Regelmatig foutmeldingen

Rataplan

Forumguru
Is algemeen bekend op Duitse fora. Toen mijn auto werd afgeleverd kreeg deze de meest recente software (versie 1668) update. Ik heb nagenoeg nergens last van, enkel dat de telefoon niet meteen koppelt en dat het belvolume vol luid blijft staan. Fijn als je ergens bent en er een appje of telefoontje binnenkomt. Mijn vrouw en ik hebben allebei dit probleem, allebei een iPhone.
 

Patron

Senior Member
@Rataplan als je geen muziek luistert over je bluetooth kan je proberen om a2dp uit te zetten, dat werkte bij mij om het volume ""normaal" te houden en niet op max (met columbus in de oude O3)

Ik hoop dat tegen April een hoop bugs er wel uit zijn, maar is denk ik tegen beter weten in...
 

MRNX

Forumguru
Toen mijn auto werd afgeleverd kreeg deze de meest recente software (versie 1668) update
Ik neem aan dat dit in aanloop naar de aflevering met de dealer kan worden besproken? Geen idee wat er in maart allemaal is opgelost.
 

Rataplan

Forumguru
MENU -> naar rechts swipen SETUP -> bijna helemaal onderin SYSTEEMINFORMATIE


Meest recente software is 1668, maar veel auto's hebben nog 1664 en 1666.
Kleine updates gaan over de air, maar een update als deze moet via de dealer.
 
  • Leuk
Waarderingen: MRNX

coppe218

Senior Member
Ik heb zelfs een hoger nummer.
3664a063ae3c9da19147d61a1c0c91bc.jpg


Of zouden de sofwareversies voor een phev afwijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rataplan

Forumguru
Ik ga gelijk informeren! Dank!
Ik steel ff je foto...

Edit:
De update bevat nog niet veel veranderingen, wel lees ik dat ANDROID WIRELESS het met deze versie wel doet. Ik laat dus even voor wat het is, wachtend op de volgende update (ik heb iPhone).

Wel zie ik dat je aanstuur hardware D hebt. Ik heb nog B en er zijn er veel die 'm gewisseld krijgen. Volkswagen heeft al een terugroepactie op touw gezet om de Golf 8 terug te laten komen.
 
Laatst bewerkt:

Snoete

Lid
Na bovenstaande update doet Android Auto het idd ook zonder draad :yeehaa:.
Heb een Business 1.0 TSI met dezelfde hardwareversie en software als coppe218.

Ik had begrepen dat Android Auto Wireless pas beschikbaar is vanaf Android 11 maar
nu blijkt dus dat het ook al werkt met Android 10. (Android Auto versie 5.9.604634).
 

jongetje

Forumguru
Ik heb 1664, moet ik nu langs de dealer om een hogere versie te krijgen? Wat irritant dat de dealer dat vorige week niet heeft gedaan dan.

Duurt dat echt een hele dag???
 

Snoete

Lid
Heb afgelopen donderdag mijn auto opgehaald. Ik was nog niet aan de zaak (20km) of ik kreeg al een melding dat er een update bezig was (via de eSIM) die ook wanneer de motor uit is wordt geïnstalleerd. Met andere woorden je hoeft niet naar de dealer voor een softwareupdate.

Een ander verhaal is het aanmelden als hoofdgebruiker bij Skoda Connect. Bij het ophalen van de auto meteen mijn account gegevens ingevuld als hoofdgebruiker en een kwartier gewacht op het activeren van de auto. Dat activeren afgebroken omdat ik er niet langer op wilde wachten (en wanneer je tijdens het activeren begint te rijden wordt de activatie "i.v.m. de veiligheid" vanzelf geannuleerd). Diezelfde avond thuis nog een keer geprobeerd via Wifi waarbij het in 1 keer lukte.
 

jongetje

Forumguru
Ik had vorige week donderdag ook een update maar ik zit nu op 1664 dus dat was niet de laatste blijkbaar.
 

Rataplan

Forumguru
Je moet voor de update van Software wél naar de dealer en duurt inderdaad minstens een dagdeel.
De update over de air zijn kleine updates als aanpassingen aan de navigatie.
 

Snoete

Lid
Oh OK, ik heb de dealer wel gevraagd om voor het afleveren de laatste updates er op te zetten.
En dat hebben ze dan ook gedaan, gezien de auto daar al in week 52 is afgeleverd.

Blijkbaar is het niet gebruikelijk dat een dealer voor het afleveren even controleert of er sinds de import nog een grote update is geweest..

Hoe werkt dat dan bij een navigatie update.
Wordt die dan wel in delen gedownload via de eSIM?
 

Alpha

Donateur
Hoe werkt dat dan bij een navigatie update.
Wordt die dan wel in delen gedownload via de eSIM?

Ja, mits je een abonnement hebt op de dienst “Infotainment Online”. Meestal is het eerste jaar gratis. Daarna kost het rond de €50,- per jaar. Details over wat in welk abonnement zit kun je hier vinden:
https://www.skoda.nl/skoda-connect

Mijn Kamiq download iedere maand een kleinere kaart update. Te herkennen aan het jaartal min de maand. Zo zit ik nu op 2020-11. Dat vind je in hetzelfde menu als de versie van je MIB systeem.
 

Snoete

Lid
Alpha dank voor jou reactie.

Dus een grotere algemene software-update voor MIB3 kan alleen in 1 keer geïnstalleerd worden omdat die één samenhangend geheel vormt en dus niet delen via eSIM binnengehaald kan worden...
Een navigatie-update kan bij wijze van per land worden binnen gehaald en die kun je daarom wel in delen installeren.

Zeg ik het zo goed?

Kun je ergens volgen wat die grotere algemene updates aan verbeteringen brengen?

Verder is mij duidelijk hoe Skoda-Connect werkt, ik had voor het ophalen van de auto al mijn account aangemaakt.
Ga waarschijnlijk na het eerste gratis jaar alleen het Infotainment Online deel met de navigatie updates verlengen.
Uiteraard alleen als de kaarten ook actueel zijn, zeker nu je er per jaar extra voor moet betalen.
 

Alpha

Donateur
Ik denk het wel. Alhoewel Skoda ook insinueert dat in de toekomst de grote updates ook over the air kunnen. Maar volgens mij is er nog geen update zo uitgebracht.

Ik heb helaas geen weet van een soort release logboek wat wanneer gefixed is met welke versie. Misschien dat de garages daar wel aankomen.

De kaart updates zijn ook (gratis) te downloaden via het Skoda Update Portal. Dus mocht je niet willen betalen voor de maandelijkse updates dan kun je over op halfjaarlijks. Vergt dan wel handwerk met een usb stickje.
 

Snoete

Lid
Dus het half jaarlijks handmatig updaten met de kaarten van Volkswagen (Discover Media Pro) lukt dan ook nog?
Dat zou handig zijn wanneer dat via de Skoda Update Portal niet meer lukt.

In mijn Octavia III Admundsen kon ik na 3 jaar Skoda updates nog gewoon updaten via het VW update Portal.
 

mmarkvoort

Actief lid
Na bovenstaande update doet Android Auto het idd ook zonder draad :yeehaa:.
Heb een Business 1.0 TSI met dezelfde hardwareversie en software als coppe218.

Ik had begrepen dat Android Auto Wireless pas beschikbaar is vanaf Android 11 maar
nu blijkt dus dat het ook al werkt met Android 10. (Android Auto versie 5.9.604634).

Ik heb ook een Business Edition. Jij kreeg hem met deze software? Of is hij tussendoor geüpdatet?

@all..... Het kan dus niet via USB of de thuiswifi? Alleen bij de dealer?
 

Snoete

Lid
Zie de schermafbeelding hierboven in post #13 van coppe218, die
softwarestand moet je hebben. Afgelopen donderdag kreeg ik na het ophalen van de auto een kleine update via eSIM waarna Android Wireless nu werkt. Dus bij het starten van de auto wordt het Android Auto logo zichtbaar en kun je het draadloos gebruiken. Werkt tot nu toe zonder haperingen...
 
Laatst bewerkt:

mmarkvoort

Actief lid
Die zou ik graag willen hebben. Voor de Wireless Android Auto onder andere.
Maar ik ben dus benieuwd of die echt alleen via de dealer te krijgen is. Lijkt me wel vreemd. Dealer blijft zo ook bezig lijkt mij als iedereen elke keer aankomt voor een update Zou toch ook zelf te doen moeten zijn.
 
Bovenaan Onderaan