleverd.

Blijkbaar is het niet gebruikelijk dat een dealer voor het afleveren even controleert of er sinds de import nog een grote update is geweest..

Hoe werkt dat dan bij een navigatie update.
    Wordt die dan wel in delen gedownload via de eSIM?

Deel deze pagina